Keuzes! Yamaha Tracer 7GT OF BMW F900XR

Sjoerd1981

Rookie
2 aug 2023
6
10
Hoi!

Nieuw lid hier. Op zoek naar mijn eerste motor en twijfel ontzettend tussen een tracer 7 GT en de BMW F900XR.

De motor gaat voornamelijk gebruikt worden voor recreatief rijden, af en toe woon werk verkeer en een jaarlijkse motor vakantie.

Tips zijn meer dan welkom!

Gr. Sjoerd
 
Laatst bewerkt:
Een F800XR bestaat niet, een F900XR wel.. :)

Ik denk dat beide aan jouw eisen voldoen en je gewoon even een proefrit moet gaan maken op beide om te zien of 1 van de 2 lekkerder rijdt/zit voor jou. En als dat ook gelijk op gaat gewoon degene kopen die je het mooiste lijkt.
 
HA! In de snelheid fout getypt. Wist ik natuurlijk zelf ook wel. 🙈

Bedankt voor je reactie!
 
welkom op MF :]

Is de tracer 9 GT niet beter te vergelijken, prijsverschil is ook meer als 4000 euro.
Kan mij voorstellen dat de BMW leuker rijd vanwege het vermogenschil.

En de MT vind ik een stuk leuker er uit zien, misschien daar dan nog wat tassen achterop en desnoods een ruitje.
 
Laatst bewerkt:
Zoals LePensZeur al zegt, in principe is de tegenhanger van de 900XR een tracer 9, die kun je beter met elkaar vergelijken.

De tracer 7 is een lichtere, maar ook veel goedkopere motorfiets. Alle 3 prima opties. maar als beginnend motorrijder zou ik een gebruikte tracer 7 pakken en lekker gaan rijden. :t Enige waar ik zelf een Tracer 7 wat tekort vind komen is bij hogere snelheid op de autobaan, of rijden met duo. Als dit op je wensenlijstje staat om regelmatig te doen zou ik wellicht toch direct voor een tracer 900 of 900XR gaan.

Als je een niet te dure gebruikte tracer koopt en je besluit na 1 of 2 jaar dat je toch wat anders wil vallen de kosten ook reuze mee. Zo hard schrijven die niet meer af.
 
Prima apparaat een tracer 7, lekker wendbaar en vlot voor rondjes in de omgeving…. :]

Alleen toen ik weer op mijn VFR 800 stapte merkte ik het vermogensverschil en toch fraaiere motorloop.

IMG_1180.jpeg
 
Zoals LePensZeur al zegt, in principe is de tegenhanger van de 900XR een tracer 9, die kun je beter met elkaar vergelijken.

De tracer 7 is een lichtere, maar ook veel goedkopere motorfiets. Alle 3 prima opties. maar als beginnend motorrijder zou ik een gebruikte tracer 7 pakken en lekker gaan rijden. :t Enige waar ik zelf een Tracer 7 wat tekort vind komen is bij hogere snelheid op de autobaan, of rijden met duo. Als dit op je wensenlijstje staat om regelmatig te doen zou ik wellicht toch direct voor een tracer 900 of 900XR gaan.

Als je een niet te dure gebruikte tracer koopt en je besluit na 1 of 2 jaar dat je toch wat anders wil vallen de kosten ook reuze mee. Zo hard schrijven die niet meer af.
En hoe hard bedoel je dan ‘bij hogere snelheid op de autobaan’? Passagiers meenemen staat niet op de planning aangezien mijn partner zijn eigen motor heeft om mee te rijden.
 
Heb op zowel een MT-07 (non tracer) en een F900XR gereden. Deze twee kan je bijna niet vergelijken.

De F900XR is beter in elke mogelijke manier.. qua vering / rijgedrag / technologie etc. Maar dat mag ook wel met het veel hogere prijskaartje..
 
En hoe hard bedoel je dan ‘bij hogere snelheid op de autobaan’? Passagiers meenemen staat niet op de planning aangezien mijn partner zijn eigen motor heeft om mee te rijden.

150+ wordt de acceleratie beduidend minder.
Dus even snel herpakken is dan wat minder.
 
Hoi!

Nieuw lid hier. Op zoek naar mijn eerste motor en twijfel ontzettend tussen een tracer 7 GT en de BMW F900XR.

De motor gaat voornamelijk gebruikt worden voor recreatief rijden, af en toe woon werk verkeer en een jaarlijkse motor vakantie.

Tips zijn meer dan welkom!

Gr. Sjoerd
Vroeg mij af waarom je twijfelt….tracer 07, goed is goed genoeg….of bijv. de uitstraling van een bmw. Beiden hebben 2 wielen en rijden goed zegmaar :+

Die bmw zal meer vermogen hebben en is duurder in aanschaf maar verder moet jij erop rijden …..:?
 
Op die BMW zitten allerlei gadgets en dat moet je maar willen.. Denk aan elektronisch instelbare vering, verschillende modes traction controles/abs, display met navigatie, cruise control, RPM assist etc etc.. ding is net een rijdende computer. Daarom is het kreng ook zo duur..

Wat @swetty beschrijft.. de Tracer 7 is ook gewoon prima maar heeft veel minder/geen "gadgets" Het is maar net wat je zoekt.

Maar het is ook wel weer zo; hoe minder elektronica hoe minder er kapot kan..
 
Misschien niet objectief omdat ik een Jappen fan ben. Ik zou voor de Tracer 7GT gaan, betrouwbaar en ziet er goed uit.
 
Op die BMW zitten allerlei gadgets en dat moet je maar willen.. Denk aan elektronisch instelbare vering, verschillende modes traction controles/abs, display met navigatie, cruise control, RPM assist etc etc.. ding is net een rijdende computer. Daarom is het kreng ook zo duur..
Als geen berg peperdure opties neemt zullen er niet veel gadgets op die F900XR zitten.
Ik heb hem zelf getest in vergelijking met een Tracer 900GT en op alle vlakken behalve het mooie grote dashboard was de Tracer beter,en dan ook nog goedkoper.
De huidige Tracer 9GT is nog beter dan de voorgaande 900GT.
Tegenover de Tracer 700 zal de XR uiteraard een hoop voordelen hebben,behalve de prijs dan.
 
Hoi!

Nieuw lid hier. Op zoek naar mijn eerste motor en twijfel ontzettend tussen een tracer 7 GT en de BMW F900XR.

De motor gaat voornamelijk gebruikt worden voor recreatief rijden, af en toe woon werk verkeer en een jaarlijkse motor vakantie.

Tips zijn meer dan welkom!

Gr. Sjoerd
Vrijwel elke motor past binnen jouw wensen. Ik ben op vakantie van een lichte scooter tot goldwing met vouwwagen erachter tegengekomen. Alle berijders met een tevreden gezicht in de helm.
 
Vrijwel elke motor past binnen jouw wensen. Ik ben op vakantie van een lichte scooter tot goldwing met vouwwagen erachter tegengekomen. Alle berijders met een tevreden gezicht in de helm.
Het is niet omdat die berijders er tevreden mee zijn dat TS er ook tevreden gaat mee zijn.
Ik zou in elk geval niet tevreden zijn met zowel een lichte scooter als een Goldwing met vouwwagen.
Dat het met bijna alle motoren mogelijk is wil niet zeggen dat iedereen er tevreden mee gaat zijn.
Er zijn zelfs mensen die te voet met een enorme rugzak of op een fiets met een hoop bagage de bergen in gaan,dus moet je helemaal geen motor kopen?
 
Het is niet omdat die berijders er tevreden mee zijn dat TS er ook tevreden gaat mee zijn.
Ik zou in elk geval niet tevreden zijn met zowel een lichte scooter als een Goldwing met vouwwagen.
Dat het met bijna alle motoren mogelijk is wil niet zeggen dat iedereen er tevreden mee gaat zijn.
Er zijn zelfs mensen die te voet met een enorme rugzak of op een fiets met een hoop bagage de bergen in gaan,dus moet je helemaal geen motor kopen?
Mensen die redeneren zoals jij zou ik in derdaad aanraden geen motor te kopen. Kan je hier iets mee? :o :+
 
Als geen berg peperdure opties neemt zullen er niet veel gadgets op die F900XR zitten.
Ik heb hem zelf getest in vergelijking met een Tracer 900GT en op alle vlakken behalve het mooie grote dashboard was de Tracer beter,en dan ook nog goedkoper.
De huidige Tracer 9GT is nog beter dan de voorgaande 900GT.
Tegenover de Tracer 700 zal de XR uiteraard een hoop voordelen hebben,behalve de prijs dan.
Had het hier over de Tracer 700 vs de XR;

De 900GT / Tracer 9 is wel een heel ander beest inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan