Keuzestress

Proange

MF'er
19 jul 2019
74
184
Stiens
Hallo MF,

Ik mag 1 augustus mijn avd-examen afleggen en ben al een tijdje aan het oriënteren wtb aanschaf eerste motor. Ik heb twee motoren in gedachte en kan gewoon niet kiezen, vandaar dat ik jullie hulp vraag.

1 Yamaha FZ 8 Naked
2 Honda CB 600 F (nieuw model 2011/12)

Ik ben 1,92, 80KG en zou graag toerritjes maken zowel alleen als met passagier. Ik lees overal dat de vering van de FZ 8 te wensen overlaat (al zal ik dit als beginner niet gauw merken), belangrijker vind ik dat ik veilig en fatsoenlijk met bijrijder de weg op kan.
 
Dadelijk lekker gaan proefrijden als je je rijbewijs hebt en daarna je keuze maken. Als het gewoon een normaal onderhouden motor is kun je er altijd veilig mee op de weg.
 
Dadelijk lekker gaan proefrijden als je je rijbewijs hebt en daarna je keuze maken. Als het gewoon een normaal onderhouden motor is kun je er altijd veilig mee op de weg.

Bedankt voor je reactie! Het liefst zou ik de motor alvast aanschaffen voor ik het begeerde papiertje op zak heb. Ik besef me dat ik dan zelf geen proefrit kan/mag maken. Misschien toch handig om te wachten en zelf proef te gaan rijden.

FZ8 is wel een tikkie zwaarder dan de Hornet, ga ik dit merken bij het rijden met passagier? Vind persoonlijk de FZ8 mooier, maar lees en zie ook goeie verhalen over de Honda.
 
Bedankt voor je reactie! Het liefst zou ik de motor alvast aanschaffen voor ik het begeerde papiertje op zak heb. Ik besef me dat ik dan zelf geen proefrit kan/mag maken. Misschien toch handig om te wachten en zelf proef te gaan rijden.

FZ8 is wel een tikkie zwaarder dan de Hornet, ga ik dit merken bij het rijden met passagier? Vind persoonlijk de FZ8 mooier, maar lees en zie ook goeie verhalen over de Honda.

Ik weet niet hoe jij in elkaar steekt, maar ik weet wel dat als ik mijn motor voor mijn rijbewijs had gehad ik er al op rond had gereden. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, soms is er een gouden kans die je niet voorbij wil laten gaan.

In principe maakt dat gewichtsverschil vrij weinig uit. Bij de FZ krijg je ook een paar paardjes meer met een groter motorblok dus dat is niet gek. Nogmaals, je hebt je keuze al beperkt tot 2 dus je vindt ze allebei mooi. Dan zou ik het laten afhangen van waarbij je jezelf het prettigst voelt na de proefritjes.
 
Zou eerst maar eens zorgen dat rijbewijs te halen,je zal niet te eerste zijn die een motor weer heeft moeten verkopen
omdat het niet lukte het rijbewijs te behalen.Proefrijden zit er toch niet in zonder het rijbewijs.
 
Hallo MF,

Ik mag 1 augustus mijn avd-examen afleggen en ben al een tijdje aan het oriënteren wtb aanschaf eerste motor. Ik heb twee motoren in gedachte en kan gewoon niet kiezen, vandaar dat ik jullie hulp vraag.

1 Yamaha FZ 8 Naked
2 Honda CB 600 F (nieuw model 2011/12)

Ik ben 1,92, 80KG en zou graag toerritjes maken zowel alleen als met passagier. Ik lees overal dat de vering van de FZ 8 te wensen overlaat (al zal ik dit als beginner niet gauw merken), belangrijker vind ik dat ik veilig en fatsoenlijk met bijrijder de weg op kan.


Hoevaak wil je met iemand achterop gaan rijden? Beide motoren hebben niet een heel relax passagier zadel voor iemand met een normaal postuur. Helaas is het een trent in motorland om op nakes/sportieve tourmotoren om steeds minder aandacht te besteden aan de passagier. De fz8 zal wat meer koppel hebben wat wel heel fijn is voor rijden met twee man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan