Kevlar jeans: welke

Rubberburn

MF'er
13 jun 2005
56
0
Van de zomer gaan we een trip maken waarbij we ook door een aantal hete gebieden komen.
Mijn huidige textiel pak zaal daarvoor te warm zijn.
Voor de heetste dagen wil ik een kevlar jeans meenemen. Ik weet natuurlijk dat de bescherming dan minder is maar soms moet je een keuze maken.
Ik wil dan ook geen concessie doen in kwaliteit en bescherming.
Wie kan mij vertellen welke kevlar jeans goed zijn en welke volledig van kevlar zijn gemaakt.
Ik zoek dus niet een broek waar b.v. alleen de heupen en knieen een kevlar inzet stuk hebben maar eentje van volledig kevlar.
Ik ben al enige tijd aan het googlen maar een echte keus kan ik nog niet maken.
Ik ben ook al bij verschillende motorzaken geweest maar die zeggen alleen maag dat het/de merk(en) waar zij zelf dealer van zijn, het beste is/zijn.
Dank alvast voor de reacties.
 
De broek nemen die het beste zit! Full kevlar of niet zal bij de meeste crashes geen verschil maken en concessies doe je altijd. Gewoon :].
 
Laatst bewerkt:
Je moet in ieder geval er op letten dat het niet alleen maar kevlar knie- en heupstukken zijn, maar vanaf de taille tot zeker ruim onder de knieën. Daarbij moet het zo zijn dat de kevlar stukken volledig doorgestikt zijn en niet alleen maar aan de boven- onder- en zijkant langs het randje. Het moet onmogelijk zijn dat de kevlar inzetten gaan schuiven of loslaten tijdens een schuiver. Handig is als je bovendien nog de mogelijkheid hebt om extra knie en heup beschermers kunt inleggen.
Zie ook MotoMe S1 afl 10
 
Je hebt ook broeken waarin het kevlar of armalith verweven zit.
Zoals Esquad dat bij sommige(?) modellen heeft..
 
Beekberger schrijft:
Handig is als je bovendien nog de mogelijkheid hebt om extra knie en heup beschermers kunt inleggen.

Zo is het dus niet! Knie- en heupbeschermers zijn juist een MUST!
Bij vallen begint het altijd met de impact. De val-energie moet wel ergens geabsorbeerd worden. Beter is dat dat dan niet gebeurt door je knie- of heupgewricht. Daarom zeker valprotectie bijkopen. In de broek zitten speciale pockets waar je ze in kan schuiven.

Na de val kan je een eind over de grond schuiven en daar is dan weer de kevlar voor, zodat niet je billen of been een stuk wordt afgeschaafd. Ook zware brandwonden worden voor een flink deel voorkomen.

Gebruiken ook bij hoge temp. Ik had de broek aan op Sicilië bij ca 40'C en dat ging prima! Zelfs ermee aan lopen bij een bezoek aan een tempel op een heuvel in volle zon was nog te doen.


Ik heb zelf een broek van Louis-Duitsland en het bevalt me prima. Naast dat je broek op de motor aan hebt, kan je er ook gewoon verder de dag mee lopen. Je merkt weinig van de kevlar en de protectie-stukken.

Als het jou net zo vergaat als bij mij, dan ga je je textiel-broek weinig meer gebruiken. Voor mij is alleen bij lage temp dat ik mijn textiel-broek nog aantrek. Voor de rest altijd mijn kevlar-broek.
 
Ik draag in de zomer dagelijks een kevlar jeans van/naar/op het werk. Mijn ervaring toen ik een versleten broek ging vervangen was dat er maar weinig waren die goed pasten en fijn zaten. Ik heb er zeker vijf of zes aan gehad, en uiteindelijk precies eenzelfde broek gekocht als dat ik al had.

Je kunt Googlen tot het je de strot uit komt, maar in een uurtje bij een motorzaak ben je beter geholpen en meteen klaar.
 
Was zelf ook op zoek, heel wat afgezocht en ook op de motorbeurs even gekeken..

Conclusie: wil je een broek met goede pasvorm en waar van je nauwelijks ziet dat het een motorbroek is: toch de duurdere merken zoals Rev'it.
De <100 euro broeken zijn toch wat simpel of zitten te los.

Uiteindelijk een Rev'it Austin voor met heel wat korting op de motorbeurs kunnen scoren. Heb em deze lente bijna de halve week aan, ook gewoon thuis en op werk. Echt perfect. Je ziet het echt niet en je merkt nauwelijks dat je een motorbroek aan hebt.
 
na jaren met een kevlar jeans te hebben gereden, heb ik nu een kevlar legging.
Dit is luchtiger en zit fijner, zeker met beschermstukken erin.

Hierover een gewone broek. Deze kan je dan ook makkelijker aanpassen op de weersomstandigheden.

Alles is ook makkelijker te wassen en drogen in een avond/nachtje.
 
Heb zelf de Rev'it Vedome 2 gekocht, heb al een textiel broek van Rev'it en de spijkerbroek zit ook als gegoten. Volledige bescherming behalve impactbescherming voor de heupen, maar die kan je zo kopen voor 15 euro.

Een stuk frisser dan de jogging/spijkerbroek textielbroek combo maar nog wel wat warmer dan een normale spijkerbroek. Zal iig een stuk fijner zijn als het weer zomer is, m'n jas etc kan ik zo open zetten maar met de textielbroek merk je niks van die ventilatieritsjes. :9

edit: Trouwens voor zover ik heb gelezen is een goede kwaliteits kevlar broek (of in het geval van Rev'it Cordura) net zo veilig als een normale textiel broek. :)
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de draggin twista. Mooie broek, zit heel comfortabel, netjes genoeg voor werk (dus geen lelijke stiksels over de pijpen heen), vrijwel hele broek gevoerd met kevlar. Wel wat warmer dan een gewone jeans maar door de netvoering gaat hij niet plakken. Ik heb hem bij 40 graden in Frankrijk gedragen. Als het echt extreem heet is, kan je altijd nog de broekspijpen natmaken, dan koelt hij wel weer een poosje.
 
Laatst bewerkt:
Draag af en toe een Kevlar van Bering, veel kevlar van kont tot onder de knie met impactbescherming op knie en heup. Fijne en mooie broek.

Ervaring is dat met warm weer de Kevlar spijkerbroek bij stadsverkeer met stilstaan etc juist warmer is dan een textielpak. Een textielpak houdt de warmte van het motorblok tegen, terwijl de spijkerbroek dit doorlaat.

Eenmaal rijden met wind? Dan is de Kevlar spijkerbroek koeler.
 
Nu snap ik 't effe niet meer.
Stilstaand of rijdend, warmte is geen punt met (mijn) kevlar-jeans.

Mijn Vanucci-spijkerbroek van Louis kan ik eigenlijk niet warmer vinden dan een gewone jeans.
Oke, mss een ietsie-pietsie dan. Mijn kevlar-jeans heeft ingenaaid kevlar (geel) alleen op plaatsen waar je op zou kunnen schaven. Dus bij onderbuik en bovenbenen tot ca 10cm boven de knie is alleen maar denim. Ook de benen aan de binnen- en achterzijde hebben geen kevlar.

Precies de plekken waar je gevaar loopt op schaven zijn wel beschermd. De rest is alleen denim en is dus gewoon spijkerbroek. De broek die ik nu heb begint aardig gebruikt te raken dus spoedig ga ik weer een nieuwe halen in Duitsland. Mij bevalt 't prima!
 
Precies de plekken waar je gevaar loopt op schaven zijn wel beschermd. De rest is alleen denim en is dus gewoon spijkerbroek. De broek die ik nu heb begint aardig gebruikt te raken dus spoedig ga ik weer een nieuwe halen in Duitsland. Mij bevalt 't prima!

Scheelt het zo veel in Duitsland?

Heb wel eens besteld, maar dat is niet handig.. mocht 25 euro betalen voor het retourneren :o
 
Dat motorjeans ook minder beschermen als nylon of leer zijn ook de meningen over verdeeld:
24_Blog-Article-1200x950px.jpg

abrasion1.jpg

taber-test-results.jpg

Daarmee wil ik niet zeggen wie er gelijk heeft, maar het geeft wel aan dat er dus echt discussie over is.

Zelf heb ik de Rev'it Vendome, vooral vanwege de pasvorm. Rev'it is een nederlands merk, met de bijbehorende lengte. Dus, als je lang bent, of lange benen hebt, zou ik zeker aanraden om er eens naar te kijken. Ook heeft de Vendome (en andere Rev'it broeken) een Coolmax element.
 
Laatst bewerkt:
Die testjes zijn leuk en aardig, maar met gewoon 'leer' als ijkpunt kom je nog niet veel verder. Was het geitenleer dat ze testen of koeienleer? Welke productiemethode (looien) werd gebruikt voor het leer. Volnerf of niet etc..etc.. dat scheelt namelijk nogal.
Als die Revit spijkerstof tegenover suede is getest begrijp ik dat het slijtvaster uit de test komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan