\'kheb heerlijk gereden!!!!!

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
Als ik zolang niet geden heb, dan gaat er een steekje los zoals jullie gemerkt hebben })

met de Imola een paar stevige wheelies gemaakt en lekker de sporen gegeven, die zoutfilm op de weg valt wel mee kwa gladheid vond ik (iemand ander ervaringen mee :? )

morgen als het nog gaat laat ik de Superlight ook ff uit :P

nog meer mensen gereden :]
 
Als ik zolang niet geden heb, dan gaat er een steekje los zoals jullie gemerkt hebben })

met de Imola een paar stevige wheelies gemaakt en lekker de sporen gegeven, die zoutfilm op de weg valt wel mee kwa gladheid vond ik (iemand ander ervaringen mee :? )

morgen als het nog gaat laat ik de Superlight ook ff uit :P

nog meer mensen gereden :]

Nee, niet gereden\ '( vanochtend weer telefoontje dat de les weer niet doorging \ '(

Vriend van mij is pas nog wel onderuit gegeaan op een normaal uitziende weg (wel schoon enz) en ik neem aan dat5 er op die weg ook gestrooid was.

Ik ben ook op m\'n bek (met brommer) gegaan op oudjaarsdag maar toen reed ik gewoon over een echte ijslaag.

Volgens mij is de weg nu heel verradelijk maar als ik RBW had zou ik wel gaan rijden (en als ik mocht lessen zou ik ook doorgaan met lessen.
 
Ik rij pas weer als het niet meer glad op de weg is, en alle pekel is weggeregend.
Tot die tijd lekker op 4 wielen.
 
ik ga echt niet rijden met dit weer.
mij teveel pekel.
kan ik hem wel weer afspuiten maar al ik iets vergeet staat er sanderdaags de roest op.

jr
 
Vandaag ook ff een rondje gereden. Het was mooi weer, alleen wel lastig soms die laagstaande zon. Gelukkig geen nat wegdek, dus geen verblindende schittering.
Verder had ik ook geen last van gladheid. Ik heb vandaag toch nog best een aantal motorrijders gezien.

Morgen wilde ik ook gaan rijden, maar omdat ze gevaarlijk glad weer opgeven (ijzel) heb ik me toch maar bedacht.
 
Heb ook nog ff lekker gereden vandaag, gladheid viel best mee alleen toch wel ff voorzichtig gedaan in de wat scherpere bochten.
Misschien morgen nog ff en dan gaat ie weer de schuur in.
 
Heel slim. Met alleen schoonspoelen ben je er niet. Dat zout kruipt overal tussen en op die moeilijke plaatsen spoel je het niet zomaar weg. Vooral remklauwen en remzuigers zijn niet zo happig op zout. Verder zal al het aluminium corroderen als het niet goed beschermd is.

Ik heb ook jeuk om weer gaan te rijden, maar houd me in totdat de weg weer pekelvrij is. Van mij mag je gerust gaan rijden, maar klaag dit voorjaar dan niet over gecorrodeerde onderdelen.
 
Hier was het nog spekglad op sommige plaatsen.
Nog net me auto kunnen beheersen.. was bijna dwars gegaan.
 
+/- 200 km gereden.., heb \'t er nog koud van

(ik moest wel, kijk maar op m\'n site)
 
Laatst bewerkt:
Heel slim. Met alleen schoonspoelen ben je er niet. Dat zout kruipt overal tussen en op die moeilijke plaatsen spoel je het niet zomaar weg. Vooral remklauwen en remzuigers zijn niet zo happig op zout. Verder zal al het aluminium corroderen als het niet goed beschermd is.

Ik heb ook jeuk om weer gaan te rijden, maar houd me in totdat de weg weer pekelvrij is. Van mij mag je gerust gaan rijden, maar klaag dit voorjaar dan niet over gecorrodeerde onderdelen.

kom op... dit is de derde winter voor mij, en mijn fiets ziet er nog prima uit. en ik rij met pekel gewoon door (ook bijna alle gladheid, tenzij je gewoon echt niet meer kan rijden zo glad).

gewoon regelmatig even onder de hoge druk afspuiten en in ieder geval iedere keer even \'gewoon\' met een emmer en borstel afspoelen en regelmatig invetten is voldoende...

en ja, ik heb heerlijk gereden vandaag, is bijna een week geleden... voel me weer helemaal goed!!!
 
Ging met m\'n fiets, ja die met trappers, al op m\'n bek. Laat de motor dan helemaal maar zitten. :(
 
kom op... dit is de derde winter voor mij, en mijn fiets ziet er nog prima uit. en ik rij met pekel gewoon door (ook bijna alle gladheid, tenzij je gewoon echt niet meer kan rijden zo glad).

gewoon regelmatig even onder de hoge druk afspuiten en in ieder geval iedere keer even \'gewoon\' met een emmer en borstel afspoelen en regelmatig invetten is voldoende...

en ja, ik heb heerlijk gereden vandaag, is bijna een week geleden... voel me weer helemaal goed!!!

Helemaal mee eens, gewoon rijden , wel eventjes afspuiten, gewoon met tuinslang, motortje rijdt nog steeds.
Vandaag niet gereden, maar kleppen gecontroleerd, eerste keer na 50.000 km en hoefde niet gesteld te worden.

I LOVE MY R1. I LOVE YAMAHA.
 
Ik zou je balhoofdlagers en voorwiellagers maar in de gaten houden.Bij mij waren ze als eerste verrot door de pekel en de hogedrukspuit die ik niet te dicht bij heb gehouden.Ik wil jouw motor wel eens zien na de winter.vergelijk hem maar met een nieuwe.kun je zeker zien dat je in de pekel hebt gereden.Ik gun je alle plezier maar ik wacht tot de winter voorbij is. :]
 
Ik heb vorige week nog even een klein stukje gereden, km of 10, maar had daarna de roest al op mn velgen staan!! Dat was dus de laatste keer voor mij op de pekelwegen...
Ik mag nog niet eens rijden maargoed... :j
 
Ik zou je balhoofdlagers en voorwiellagers maar in de gaten houden.Bij mij waren ze als eerste verrot door de pekel en de hogedrukspuit die ik niet te dicht bij heb gehouden.Ik wil jouw motor wel eens zien na de winter.vergelijk hem maar met een nieuwe.kun je zeker zien dat je in de pekel hebt gereden.Ik gun je alle plezier maar ik wacht tot de winter voorbij is. :]

Ik rij er al twee jaar mee, ook s\'winters.
Gebruik hem alleen voor de fun, dus wel als het droog is s\'winters als ik een stukkie ga rijden.
En motortje ziet er perfect uit, ook naast een nieuwe.
Staat inmiddels 49.000 km op en met originele lagers.
Pas nog balhoofdlagers gecontroleerd/afgesteld en waren perfect.
Wiellagers ook nog steeds.

Je moet hem ook niet zolang laten stilstaan, daar roesten ze van ;)

I LOVE YAMAHA
 
Laatst bewerkt:
Ik rij er al twee jaar mee, ook s\'winters.
Gebruik hem alleen voor de fun, dus wel als het droog is s\'winters als ik een stukkie ga rijden.
En motortje ziet er perfect uit, ook naast een nieuwe.
Staat inmiddels 49.000 km op en met originele lagers.
Pas nog balhoofdlagers gecontroleerd/afgesteld en waren perfect.
Wiellagers ook nog steeds.

Je moet hem ook niet zolang laten stilstaan, daar roesten ze van ;)

I LOVE YAMAHA

juist!!! je fiets is geen mietje...
 
net een nieuwe baan en nu moet ik een eindje van huis weg. 1 dag geprobeerd met de NS, maar daarna gewoon met de motor. Wel lekker koud, maar met een goed pak rijd je daar ook wel doorheen.

En als je het echt lekker koud krijgt, dan ga je toch gewoon even tanken.
 
Vandaag ook lekker effe 40km gereden op mijn oude CB750F2. Toch nog best wel veel motorrijders tegengekomen onderweg. Echt koud was het dan ook niet vandaag...
 
weer very :r hiero

dus maar lekker in de Vectra met de klimacontrol op 20 graden in me truitje naar de ouders gereden, wat ben ik toch een walgelijke motorrijder in het weekend ;(
 
[leugenmodus] Ik had ook graaaag een stukje gaan rijden [/leugenmodus]
Ik heb een goed excuus, mijn motor staat nog in de VMax shop voor de laatste veranderingen ( voor deze maand waarschijnlijk, daarna weer door met veranderen ;) ), dusseeeeeeh...... ja, jammer ( NOT! )
Voor diegenen die doorrijden in de winter en denken dat alleen afspuiten ( met een hogedruk spuit zeker! ) voldoende is, check regelmatig of er nog vet in je lagers zit ! Uit elkaar halen en goed opnieuw invetten, anders woordt het een kostbare ( of gevaarlijke ) zaak !
 
Denk om de gladheid..

http://www.omroep.nl/cgi-bin/streams?/human/8dag13_onmacht.rm (Kijk maar!!)

Ik wordt zo pissig als ik dat filmpje zie, ze weten dat het onwijs glad is maar even de aankomende auto\'s waarschuwen ho maar.

Je heb toch echt geen eene klote aan die politie.
 
Heb zaterdag nog gereden. \'s ochtends viel het allemaal mee maar \'s middags waas het op sommige plekken toch wel glad :(
Maar gelukkig is alles nog heel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan