kickstart circuitdag ( 12 juli.)

Erwin

MF veteraan
21 jul 2001
2.533
0
landhorst
ik zit er aan te denken om op 12 juli mee te doen.

ik weet alleen niet of ik met mijn TL1000s met bos dempers (en db killers) door de geluidskeuring kom.

iemand ervaring met zolder en geen orginele pijpen??
 
Wat ik weet is dat ze op Zolder tegenwoordig als geluidseis 92 dB hebben.

Een Mille met originele uitlaat werd van de baan gehaald de laatste keer dat ik er was.
( soms heeft het rijden op een 4-cilinder zijn voordelen }) )
 
Wat ik weet is dat ze op Zolder tegenwoordig als geluidseis 92 dB hebben.

Een Mille met originele uitlaat werd van de baan gehaald de laatste keer dat ik er was.
( soms heeft het rijden op een 4-cilinder zijn voordelen }) )

92 dB is dat niet heeeel krap, volgens mij staat
mijn kawa voor 92dB in het boekje. :?
 
92 dB is dat niet heeeel krap, volgens mij staat
mijn kawa voor 92dB in het boekje. :?
Dit kreeg ik toegestuurd...

Leest u voor uw inschrijft de regels waar u aan moet voldoen:
                        
*Lederen Beschermende kleding, (combi of race overall) leren motorhandschoenen en motorlaarzen.
* Een degelijke intergraal helm. Dus geen jet helm of een andere soort helm zonder kin bescherming.
* De motorfiets moet in een goede technische staat zijn. Let ook op uw remblokken.                  
* De uitlaat moet orgineel zijn of niet meer dan 92 DECIBEL produceren.                  
* Op volgorde van betaling wordt men toegelaten, na betaling volgt per post de bevestiging.       
* Als diverse deelnemers in 1 groep willen rijden, geef dit dan even aan op het inschrijfformulier.
* Wanneer men op een cursusdag niet aan deze eisen kunt voldoen wordt men uitgesloten van deelname en krijgt u geen geld terug.                  
* Wanneer iemand op een cursusdag zich niet aan de regels wenst te houden, dan wordt deze persoon uitgesloten van verdere deelname en krijgt geen geld terug.                              
* De motoren zijn volgens sommige verzekeringspolissen NIET verzekerd tijdens sessies op het circuit.                        
* Ondergetekende verklaart te weten dat onderlinge aanspraakelijkheidsstelling tijdens de sessies niet mogelijk is. Dat deelname geheel op eigen risico geschiedt en dat de stichting VZW Terlamen noch de organisator van deze circuitdag aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele schade, vervolgschade en lichamelijk letsel.
 
Op Assen is het tegenwoordig al 88dB :( . Op welk circuit is die kickstart circuitdag?
 
Laatst bewerkt:
De geluidsmeting zit bij het uitkomen van de L. Bianchi bocht. Je kan dan ook ff inhouden. Alleen kost dat wel veel tijd, want het is namelijk opkomen paralel rechte stuk. '(
 
Bij meer dan 95 DB krijg je een waarschuwing op Zolder, althans dat werd tegen Rico gezegd. Hij had 96 DB (En werd dus op het matje geroepen)

Idd ff inhouwe daaro en dan weer vol gas drop! *D
 
ik zit er aan te denken om op 12 juli mee te doen.

ik weet alleen niet of ik met mijn TL1000s met bos dempers (en db killers) door de geluidskeuring kom.

iemand ervaring met zolder en geen orginele pijpen??
jij komt er echt niet doorheen ik weet nog wel toen wij op die rotonde stonden en jij kwam langs.zooooooooo wijz en hard geluid :} :} :} :} of et moet daar niet uit maken.succes
 
jij komt er echt niet doorheen ik weet nog wel toen wij op die rotonde stonden en jij kwam langs.zooooooooo wijz en hard geluid :} :} :} :} of et moet daar niet uit maken.succes

dat was zonder db killers

met db killers is het misschien 1 db minder })
 
Shit zeg ik werd gemeten op 103 DB op de Ring *D en daar is 95 toegestaan, maar tot 100 gedogen ze het als ze goeie zin hebben.....maar 88db das wel erug weining niet :?
 
Op Assen is het tegenwoordig al 88dB :( . Op welk circuit is die kickstart circuitdag?
Toch vond ik een aantal motoren op 6 mei best wel veel lawaai maken, maar er werden aan het eind alleen een paar waarschuwingen gegeven voor (minimale) overtredingen. Ik reed met m'n standaard pijp waarvan veel mensen zeggen dat 'ie al teveel herrie maakt maar géén problemen gehad.
 
Standaard maakt een mille 96 Db bij 4125 toeren (volgens zo'n plaatje op het frame). Het is dus belachelijk dat ze op zo'n circuit weer eigen regels gaan maken. Die motoren voldoen allemaal de EU regelementen en dan gaan ze bij Assen en Zolder weer nieuwe regels bedenken... :j :j
 
In de laatste Kicx stond dat je een aparte rugbeschermer moet hebben. Grmbl... speciaal een pak gekocht met ingebouwde rugbeschermer, mag je niet meedoen. (mwaja, op Lelystad wel, hopelijk Zandvoort ook en Assen misschien ook een keertje).
 
Terug
Bovenaan Onderaan