Kickstart voor mn cb?

Larsipulami

MF'er
6 dec 2004
58
0
Ik zat laatst wat weg te dromen over mn cb750 caferacer project dat ik over zon twee maanden ga starten. (Ik moet alles in mn verlof plannen) Daarin vroeg ik mij af of het mogenlijk is om een kickstart te fabrieken in mn DOHC cb750 uit 81... Reden daarvan is dat imho, een caferacer een kickstart hoort te hebben.

Ben ik nou; A compleet idioot, als je een beetje je huiswerk had gedaan WEET je dat dat technisch niet mogelijk is met een DOHC cb.

B niet handig bezig, koop dan gewoon een SOHC cb daar zit ie al op.

C een beetje vreemd, maar ik wens je alle succes toe om je hersenkronkel te verwezelijken.

D goed bezig, er is zelfs een truuk voor... Kijk hier maar eens naar...

Voor B heb ik al wel een beetje een verweer; ik heb heel veel plezier van mn 16 klepper en wil het liefst met dat blok verder gaan bouwen.

Ik hoop natuurlijk op antwoorden van de alwetende Brikker godheden die hier rondzweven :} in catergorie D. Maar sinds dit een vraagje was vanuit een dagdroom kunnen er natuurlijk ook genoeg antwoorden komen in de andere categorieen... Ik gok de meeste in categorie B.., of A.., of C.., of... :)
 
Laatst bewerkt:
Of kiezen voor sohc onderblok en dan dohc cilinders en kop er op fabrieken. Kickstarter EN 16 kleppen.

Als het een overgangsfase is geweest van Honda dan kan het nog wel eens zo zijn dat de uitsparingen e.d. wel aanwezig zijn in het blok, als dit niet zo is dan ben je wel even bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan