kickstarten als een echte biker....of toch electra

hoe zou je het liefst je motor starten?

  • kickstarten!

    Stemmen: 25 40,3%
  • electronishe onsteking

    Stemmen: 31 50,0%
  • aanlopen :D

    Stemmen: 6 9,7%

  • Totaal aantal stemmers
    62
17 aug 2003
47
0
de meesten van julie hebben natuurlijk een electronishe starter...gewoon knopje indrukken en de bike loopt.


maar is het niet veel leuker om zoals in de ouwe tijd je bike zelf aan te kicken met de kickstarter....geeft me een meer voldaan gevoel :9


wat prefereren julie?


-HD
 
als jij mij een 6 Volts startmotor kunt leveren wil ik em er wel opbouwen :P .

Kickstarten is voor watjes die geen goeie accus kunnen betalen.


:P

Of was het nou: elektries is voor slappelingen die hun brommer niet aan kunnen stampen :?
 
All of the above ( soms uit noodzaak ;) )

volgens mij heeft electronische ontsteking helemaal geen fuck te maken met de manier van starten, maar misschien bedoel je electrische starter

VMax electrisch, Big Zed trappen, beide electronische ontsteking.

en allebei de afgelopen tijd te vaak aan moeten duwen, is nu over, hebben allebei een nieuwe accu !
 
Laatst bewerkt:
Liever kicken.

Helaas zijn de meeste fietsen tegenwoordig voor de echte mannen-van-staal gebouwd. Daarom hebben deze fietsen een knopje om te starten zodat er geen metaalmoeheid optreed.

Heb jij weleens geturft wat er tegenwoordig nog te krijgen is met een kickstarter? Alleen crossertjes zijn nog met kickstarter en vaak zit die kickstarter er dan alleen nog maar ter verfraaiing op.

Nee, doe mij maar een kickstarter, dat scheelt ook in de accu-consumptie...


P.s. Mijn eerst twee fietsjes hadden een kickstarter, pas daarna kon ik elektriek starten....
 
tsja, als je daar op ´kickt´ dan moet je ook terug naar een norton. Kennelijk kick je dan op Nostalgie. Mij gaat het er meer om of ik een motorfiets mooi vind, en innovaties zijn altijd welkom
 
de meesten van julie hebben natuurlijk een electronishe starter...gewoon knopje indrukken en de bike loopt.


maar is het niet veel leuker om zoals in de ouwe tijd je bike zelf aan te kicken met de kickstarter....geeft me een meer voldaan gevoel :9


wat prefereren julie?


-HD

kickstarter... laatst anderhalf uur staan trappen voor dat klereding aansloeg (had al minstens twee jaar stilgestaan ofzo) maar die voldoening die je krijgt zodra de eerste brul uit de uitlaat komt en de tuin vol zwarte rook... onbeschrijflijk :} Veel mooier dan op een knoppie douwen.
 
Op da ouw ding van mij zit een handig knopje om hem electrich te starten :} en als ik hem daarmee nie aan de gang krijg dan word ik kwaad en ga ik "kicken" :(
maar krijg hem daar ook vast nie mee gestart :+
 
Kickstarten,... blijf het mooi vinden,... :} :} :}

Zeker op een naked, custom of crosser,....
 
Tsja, dat heet dus evolutie.
Ik kan mij niet direct iets voorstellen bij een supersport met kickstarter. Ik vraag me trouwens af of met de huidige compressie een moderne ss nog wel valt aan te trappen?
Aan de andere kant droom ik 's nachts wel eens van een oud brikkie in café-racer stijl met kickstarter.

Maakt mij dus niet uit hoe ik moet starten, als het maar bij de motor past.

btw: de kawasaki W650 :? heeft ook nog een kickstarter (en een knoppie)
 
de rs250 heeft ook een kickstarter.
Toch apart gevoel denk ik, vooral als ie t de 2e keer pas doet.
Zovan:jaaaaaaaaaaaaah (wengweeeeeeng)
[me]Investig8or poogt een 2takt na te doen :P [/me]
 
Ik had vroeger een XT500, dat was een heel gedoe. Cilinder in de juiste stand zetten met decompressieklepje & kickstarter. Hiervoor moest je door een kijkglaasje bovenop de kop kijken, en dan zag je een merktekentje op de nokkenas voorbij komen als 'tie goed stond, maar je kan het ook voelen. Dan een ferme trap tegen de kiskstarter, en hopen dat 'ie wil lopen, zonder er voorover af te vliegen omdat de kickstarter ineens een eigen leven wilde gaan leiden.

Tegenwoordig druk ik ook op een knopje. Bevalt me prima, en ik ben toch een echte kerel. :)
 
Ik had vroeger een XT500, dat was een heel gedoe. Cilinder in de juiste stand zetten met decompressieklepje & kickstarter. Hiervoor moest je door een kijkglaasje bovenop de kop kijken, en dan zag je een merktekentje op de nokkenas voorbij komen als 'tie goed stond, maar je kan het ook voelen. Dan een ferme trap tegen de kiskstarter, en hopen dat 'ie wil lopen, zonder er voorover af te vliegen omdat de kickstarter ineens een eigen leven wilde gaan leiden.
wat deed je moeilijk... gewoon voelen en trappen die handel. En XT500 is een zacht eitje vergeleken met een LC4

zou een supersport moeilijker aan te trappen zijn (als dat zou kunnen) dan een dikke 1-cilinder :?

enniewee.... trappen roels, ik druk de hele dag al op knopjes....
 
wat deed je moeilijk... gewoon voelen en trappen die handel. En XT500 is een zacht eitje vergeleken met een LC4

zou een supersport moeilijker aan te trappen zijn (als dat zou kunnen) dan een dikke 1-cilinder :?

enniewee.... trappen roels, ik druk de hele dag al op knopjes....
Neit volgens de poll :p
 
wat deed je moeilijk... gewoon voelen en trappen die handel. En XT500 is een zacht eitje vergeleken met een LC4

zou een supersport moeilijker aan te trappen zijn (als dat zou kunnen) dan een dikke 1-cilinder :?

enniewee.... trappen roels, ik druk de hele dag al op knopjes....

Dat zei ik al :je kan het ook voelen.

Voor de mensen die het echt niet begrepen zit er trouwens ook nog een hendeltje aan de zijkant van de carburateur waarmee je de gasschuif een stukje openzet.

al met al viel die XT inderdaad best mee, als je eenmaal de slag te pakken had.
 
wat deed je moeilijk... gewoon voelen en trappen die handel. En XT500 is een zacht eitje vergeleken met een LC4

zou een supersport moeilijker aan te trappen zijn (als dat zou kunnen) dan een dikke 1-cilinder :?

enniewee.... trappen roels, ik druk de hele dag al op knopjes....

Trappen schopt kont 8-)

Jouw LC4 heb toch een automatische decompresseur GuZ? Dat heb de mijne niet, ik kan met het volle gewicht op de kick gaan staan zonder dat er iets gebeurt :P

Toen ik na de proefrit op me sm weer op mijn supersport stapte, had ik het gevoel op een mietjesfiets te zitten :+
 
Kick-starter duidelijk. Lekker warm in de winter, hometrainer de deur uit :+
Duurde een paar dagen voor ik door had dat de hoofdzekering eruit lag, knipperlichtjes deden een beetje vreemd. Niks geen gezeur met accu's, als de stroom er voor 10 seconden in blijft zitten is het meer dan voldoende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan