kickstarter probleem XR

Divaha

Rookie
1 jun 2004
22
0
Zeist
Afgelopen enduro is denk ik iets te zwaar geweest voor mijn XR uit '90.

Tijdens de rit kreeg ik een probleem met de kickstarter. De kickstarter gaat na het naarbeneden trappen niet meer uitzichzelf omhoog!

Hoe kan ik dit oplossen/ wat is het probleem?
 
ja.
waarschijnlijk je veer gebroken....

gewoon openhalen, even denken of je koppeling er ook vanaf moet dan....eh....volgens mij niet..nee volgens mij niet

dan zie je meteen wat het is.
Je hebt 2 veren, eentje zit best 'diep' en duwt je tandwiel naar buiten toe, niet echt een sterke veer. De andere veer is de veer die je kicker terug omhoog moet duwen.

Het kan ook zijn dat je kickpedaal verschoven is op de as. kijk daar eers maar naar....is vaak niet leuk...dan is je as gauw dol.
 
ja.
waarschijnlijk je veer gebroken....
dat denk ik ook, gebroken of losgeschoten
(been there, done that)

vrij eenvoudig te fixen
kost je een rechter carterdekselpakking, nieuwe veer en 2 liter olie
en een half uurtje sleutelen

Het kan ook zijn dat je kickpedaal verschoven is op de as. kijk daar eerst maar naar....is vaak niet leuk...dan is je as gauw dol.
(again: been there, done that)
dit valt niet te repareren anders dan je kickstarter vast te lassen op je as...
je doet er beter aan om de as te vervangen
Dit is helaas een uitgebreidere klus, die je zonder WPH niet moet beginnen...
 
Laatst bewerkt:
Die as heb je zo vervangen hoor, geen werk.
Maar wat ook zou kunnen is dat je voetpedaaltje iets is verbogen, dat je kick daar achter blijft haken na een trap naar beneden. Voel je wel veerspanning op de kickstarter als de motor niet loopt?
 
Mocht je as stuk zijn heb ik er nog wel eentje voor je.
Maar ik geloof niet dat hij stuk is :)
 
as gaat bijna niet stuk idd...en dan is het alu van het pedaal zelf afaik altijd slapper dan van de as.
Pedaal moet er sowieso vanaf, dus eerst pedaal eraf, boel inspecteren (ziet gauw genoeg of dat het probleem is), is dat allemaal nog netjes, trek een smile, scheelt je nl. geld.

Dan even lekker warm rijden, olie aftappen, meteen oliefilter maar vervangen, carterdeksel eraf, evt nieuwe pakking purchasen...en kickstarter inspecteren.
Pies of keek
 
Terug
Bovenaan Onderaan