kids mee of niet of...

mazzel

MF veteraan
16 apr 2004
1.257
1
Friesland
Jaja, ik heb echt gezocht, vond alleen wat wel/niet/wel/wel(wettelijk) verantwoordelijk was op het scherpst van de snede }) . Mijn zoontje van 7 wil graag met mij op de motor. Lijkt me echt gaaf, wel pakkie aan, helmpje op. Kortom zoals het hoort. Ik ga nu voor het eerst huren en wil hem (of iemand anders) nog niet achterop. Maar binnenkort wel.
Wie o wie heeft ervaring met jonge kinderen op de motor en vanaf welke leeftijd (zonder extra stoeltjes, riempjes etc).

help?
 
Hmm als je dit serieus bedoeld zonder ons te fokken n.a.v. eerdere discussies...ik zou het niet doen...

Maar dat is persoonlijk.
 
Licht aan je kind, als ie zich gewoon aan de regels houd kan ie prima achterop..als ie achterop de trapfiets al niet stilzit...forget it
 
Als de voeten op de stepjes rusten en ze sterk genog zijn om zich aan jou vast te houden (evt met een sjaal om je middel waar ze zich goed aan kunnen vasthouden) zou het geen probleem moeten zijn.
Maar zoals eerder vermeld, als ze al moeite hebben met stilzitten op de fiets en bijvoorbeeld tegen gaan hangen, zou ik eerst eens even gaan oefenen. ;)
 
mijn zoontje van 7(groot voor zijn leeftijd)gaat weleens achter op mee.
er is zover ik weet geen minimum leeftijd ,wat bij een bromfiets wel is ,namelijk 12 jaar.
de ritjes zijn voornamelijk over de boerenland weggetjes hier in de omgeving.
zolang je maar weet waar je mee bezig bent,en voor goede kleding en helm zorgt,is het voor de kleine een hele ervaring :] :] :] :]
heel veel veilige km toegewenst.
Groeten Wim
 
Hmm als je dit serieus bedoeld zonder ons te fokken n.a.v. eerdere discussies...ik zou het niet doen...

Maar dat is persoonlijk.

Nee hoor, ben bloedserieus, ik heb in de zoekmachine wel wat gevonden, maar dat was "vuurwerk" en geen antwoord op mijn vraag. 8-)
 
er is hier al eens een hele discussie geweest 1 of 2 jaar terug.
een heel nuttig topic met allemaal tips etc. ik zal eens zoeken
 
mijn zoontje van 7(groot voor zijn leeftijd)gaat weleens achter op mee.
er is zover ik weet geen minimum leeftijd ,wat bij een bromfiets wel is ,namelijk 12 jaar.
de ritjes zijn voornamelijk over de boerenland weggetjes hier in de omgeving.
zolang je maar weet waar je mee bezig bent,en voor goede kleding en helm zorgt,is het voor de kleine een hele ervaring :] :] :] :]
heel veel veilige km toegewenst.
Groeten Wim
Wil ik ook gaan doen, thnx :+
 
mijn theorieboekje zegt:
- Jonge kinderen vervoeren achterop de motorfiets is sowieso gevaarlijk(onvoorspelbaar gedrag) en daarom meestal verboden.

Wordt er ook niet veel duidelijker op :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan