Kiezen gsxf750 of cbr1000?

SuperYam

Rookie
8 dec 2003
22
0
Belgie
Héé...

Zit met een dilemma; ik mag van mijn vrouwke een moto bijkopen, maar welke?
Het budget is 4500€ dus veel zal het niet worden, wat ik er ga mee doen;

in 2004 mee naar andorra rijden; met 3 koffers en een passagier
regelmatig een dagtripje doen al dan niet met 2.
Eens een sportief toerke alleen...
Hierdoor kwam ik bij de cbr1000 en het nieuwe model gsxf 750...
Maar een cbr vind je precies met altijd +50Dkm op de teller...
Ook lijkt hij zo log tegenover de gsxf?
Wat zou ik kiezen en waarom?
 
Je rijdt in ieder geval een stuk jonger op een GSXF...

Persoonijk vindt ik de XX veel mooier van model, maar denk dat je best een paar proefritjes maakt om je keuze te bepalen :)


[edit] ik had niet goed gelezen |( Dacht dat je vergeleek met een 1100xx

Dus opmerking van jonger rijden kun je scrappen :) Modellen vindt ik beide ongeveer even mooi
 
Laatst bewerkt:
als je een end gaat rijden naar andorra in jou geval is de cbr denk ik wel comfortabeler maar dat moet je zelf ondervinden door ff te :]
 
hahaha er is maar 1 keuze cbr 1000 f en dat zeg ik niet omdat ik er toevallig 1 te koop heb staan van 1992 want ik heb hem zo goed als zeker ingeruild twee jaar geleden gekocht met 27.000 kilometertjes op de klok 1 nieuwe achterband en 1 hele grote beurt ( inclusief de tandwielen,nokkenasketting,spanners en afstellen e.d.) ik reed toen nog niet zoveel hij staat nu op 40.500 km maar de 40.000 kilometer beurt is dus prijzig houdt daar rekening mee als hij deze beurt eenmaal gehad heeft dan hoeft er aleen maar standaard onderhoud te gebeuren tot 80.000 kilometer (deze is ook weer duur) er is bij mij nog nooit iets stuk gegaan en ook op vakantie heeft ie me nog nooit in de steek gelaten een erg fijne fiets waar rustig op getoerd kan worden maar als het moet ook vreselijk hard mee gereden kan worden ook in de bochten !!!! (ik houd het groepje fireblades waar ik al jaren mee rijdt makkelijk bij )

geloof me er is geen fijnere motor in dit sigment en voor de prijs die jij beschikbaar hebt vind je vast een hele mooie

even een tip staar je niet blind op lage kilometerstanden onderhoud is veel belangrijker

check de banden,tandwielen en de ketting

bij een cbr 1000 blok zijn de buitenste kleppen moeilijk of haast onmogelijk te stellen dus worden deze vaak niet gedaan bij de grote stelbeurt dan gaat de motor een ietsje tikken kan volgens velen geen kwaad ( ik denk daar dus anders over)

een cbr 1000 blok heeft geen ik herhaal geen mechanische bijgeluiden bij welke kilometerstand dan ook dus als je gaat kijken en je hoort iets gewoon afblijven en verder zoeken ...

Ik heb twee jaar met heel veel plezier op mijn cbr 1000 f gereden en weet zeker dat als jij ook voor zo,n motor kiest je er geen spijt van zal krijgen

alsvast veel motor :] :] :] toegewenst

ps :een rood wit blauwe is niet alleen het mooist maar ook het meest waardevast
 
Terug
Bovenaan Onderaan