kiezen moeilijk Honda of BMW

Eric66

Rookie
17 apr 2011
7
0
Westland
Goedemiddag lezers,
Ik wil mijn eerste motor aan gaan schaffen en ben na veel uitproberen aangekomen bij mijn eindkeuzes.
Er blijven 2 modellen over maar de verkopers promoten natuurlijk de occasion en zijn niet helemaal ongekleurd.
Ik weet dat ieder merk voorstanders en tegenstanders kent maar ik hoop met deze vraag toch meer duidelijkheid te krijgen in mijn keuze.
De keuze is tussen een BMW F 650 of een Honda Transalp 650.
Please help deze beginner.

Gr, Eric.
:?
 
Simpelste antwoord: kies niet van papier, dan weet je nog niets, maar ga proefrijden. Je billen weten meer dan welke deskundige dan ook.......
 
Proefrijden inderdaad. Beide motoren doen niet echt voor elkaar onder, de honda is wat hoger en zwaarder. Beide ook geen snelheidsmonsters dus ik neem aan powerrrrr geen criterium hoeft te zijn anders kies je deze niet. Fijne motoren die over het algemeen erg betrouwbaar zijn en ik weet dat de transalp ook een leuke, actieve club achter zich heeft staan (www.transalpclub.nl). Ben ik ook ooit lid van geweest. Conclusie; PROEFRIJDEN :]
 
Ga op beiden proefrijden. Rijd je veel snelweg? Dan zou ik eerder de Transalp aanraden. 2 cilinders geeft net even wat meer comfort bij hogere snelheid.
 
bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
de TrAp is een 2 cilinder wordt gezegt, de BMW niet dan??
 
nieuwe F650GS is een 800cc 2-cilinder, de oude (en de huidige G650GS) een 650cc 1-cilinder
 
bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
de TrAp is een 2 cilinder wordt gezegt, de BMW niet dan??
Ligt er dus aan welke F650 je bedoelt! Goed over nadenken, want het verschil tussen een 1-cilinder en een 2-cilinder is groot :Y
 
Ligt er dus aan welke F650 je bedoelt! Goed over nadenken, want het verschil tussen
een 1-cilinder en een 2-cilinder is groot :Y

Klopt op zich. Maar het zegt er niets over wat TS nou goed vindt rijden. Proefrit dus.
 
Als beginnend motorrijder ben je beter af met een minder brute 2-cylinder, zoals de Transalp.
Die word je gedurende vele jaren niet moe, omdat je er ook makkelijk met zijn tweeën op kan en zelfs een trip naar het zuiden kan probleemloos en comfortabel.
Het vorige model met de 650 cc motor is een pareltje en wordt nu zeer betaalbaar.
Uiteraard proefrijden !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een bmw f650 (1995) dus 1 cilinder. Ik heb die puur gekocht voor woon/werk en rij veel door de stad en daar is ie prima geschikt voor.
Maar als je rond de 150 op de snelweg rijdt dan is het wel wat minder, ik heb geen vergelijk met de trans-alp dus daar kan ik niet over oordelen.
Hij is wel lekker handelbaar en wendbaar en heeft mij praktisch nooit in de steek gelaten, alleen 2 keer vanwege achterstallig onderhoud in combinatie met pekel... :+
 
Zoals er altijd word gezegd gewoon even proef rijden.
Niet zomaar iets kopen zoals ik wel gedaan heb.
Maar gelukkig wel de 1 van de beste keuze die ik ooit genomen heb maar dat had ook anders kunnen lopen. :X
 
Al eens aan een LC4 KTM gedacht?
Lichter, sterker, betere vering zuiniger, dus ook echt geschikt voor offroad, grotere tank en veel mooier :} (beetje smaak afhankelijk O-)
 
TS jongens TS wil duidelijk voor kwaliteit gaan dus aan komen met B en C merken heeft denk ik geen zin.
















:+
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd: Gewoon proefrijden en afgaan op het gevoel dat de beste machine je geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan