kiezen tussen Kawa er6 of CBF 600

Toen ik me motor kocht hadden de voorpoten een doorsteek van 35mm, de vorige eigenaar was namelijk ook niet zo lang.
Ik kon er zelf ook prima mee rijden, het stuurt wat scherper en, directer maar, niks om je zorgen om te maken, alles went.
En als dat ervoor zorgt dat je goed op een motor kan zitten en, je daarmee ook gelijk meer keus heb why not.

Ik heb em zelf weer verhoogd naar 7mm doorsteek omdat ik dat fijner vind rijden maar, zeker niet omdat die onveilig zou zijn of, er niet meer rijden viel
 
Een Yamaha Dragstar 650 zit ook lekker laag, heeft ook cardan en is prima om als eerste motor mee te beginnen. Shopperlooks, gewicht laag bij de grond, totaal onschuldig qua rijgedrag...

En die "tip" van die rijinstructeur over ABS... kennelijk is het niet zo'n goede instructeur, als hij zo weinig vertrouwen heeft in de inzichten van zijn leerlingen. Tuurlijk, ABS is fijn op je motor... maar ook niet zaligmakend. Zonder kun je ook prima motorrijden... hebben we slechts 100 jaar of zo gedaan... ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was een Honda Schadow VT700C uit 84(?) en daar ben ik een keer mee tegen de pomp "gevallen", 284 kilo schoon aan de haak geloof ik, was zwaar overeind zetten, maar moest wel omdat mijn been tussen motor en pomp zat... Leer je van. Maar ik vond het een prima eerste motor. Echt afschuinen in de bochten zit er niet in, maar bij het stoplicht ben je als je wilt heel vlot weg. Ik zou er gewoon een rondje mee rijden als je er een ziet die je wat lijkt. En vraag ff waar je op moet letten qua rijden. Meestal zijn motorzaken daar wat meer toe bereid dan een particuliere verkoper. Dus net als bij elk "welke motor-topic", is rijden de enige optie om het echt te ervaren. Niet te spannende route kiezen in eerste instantie.
 
Hey,

Alles even op een laag pitje gezet met de winter hier, en stiekem ook wel op het autosalon gewacht... (omdat ik ze daar allemaal eens naast elkaar kon passen)

vandaag dus langs het autosalon, met een paar verrassende 'andere' motoren op het voorplan :-)
(En nu moet het er echt wel van komen, dus ik ga op zoek naar één van onderstaande... )

Blijkt dat zowel de KAWA z650 als de KAWA ninja 650 veel makkelijker zitten voor me dan de ER - 6 N, en dat ik die Ninja best nog wel een toffe bike vind (ook al ben ik over de 44 :-))

Maar er is meer... Yamaha viel dik tegen van zithoudingen en zithoogtes.

De REBEL 500 van Honda was van zithouding nagenoeg perfect. Ik vind het alleen zo'n klein motortje (heb zoals eerder gezegd een zware 'bouw', is precies de reus op het motootje :-)

Dan bleek de NC 700 S ook best een aardige motor. Ik vraag me alleen af of die niet te weinig PK 's heeft om vlot enkele jaren mee te rijden.

En de winnaar van vandaag.... BWM F800 (ik dacht de ST, maar dat zou het sportmodel zijN? Ik zat op de tour...) in de zithoogte 76... Nooit verwacht, voor de fun er eens gaan opzitten, maar dat voelde meteen zo goed!

En wat denken jullie van bovenstaand? Zitten er nog tussen die ik beter wel/beter niet koop?
Los van de prijs: is die F800 te zwaar?

Alvast bedankt!

Groetjes,

SAndra
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Alles even op een laag pitje gezet met de winter hier, en stiekem ook wel op het autosalon gewacht... (omdat ik ze daar allemaal eens naast elkaar kon passen)

vandaag dus langs het autosalon, met een paar verrassende 'andere' motoren op het voorplan :-)
(En nu moet het er echt wel van komen, dus ik ga op zoek naar één van onderstaande... )

Blijkt dat zowel de KAWA z650 als de KAWA ninja 650 veel makkelijker zitten voor me dan de ER - 6 N, en dat ik die Ninja best nog wel een toffe bike vind (ook al ben ik over de 44 :-))

Maar er is meer... Yamaha viel dik tegen van zithoudingen en zithoogtes.

De REBEL 500 van Honda was van zithouding nagenoeg perfect. Ik vind het alleen zo'n klein motortje (heb zoals eerder gezegd een zware 'bouw', is precies de reus op het motootje :-)

Dan bleek de NC 700 S ook best een aardige motor. Ik vraag me alleen af of die niet te weinig PK 's heeft om vlot enkele jaren mee te rijden.

En de winnaar van vandaag.... BWM F800 (ik dacht de ST, maar dat zou het sportmodel zijN? Ik zat op de tour...) in de zithoogte 76... Nooit verwacht, voor de fun er eens gaan opzitten, maar dat voelde meteen zo goed!

En wat denken jullie van bovenstaand? Zitten er nog tussen die ik beter wel/beter niet koop?
Los van de prijs: is die F800 te zwaar?

Alvast bedankt!

Groetjes,

SAndra
Proefrijden op de F800.
Die is wss niet te zwaar, want afgeleid van de F650 (toch?)
 
Als je heel klein bent, is het maar de vraag of een chopper wel de meest aangewezen motor is.
Als je erop gaat zitten, lijkt het heel aardig en ook fijn, die voeten aan de grond, maar probeer vooral ook eens de voeten op de steps te zetten.
Doordat je je voeten verder naar voren zet, wordt je zithouding heel anders en zal je waarschijnlijk merken dat je armen te kort zijn om fijn te sturen (wat vaak zo is als je ook korte benen hebt). Been there, done that...

Als je een chopper leuk vindt, prima, maar als je het puur vanwege de zithoogte doet, moet je het niet doen!
NB een Honda CBF600 heeft standaard al een zitting die in verschillende hoogtes kan; in de laagste stand was het voor mij (1.63, korte benen) prima te doen.

Tenslotte: investeer in motorlaarzen van Daytona (Lady Evoque, of Lady Pilot) die zijn wat verhoogd; dat kan net het verschil maken. Een investering, maar dan heb je superfijne laarzen en ben je goedkoper uit dan met een verlagingsset!


Tja, kan je na vandaag enkel maar gelijk geven... Op zowel de Vulcan als de Yamaha kwam ik wat cm beenlengte tekort :-)
 
Proefrijden op de F800.
Die is wss niet te zwaar, want afgeleid van de F650 (toch?)


Proefrijden is dus blijkbaar een probleem omdat ik enkel een voorlopig rijbewijs heb... Dat kreeg ik op de meeste stands te horen, en had het ook al bij een dealer zelf gehoord..
Ik zal de eerste dus moeten kopen op 't zicht vrees ik...
 
Proefrijden is dus blijkbaar een probleem omdat ik enkel een voorlopig rijbewijs heb... Dat kreeg ik op de meeste stands te horen, en had het ook al bij een dealer zelf gehoord..
Ik zal de eerste dus moeten kopen op 't zicht vrees ik...
Raar.
Ik zou een motor niet op het zicht kopen. Zeker niet een dure.
 
Terug
Bovenaan Onderaan