Kiezen tussen vriend(-in) of motor

Wie/Wat gaat de deur uit???

  • De motor

    Stemmen: 33 27,5%
  • De vriend/vriendin

    Stemmen: 60 50,0%
  • Help ik kan niet kiezen

    Stemmen: 20 16,7%
  • Ik ben het zat: Alles de deur uit

    Stemmen: 7 5,8%

  • Totaal aantal stemmers
    120
de mijne vindt alles goed
en als we op zaterdag gezeelig gaan winkelen
dan gaan we eerst naar de motorzaak
en daarna naar de dichtstbijzijnde stad om wat te kopen

(als het maar een beetje weer is niet natuurlijk
dan gaat ik :] :] :] )
 
Scotty weet hoe het moet.
Ook ik heb mijn vriendin aan haar rijbewijs geholpen (laten halen dus).
Probleem opgelost......
Nu nog ook het zelfde merk proberen aan te smeren, dan is het helemaal top
 
Scotty weet hoe het moet.
Ook ik heb mijn vriendin aan haar rijbewijs geholpen (laten halen dus).
Probleem opgelost......
Nu nog ook het zelfde merk proberen aan te smeren, dan is het helemaal top

Yep, that's the spirit!
Wij rijden allebei dezelfde motor, alleen een andere kleur. Onze vorige motoren waren ook dezelfde maar wederom een verschillende kleur. :]
 
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog eens een vriendje krijg wat niet binnen 2 weken doorheeft dat ik zo gek ben van motoren dat niemand dat ooit er vanaf krijgt. Dus dat het dan of nooit lang wat blijft (en dan is de keuze makkelijk, die is heel wat moeilijker als je jaren al wat hebt), of zich er mee schikt.
Maar ik heb al een (hele lieve en leuke) vriend en we houden allebei van motoren, dus ik denk dat het weinig problemen zal geven.
 
Ik weet niet wat ik zou doen als ik voor de keus gesteld zou worden. Wat ik wel weet is dat er belangrijker zaken zijn in het leven dan motorrijden.

Maar mocht ik een leuke meid tegen het lijf lopen, dan zal ze snel genoeg door hebben dat ik erg graag motor rij.
 
Als ze je voor het blok zet lijkt het me dat er iets structureel mis is in je relatie, dat ze je je grootste hobby wil onthouden.
 
Mijn vrouw bood me, toen ik vertelde van plan te zijn een motor te kopen, spontaan aan de helft mee te betalen...
 
Nu bijna 4 weken zonder motor gezeten en da's niet lol... Baalde er iedere keer dat het droog was grondig van... Nu dus meteen weer 850 km gereden dit weekend... Om dat de rest van m'n leven te missen, moet ik niet aan denken... En zij zal ook weten wat ze met me doet als ze me die keus geeft... Dus ik verwacht toch al niet dat ik ooit voor die keus gezet word...

Toch wel?

Drie opties:
1. Ze komt er vroeg mee... Beginstadium ==> Einde verhaal met vriendin... Waarom een levensgrote hobby opgeven voor iemand die zo vroeg al zulke dingen vraagt van me, op zo'n dwingende manier? Na een paar weken al zo'n ultimatum stellen vinnik errug lef hebben...

2. Ze komt er later mee... Dan kent ze me dus goed, weet hoe ik ben en hoezeer ik gehecht ben aan motorrijden, dus moet er een duidelijke oorzaak zijn waarom ze wil dat ik stop... Dat praten we uit, desnoods een minder heftige fiets, maar stoppen? Nee, daar moet wel een HELE goed reden voor zijn...

3. Ze komt er later mee, vanwege een onzinnige reden (zoals "je gaat veel te vaak motoren met je maten") Dan kan ze kiezen: meegaan met de tochtjes, thuisblijven, of lekker vertrekken...

Eindconclusie: Er moet heel wat gebeuren wil een vriendin mij ervan overtuigen dat ik moet stoppen...
 
Mijn vriendin moest er niet van weten toen ik haar in den beginne zij dat ik van plan was asap mijn A-tje te halen en een motoke aan te schaffen. "Daar stap ik nooit op" |( herinner ik me maar al te goed. Nu is ze er niet meer vanaf te slaan *D . Het heeft welgeteld 1u rond rijden geduurd voor ze van gedacht veranderde...
 
Mocht ik een leuke meid oplopen ( :P ), dan heeft ze denk ik snel door dat ik motorrijden het einde vind.
Als ze dan voor mij kiest, kiest ze dus ook voor de motor :) . Anders is het sprookje snel afgelopen denk ik. "My way or the highway" })
 
Mijnus is gek op circuit en industrie rijden met de auto en helemaal geweldig vind ze het achterop de motor..

Dus dat zit wel snor. :)


wel leuk..alle bikkels die nu zeggen.. dan de vriendin eruit.. maar ondertussen ...
 
Degene die mij voor die keuze zet mag vertrekken. Drie keer raden wie dat dan wel niet mag zijn. Mijn motor kan niets zelf zonder mij. Die ander wel dus die zal me dan ook wel voor die keuze zetten, en mag dus gaan.
Maar mijn vriendin (al 20 maanden) weet heel goed dat ze me nooit voor dat soort keuze's moet zetten. Ik ben met motoren en motor rijden opgegroeid en dat lukte ook goed zonder haar. En dat wet ze maar al te goed. Geen motoren = gelijk aan geen leven.
 
Ik denk dat er een hoop mensen hier stoer roepen: dan gaat m'n vriendin eruit! (Mariskawa: :} ) Maar als je al lang een relatie hebt, misschien koters erbij, en je wordt dan voor de keuze gesteld dan wordt het ineens een heel ander verhaal denk ik...
Gelukkig hoef ik me niet zo'n zorgen te maken, Fasctruiser en ik hebben én rijden allebei motor *D
:^ en zo ist maar net. Ook ik riep altijd: "bwaaah, dan gaat ze maar opzouten" maar als je eenmaal gesetteld bent dan wordt het idd een heel ander verhaal.

Daarbij is natuurlijk ook nog eens de vraag wat de achterliggende gedachte is eissen dat de motor de deur uit moet.

Je kunt een partner hebben die geen f*ck om motorrijden geeft, maar het kan ook zo zijn dat het motorrijden een dusdanige kostenpost wordt in het gezamelijk budget dat dit ten koste van andere dingen gaat die ook belangrijk zijn.
 
Op maandag 18 november 2002 12:59 schreef edraket het volgende::^ en zo ist maar net. Ook ik riep altijd: "bwaaah, dan gaat ze maar opzouten" maar als je eenmaal gesetteld bent dan wordt het idd een heel ander verhaal.

Daar hoef ik me nu nog geen zorgen over maken :)
 
Als een vrouw je voor de keuze durft te zetten zit je waarschijnlijk toch al niet op een lijn en respecteert ze jouw GROTE hobby niet (vrij vertaald: jullie zijn twee totaal verschillende personen waarbij de levensstijlen niet bij elkaar passen). Belangrijk is de reden van de keuze.
Hieraan toegeven heeft toch geen zin omdat je na het opgeven van je hobby bij elk zonnestraaltje je zelf in de tuin zit op te vreten terwijl je op de achtergrond hoort hoe je motorvriendjes en -vriendinnen een stoplicht sprintje trekken...... ;( .....alsof je dat lang volhoudt......

Voor mij geen probleem overigens. KimmiFumi vindt het allemaal prachtig, prima duopassagier en er wordt gewoon tijd gemaakt voor motorrijden! :)
 
Voor mij geen probleem overigens. KimmiFumi vindt het allemaal prachtig, prima duopassagier en er wordt gewoon tijd gemaakt voor motorrijden! :)
 
Ik zou haar de keus voor leggen,....

Of een vriend met motor,... of weer lekker vrij gezel...

Ik denk niet dat een relatie er gezelliger op wordt als je iemand iets structureel gaat verbieden...

Overigens heb ik geen kinderen wat het makkelijker maakt,.. en heeft mijn vriendin een motor, waardoor ze het me nooit zou vragen...

Ik zou me er overigens wel iets bij kunnen voorstellen als we kinderen hebben, en ik vindt het leuk om met 200+ op mijn achterwiel de ringbaan in Parijs te pakken,.....
 
Ik denk niet dat een relatie er gezelliger op wordt als je iemand iets structureel gaat verbieden...

Daar zit kern van waarheid in maarja als je iemand hebt waarmee alles goed gaat..en ze heeft een gegronde reden om een poging te wagen het jouw te verbieden..
 
Noem eens een gegronde reden ?
Budget ? is bij mij niet van toepassing ik heb al geen auto dus het is geen hobby maar 1e vervoersmiddel. Alle andere redenen zijn in mijn ogen niet gegrond. Mocht ik wel een autorijbewijs + evt auto hebben zou die toch als eerste eruit vliegen. Ook als ik kindertjes zou hebben dan komt er wel een zijspan maar die motor blijft het is me 1e en enigste vervoersmiddel dan.

Maar gelukkig is mijn vriendin dankzij mij ook motoren interesant gaan vinden. Ik zeg niet dat het haar hobby is maar ze vindt het wel interesant genoeg. En ze intereseert zich er ook in beperkte mate voor. ( ze wordt wel knettergek als ik en capoeirist het WEER over motoren hebben tijdens uitgaan :P maargoed :+ )
Ook zou ze zelf als ze gaat lessen eerst voor motor gaan en dan pas voor de auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan