Kiezen voor motor of huis..

Motor of huis?

  • Ik ga voor het gezin en verkoop mijn cb-tje

    Stemmen: 14 14,4%
  • Ik hou mijn cb-tje en zie wel wat er gebeurd

    Stemmen: 70 72,2%
  • Ik zoek een bijbaantje bovenop mijn 16uur/dag- baan

    Stemmen: 1 1,0%
  • Ik organiseer een benifiet

    Stemmen: 1 1,0%
  • Ik verbouw niet en blijf lekker rijen

    Stemmen: 11 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    97
Zover ik begrijp kan je voor een waardetoevoeging aan een huis (bijv. verbouwing / nieuwe keuken) toch nog steeds je hypotheek ophogen ???? uiteraard krijg je er wat extra rentelasten bij, maar het haalt wel wat druk weg.
(Edit: zie net dat je een belg bent, ken de belgische regels niet . . .)

Echter, als je met een kind op komst nu al "geldzorgen" hebt, wacht dan maar af tot het kind er is (en mogelijk meer), dan wordt het pas duur. . . . .

Dus hoe moeilijk het ook is, overweeg alles zorgvuldig en maak dan de juiste keuze. Zelf ben ik bang voor je dat de motor weggaat, ook omdat je "andere hobbies (lees kinderen)" gaat krijgen, en/of ruzie omdat je er niet vaak genoeg bent voor je vrouw en je kinderen.

Wellicht dat een beetje budget ATB-fiets er nog vanaf kan (met een viltje tussen de spaken) ;)

in ieder geval sterkte en alvast veel plezier met je toekomstige gezinsuitbreiding!

greetz,

Ted
 
Ik heb _nooit_ m'n motor verkocht. Niet toen ik (weer) ging studeren, niet toen het eerste kind kwan en niet toen het tweede kind kwam. En ook niet toen we een huis kochten.

Voor besparen op de vaste lasten hoef je het niet te doen. En als ik moet kiezen tussen een mooie badkamer of m'n motor houden en een paar jaar langer op jaren 70 tegeltjes staan douchen dan lijkt de keuze me simpel.

Iedere situatie is anders natuurlijk, maar ik zou het niet doen dus.
 
jij denkt dat het een grapje is maar ik ben serieus


euh nee maarik zou me wel gegeneerd voelen denk ik zo (óf álle MF-ers zouden moeten meedoen ;) ) Misschien lanceren we op deze manier wel dé manier om snel rijk te worden. De eerste zullen wel het meest profiteren van de zaak... Wie bgint er bij deze een nieuw topic. Doen zou ik zeggen :+
 
Zover ik begrijp kan je voor een waardetoevoeging aan een huis (bijv. verbouwing / nieuwe keuken) toch nog steeds je hypotheek ophogen ???? uiteraard krijg je er wat extra rentelasten bij, maar het haalt wel wat druk weg.
(Edit: zie net dat je een belg bent, ken de belgische regels niet . . .)

Echter, als je met een kind op komst nu al "geldzorgen" hebt, wacht dan maar af tot het kind er is (en mogelijk meer), dan wordt het pas duur. . . . .

Dus hoe moeilijk het ook is, overweeg alles zorgvuldig en maak dan de juiste keuze. Zelf ben ik bang voor je dat de motor weggaat, ook omdat je "andere hobbies (lees kinderen)" gaat krijgen, en/of ruzie omdat je er niet vaak genoeg bent voor je vrouw en je kinderen.

Wellicht dat een beetje budget ATB-fiets er nog vanaf kan (met een viltje tussen de spaken) ;)

in ieder geval sterkte en alvast veel plezier met je toekomstige gezinsuitbreiding!

greetz,

Ted

Thx voor de bemoedigende woorden... '(
 
Laatst bewerkt:
jij denkt dat het een grapje is maar ik ben serieus


Same here akako. Lijkt me wel edelmoedig om iemand te helpen op deze manier. Wat is nu 5euro? Als we allemaal meedoen kan hij er nog een flinke duit aan overhouden. Echte solidariteit die je enkel onder rijders vindt! Laat je rekeningnummer weten SF-man, dit is een prachtidee! *D
 
tja, moeilijk! ik zou niet in je schoenen willen staan, want dan denk ik dat de motor weg zou gaan omdat ik mijn gezin niet te kort zou willen doen!! succes met je keuze
 
Hou nu gewoon je cb nog ff.
Als blijkt dat het niet te doen is kan je hem nog verkopen...logisch toch?
 
Ik denk dat je (naar verhouding) knap weinig voor je motor terugkrijgt, dus ik zou de motor houden. Kan je tenminste nog af en toe een ritje maken als de verbouwing en gezinsuitbreiding je teveel wordt :)
 
Simpel toch? Neem een iets hogere hypotheek die je voor de verbouwing nodig hebt en die je daar dan ook zogenaamd voor nodig hebt :X
Heb je toch nog wat financiele ruimte en kan je blijven :]
 
Kun je niet besparen op verbouwkosten? Wie weet zijn er wel een aantal handige MF'ers die willen helpen. Of misschien zijn er wel MF'ers met een eigen zaak die bepaalde materialen en spullen goedkoper kunnen leveren? Vele handen maken....
 
Ik zit niet in die situatie dus niet helemaal goed geplaatst. Maar hier een poging.
Ten eerste is het geld wat je er terug uithaalt vrij weinig (verkoop motor). Als je dit nog eens gaat vgl met de investering in een huis en alle rommel die daar bij komt kijken nihil.
Het gaat hier nl om een eenmalige opbrengst en niet om een variabele kost. Dus je winst is vrij beperkt.
Ten tweede kost het opnieuw aanschaffen van een motor eens zoveel moeite zou je het nog overwegen. Vgl. het met een iets hogere leningsbedrag wat je toelaat om het huis bv af te werken ipv van net niet helemaal. Die laatste afwerking kost je jaaaaren omdat je gewoonweg geen geld meer kan opzij leggen. En vergeet niet dat tegen de tijd je het bedrag gespaard hebt voor die extra afwerking de prijzen meestal terug hoger liggen.
Ten derde is de opbrengst van verkoop waarschijnlijk onvoldoende om bv een keuken aan te schaffen.

Ik zou als ik je was afwachten. Als je het nu niet rondkrijgt zal je het ook niet rondkrijgen als je de motor verkoopt. Dat is maar een tijdelijke oplossing die niet lang stand houdt. TENZIJ het precies die variabele kosten zijn die je de nek omdraaien '( Mocht dat zo zijn zou ik de fiets in orde brengen met siliconenspray inspuiten en tijdelijk opbergen en het eventjes aankijken.
 
Waar kies je voor? Voor je vrouw/vriendien en kind of voor je eigen plezier? Is het leven alleen maar motorrijden?
Ik zou zeggen: probeer er samen met je partner uit te komen. Als er een onevenredig deel naar jou gaat en je partner en je kind daarvoor in moeten leveren, zeg eens zelf, is dat niet egoistisch? Een goede relatie en een eigen kind zijn veel meer waard dan je extra eigen plezier die je op de motor hebt. Een relatie en een kind zijn duurzaam en die geven je heel wat meer levensgeluk, mits je deze goed onderhoudt.
Je kunt dan beter betere tijden afwachten en over een paar jaar (als het kan) weer een motor kopen. Zo heb ik 12 jaar geen eigen motor gehad en ben nu een vrouw, drie kinderen (en nog één op komst), een mooi huis en een mooie motor rijker. Als we financieel krapper komen te zitten, dan gaat bij mij de motor eruit. Ik kan het niet over mn hart halen om mijn vrouw en kinderen minder toe te bedelen terwijl ik zelf egoistisch meer aan mijn eigen plezier denk.
Je hebt immers een keus gemaakt voor je relatie/kind/huis.
 
Wacht maar tot de kleine er is, verkoop je lachend je motor.

[klef-mode]
Weet je meteen wat onvoorwaardelijke liefde is.
[/klef-mode]

Maare, wij hebben een motor als tweede vervoersmiddel (en omdat het zo lekker is), maar mocht het ooit nodig zijn om dat ding kwijt te zijn dan vliegt ie eruit.
 

Kinderen geven nut aan je leven, zoals geen enkele motor dat kan.

Nog een tip voor de topicstarter.

Kijk je vaste lasten eens goed na, en streep daarvan de minder belangrijke zaken weg.

Voorbeelden;
abonnementen op kranten, tv. gidsen etc.
goedkopere internet verbinding
WA verzekeren ipv wa+ / allrisk
verzekeringen (valt heel veel op te bezuinigen(zeker door nederlanders))
hypotheek (de rente is nu fucking laag)

Waarvoor gebruik je de motor nu? Kun je niet alleen nog een motor gebruiken, zodat de vrouw altijd een auto(tje) tot haar beschikking heeft? (goede motorverkooptruc naar de vrouw).

Goedkoper rijden als met een CB sevenfifty kan haast niet.
 
Wacht maar tot de kleine er is, verkoop je lachend je motor.

[klef-mode]
Weet je meteen wat onvoorwaardelijke liefde is.
[/klef-mode]

Maare, wij hebben een motor als tweede vervoersmiddel (en omdat het zo lekker is), maar mocht het ooit nodig zijn om dat ding kwijt te zijn dan vliegt ie eruit.
Als het bezit van een motor ten koste van het gezin gaat kan ik daar in komen. Maar als het gaat om verbouwen dan vind ik het een ander verhaal. Met het geld dat mijn motor op zou brengen kan ik de badkamer en het toilet aan m'n wensen aanpassen, maar gaat het ten koste van het gezin als die twee ruimtes wat minder luxe zijn?

Geef de 'verantwoordelijke vaders' de kost die humeurig en duf van het filerijden uit hun werk komen en kijk dan eens naar het groepje wat lekker 30+ kilometer op de motor gewoonwerkt heeft.

Een motor kan een hele gunstige invloed op het gezinsleven hebben in sommige gevallen.
 
ik zou mijn motor hier niet voor verkopen, ik zou echt spijt krijgen.
als je motor eenmaal weg is, is het heel moeilijk er ooit weer 1 te krijgen.
je vrouw en kinderen zullen je altijd heel veel geld kosten, en ook een huis is nooit af.
ik zou ook nooit mijn vriend een schuld gevoel aan praten, omdat hij een motor heeft.
iedereen hoort in een relatie zijn eigen hobby's te hebben, of dat nou vissen, fietsen, sporten, frutselen met kaarten, borduren, een auto of motor is.
je huis moet je dan maar wat simpeler in richten...
en je baby geen super dure merk kleding (die hij toch maar twee weken aan kan)
relaties gaan vaak stuk, omdat ze niet iets alleen mogen doen, geen hobby mogen hebben, 24 uur per dag bij elkaar zijn.

heel veel sterkte!
 
ik zou mijn motor hier niet voor verkopen, ik zou echt spijt krijgen.
als je motor eenmaal weg is, is het heel moeilijk er ooit weer 1 te krijgen.
je vrouw en kinderen zullen je altijd heel veel geld kosten, en ook een huis is nooit af.
ik zou ook nooit mijn vriend een schuld gevoel aan praten, omdat hij een motor heeft.
iedereen hoort in een relatie zijn eigen hobby's te hebben, of dat nou vissen, fietsen, sporten, frutselen met kaarten, borduren, een auto of motor is.
je huis moet je dan maar wat simpeler in richten...
en je baby geen super dure merk kleding (die hij toch maar twee weken aan kan)
relaties gaan vaak stuk, omdat ze niet iets alleen mogen doen, geen hobby mogen hebben, 24 uur per dag bij elkaar zijn.

heel veel sterkte!

:^
 
Ha leuk toch al die verschillende inzichten. Ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik het met één van hen enigzins oneens ben...We hebben hier thuis net samen de laatste posts ff doorgenomen en zijn na (half)rijp beraad eruit gekomen dat ik em nog ff hou. Dit lijkt me het meest fair.
Het ging hem trouwens niet alleen om wat de motor moet opbrengen maar ook om het feit dat er reeds een opoffering is gedaan door mijn wederhelft (zie winterprijs voor Yamaha Diversion 600S) en dat ik mezelf niet goed zou voelen mocht ik voor mezelf kiezen terwijl ik zou voelen dat dit een volledige éénzijdige beslissing zou zijn geweest.
Dus voor alle duidelijkheid: ik hou hem en probeer dat zo lang mogelijk vol te houden. We maakten wel de afspraak dat ie eruit gaat als we mochten zien dat ie zoveel kosten meebrengt (bv na ongeval of pech :? ), dus duimen allemaal en nogmaals dank voor de talrijke en goedgemeende reakties. Ik ga morgen maar eens een tochtje ondernemen... :]

Btw Magnum, als je ooit een "Save Sevenfifity_man -fonds" (was eigenlijk geen slecht idee) wil oprichten.., je weet me wel te vinden zeker! Thx iedereen!
8-)
 
Denk een goed besluit. Maar nu hebben jullie toch mooi nog een motor om allebei op te rijden. Of wil je vrouw na de bevalling een tijdje niet meer op de motor?


Dat zal van de bevalling afhangen waarschijnlijk, niet SF? BTW wie zich geroepen voelt om het 5euro fonds verder uit te dokteren, laat maar weten. Volgens mij zit er potentieel in en is het volkomen legaal! Succes verder met de verbouwingen en de bevalling. Voor wanneer is't eigenlijk en ken je het geslacht al???
 
Jaja we kennen het geslacht al maar ik mag het niet vertellen op straffe van een sexloos leven verder te leiden (of te 'lijden' dan... :X ) We zijn trouwens nog op zoek naar een naam. We komen er echt niet uit. Misschien moet ik hierover een topic starten. De bevalling is voorzien voor eind april/begin mei.
 
dat is het hem juist. We zijn zowat op alles aan't besparen waar het enigzins mogelijk is, dus ook op die dingen. Ik kan echt niet zeggen dat er van haar kant uit geen moeite wordt gedaan. Mijn motor was het laatste waar ik wilde op besparen (haar divi is ook al weg...)


Er is hier iemand verkeerd bezig :?
overal op moeten besparen voor je huis :?

je werkt om te leven en niet om krom te liggen voor een huis .

Ik ben ook toe aan een andere keuken , maar hij valt nog niet uit elkaar en de Bmw had voorrang :P .

en idd net als ze al zeiden kijk eens naar je kosten ,daar kunnen vaak nog veel dingen goedkoper !

mail me je adres maar dan krijg een pak hagelslag van me *D


ps: open ff een ander topic voor die naam :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan