Kiezen voor motor of huis..

Motor of huis?

  • Ik ga voor het gezin en verkoop mijn cb-tje

    Stemmen: 14 14,4%
  • Ik hou mijn cb-tje en zie wel wat er gebeurd

    Stemmen: 70 72,2%
  • Ik zoek een bijbaantje bovenop mijn 16uur/dag- baan

    Stemmen: 1 1,0%
  • Ik organiseer een benifiet

    Stemmen: 1 1,0%
  • Ik verbouw niet en blijf lekker rijen

    Stemmen: 11 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    97
Er is hier iemand verkeerd bezig :?
overal op moeten besparen voor je huis :?

je werkt om te leven en niet om krom te liggen voor een huis .

Ik ben ook toe aan een andere keuken , maar hij valt nog niet uit elkaar en de Bmw had voorrang :P .

Ben vooral bezig met mijn gezin zonde rmezelf te kort te doen. Bij mij komt mijn gezin op de eerste plaats, niet mijn motor, wat niet wegneemt dat ik motorrijder ben in hart en nieren en bijgevolg alle andere opties zal overwegen alvorens hem te verkopen... Eens op een bepaalde leeftijd veranderen een mens zijn prioriteiten denk ik...
 
Ben vooral bezig met mijn gezin zonde rmezelf te kort te doen. Bij mij komt mijn gezin op de eerste plaats, niet mijn motor, wat niet wegneemt dat ik motorrijder ben in hart en nieren en bijgevolg alle andere opties zal overwegen alvorens hem te verkopen... Eens op een bepaalde leeftijd veranderen een mens zijn prioriteiten denk ik...

Goed uitgangspunt. Je bent er ook samen uitgekomen.
 
Doe wat jij denkt dat je moet doen. Je moet je goed voelen bij de beslissing die je maakt. Een ander kan nooit voor jou beslissen. Zelfs je partner niet. Als jij je motor voor haar weg doet omdat zij dat zou willen kan het wel eens tussen jullie in gaan staan.

Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik heb ooit een keer mijn motor verkocht omdat we geld nodig hadden. Maar na een jaar zij smeekte mijn vrouw of ik aub weer een motor ging kopen. Ik was niet meer te genieten.
Voor mij hoort motor rijden bij mijn leven.

Maar zoals ik al zij. Jij zelf moet beslissen of dit voor jou ook geld.

Succes.
 
Doe wat jij denkt dat je moet doen. Je moet je goed voelen bij de beslissing die je maakt. Een ander kan nooit voor jou beslissen. Zelfs je partner niet. Als jij je motor voor haar weg doet omdat zij dat zou willen kan het wel eens tussen jullie in gaan staan.

Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik heb ooit een keer mijn motor verkocht omdat we geld nodig hadden. Maar na een jaar zij smeekte mijn vrouw of ik aub weer een motor ging kopen. Ik was niet meer te genieten.
Voor mij hoort motor rijden bij mijn leven.

Maar zoals ik al zij. Jij zelf moet beslissen of dit voor jou ook geld.

Succes.
volkomen mee eens
 
Op maandag 29 december 2003 22:19 schreef de ex zot het volgende:
Kinderen geven nut aan je leven, zoals geen enkele motor dat kan.
:^ Kinderen zijn echt geweldig, je hebt wel momenten dat je ze achter het behang zou willen plakken maarja dat hoort erbij, en daar kom je nog wel achter.

Maar verders ruim je motor er niet voor op, het zijn de momenten dat je even tot rust kan komen, maar zorg er ook voor dat je jezelf niet aan stukken rijdt, zodat moeders er geen spijt van krijgt dat ze je ooit op zo'n monster er vandoor hebt laten gaan.
 
Mooi topic tot nu toe :}

Misschien heb ik er nog wel eens wat aan als ik voor dezelfde keuze sta.

"Kinderen nemen of mijn motor verkopen?" :+
 
Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om em weg te doen, gelukkig heeft mijn vrouw dat steeds uit mijn kop gepraat :}

Wat kost een motor nou om te hebben staan? Beetje belasting, beetje verzekering en af en toe tankje benzine. :)
 
Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om em weg te doen, gelukkig heeft mijn vrouw dat steeds uit mijn kop gepraat :}

Wat kost een motor nou om te hebben staan? Beetje belasting, beetje verzekering en af en toe tankje benzine. :)
:^ maaare als ik echt moet kiezen .......en ik heb de poen nodig ........
gaat de bike weg ;( ;( ;( wand voor mij is mijn familie belangrijker.....en naar verloop van tijd .....komt er heus weer een fiets
 
Papa zijn is belangrijker dan motorrijder zijn.

Maar wacht nog ff met je motor verkopen tot de kleine er is en de verbouwing af is en kijk dan ff of het echt nodig is. Anders zul je jezelf altijd afvragen of je de juiste beslissing hebt genomen.

Sterkte Papa

:^
 
Op maandag 29 december 2003 22:19 schreef de ex zot het volgende:Kinderen geven nut aan je leven, zoals geen enkele motor dat kan.
Dat weet ik Ro maar ieder z'n hobby :)
Ik had aan het begin van het topic ook al serieuze reacties gegeven hoor ;)
 
kunnen wij niet voor je bepalen...
in de ene situatie zou het belachelijk zijn om je motor te verkopen, in de andere zou je een klootzak zijn als je het niet deed.

hoe de neuk zou het mf moeten weten wat voor jou toepasbaar is?


maar meestal zou het wel mogelijk moeten zijn je brommer te behouden.... moeder en kind zitten toch ook niet te wachten op een gefrustreerde pappa die op zomerse dagen tijdens een dijkwandeling bij ieder braap verlangend om zich heen kijkt.
 
Gewone jaarlijkse kosten, onderhoud, verzekering, kledij e.d...;in principe maakt dat niet zóveel uit op een geheel van x-aantal jaar, maar het gevoel dat de rest van het gezin moet inboeten omdat ik lekker kan gaan scheuren ligt me nogal zwaar...

Het lijkt dus meer een morele dan financiele questie. :}
Tja dan helpt alleen maar goed praten met het gezin.
 
Probeer in plaats van te kijken wat je kan bezuinigen, te kijken naar hoe je extra inkomen kunt regelen...
Een handeltje in opgekochte spijkerbroeken of handeltje in spullen waar jij veel vanaf weet (zodat je geen know how hoeft te "kopen" of "leren") kan ook een hoop opleveren.
smitjr doet met zijn vader mee af en toe es een antieke klok kopen/schoonmaken en weer verkopen, kan je aardig wat mee verdienen als je weet waar je mee bezig bent. :}

Suc6
 
NIET verkopen!!! je ontspanning is ook belangrijk, je vrouw kan ook op jou motor rijden...en wat kost een motor nou??? dat zijn toch echt de kosten niet hoor...als ik jou was, had ik het wel geweten..maar never nooit niet de motor weg doen


succes ermee!!!!!!!!! *D
 
Ach, een motorfiets is maar een luxe-artikel, dus gewoon verpatsen. Later als je weer wat centjes te besteden hebt, koop je er weer eentje terug.
 
Ik had het zelfde idee, ga ook verbouwen, en had al een brik gekocht om dan mee te gaan rijden de SM zou ik dan weg doen.
Tja na +/- 400 km wist ik al dat de SM toch wel veel leuker is dus hou ik 'm toch maar, tja wat is een €5000 aan hypotheek extra nou pm...

Dus als tie goed bevalt gewoon houden dat ding, de Nighthawk is er ondertussen al weer uit :P

Tis ook de bedoeling dat er een mooie motorschuur komt, en wat moet ik dan met een motor waar je niet aan hoeft te sleutelen ook dan.
 
Op dinsdag 30 december 2003 11:42 schreef Eldoc het volgende:
Ach, een motorfiets is maar een luxe-artikel.


Klopt helemaal. Ik denk wel eens wat en wie ik zou zijn als ik een eeuw vroeger of later was geboren :?

In ieder geval geen motorrijder ;(

Raar eigenlijk.
 
Ik zou mijn motor niet verkopen want het duurt vervolgens weer jaren voor je er weer eens eentje gaat kopen. Gewoon in de beginjaren wat minder vaak de motor pakken, dat geeft al een aardige besparing. Als de kids wat ouder zijn, gaan ze lekker met mama naar de dierentuin of zo en dan kan pa zijn speeltje weer eens uit de schuur halen en lekker genieten :]
Als de kids dan nog wat ouder zijn, willen ze niks liever dan bij pa achterop.

Heb je je motor eenmaal weggedaan dan krijg je spijt joh, echt waar en ik kan het weten, ik heb 15 jaar zonder moeten doen. Alleen was bij mij de keuze wat eenvoudiger om te stoppen met motorrijden, die GT 750 was gewoon naar de knoppen en was rijp voor de sloop. Want of je nu wel of niet een motor hebt (houdt), het geld gaat toch wel op en dan komt er inderdaad niks van sparen en dus ook niks van de aanschaf van een andere motor. Na 15 jaar is je kleding, helm en handschoenen ook niet meer up to date en moet je alles opnieuw aanschaffen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan