Kijk eens op: http://fftracingteam.gixxer.com

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
www.pricewatch.be
Mja, \'k ben nog niet verder geraakt dan de \"geschiedenis\" maar toch al erg leuk!

Wel een opmerking.. helemaal op\'t einde van die geschiedenis herhaal je dat er een 2e fiets gekocht werd. Da\'s ofwal nutteloos ofwel als bijschrif bij foto\'s waar ik enkel zwarte ruimte zie.. misschien nog beetje aanpassen? :)
Ook leuk zou\'t zijn als je de totale breedte wat kleiner maakte.. nu past alles niet eens bijna op me schermpje \ '(

btw, meer man! Wat kost het, de kicks, de funs, waarvoor opletten, MEER INFO! :)
 

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
16
44
Lunteren
Puike site!
Alleen motor-forum.nl staat niet bij de favoriete links, foei! ;)
Jullie racen met GSX-R600\'s ik heb ook een R600 en had onlangs de 3e en 4e versnelling eruit liggen, dit bij km stand 24000 een maat van mij (ook R600) had hetzelfde bij km stand 25000.
Kennen jullie dat probleem? Want in onze gevallen zeiden ze bij de motorzaak dat het nooit voorkwam.
 

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
Bedankt allemaal dat jullie onze site leuk vinden. We moeten echter de site nodig een face-lift geven, maar druk, druk, druk :) .

De versnellingsbakken zijn inderdaad een probleem (en duur). Er zit niets anders op dan de tandwielen vervangen voor nieuwe. Echter als je de bak open hebt blijken opeens een groot aantal tandwielen slecht te zijn en die wil je dan ook vervangen, het wordt dan opeens heel erg duur.
Vorig jaar probeerde ik te bezuigingen en dacht dat het nog wel kon zo, mooi niet, bij de volgende race ging de derde kapot.
En toen was het tandwiel niet op voorraad bij Nimag en moesten wij de daaropvolgende race zonder derde versnelling rijden (Eemshaven, 2000).
Het versnellingsbak is dat jaar drie keer uit elkaar geweest en er zijn in totaal zes tandenwielen vervangen. Het blok ligt nu weer open en er is weer een tandwiel rot.
Op hetzelfde moment dat de Suzuki bak in 2000 kapot ging ging ook de bak van mijn \"98 ZX-9R kapot (22000 KM), had ik twee versnellingen bakken op hetzelfde moment open liggen.

Ik heb nu vijf GSX-R600 versnellingsbakken liggen, waarvan eentje een Yoshimura close-ratio bak.

Trouwens, als er meer dan 6 tandwielen vervangen moeten worden kan het goedkoper zijn om een motorblok op de sloop te halen, dan wel zonder cylinderkop anders is het te duur. Maar ja, je weet dan niet wat je krijgt.

Tandwielen tussen V(97) and W(98) types kunnen niet altijd onderling verwisseld worden, de spiebanen op de primaire en secundaire assen zijn hetzelfde maar de dogs op de tandwielen zijn anders.

John.
 

porky

MF veteraan
15 jun 2001
4.432
0
omg.Schipluiden
hoi,john.
Wat doe jij hier???
Alles goed met jou en de vrouw?
Wist je al dat de zac op assen wil gaan rijden,omdat zandvoort klaagt over de ongevallen.Alleen die kut-crt zit tegen te werken.
Zoals met Mike laatst.
Ik was ook in het ziekenhuis weet je nog?
Jammer dan die Waaijer net voor mijn neus Mike\'s fiets heeft weggekaapt,daar baal ik echt van.
Groeten van die andere marcel.nr.189 S3 R1.
 

porky

MF veteraan
15 jun 2001
4.432
0
omg.Schipluiden
shit,nu is er tenminste echt een snelle coureur hier. ;(
Niet meer doen he,John.Dat spoortje trekken op Zolder.Ik lag er bijna af,gelukkig kon ik daar mooi de pits in :]
 

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
Porky?

Ha, de fiets van Mike. Ik zag de cylinderkop bij Aart Nolen liggen (tune werk), heb ik me daar zelf ook maar even mee bemoeit, ik kan het natuurlijk niet hebben dat Waaijer voorbij komt.
Note: Mike had zijn blok voor de val op Zandvoort naar Aart gebracht.

Ik wordt zo doodziek van al dat gedraai om circuits en motorsport in Nederland.
- Hans Ernst (directeur Zandvoort) heeft een hekel aan motorfietsen.
- Hans Ernst dreigt met een rechtzaak tegen Assen omdat hij ook A motorsport evenementen wil organiseren. Er ligt een afspraak dat Assen A motor en B autosport doet en Zandvoort B motorsport en A autosport. Nu is Zandvoort een klote circuit zonder tribunes en nog slechtere aanvoerwegen dus laat maar Hans.
- Het CRT (zeg dan maar Henk de Vries) wil graag alle niet ONK/NK motorsport op Assen zakelijk beheersen. Kan ik natuurlijk inkomen want dat is de voornaamste inkomstenbron voor De Vries. Maar leuk is het niet. Eenzelfde situatie is er op Zolder, waar die Belg (naam vergeten) alle vrije motorspoert dagen opkoopt om ze dan vervolgens met zijn (dure) begeleiding door te verkopen aan derden.
- De KNMV is door de overheid aangesteld om alle motorsport evenementen in Nederland te begeleiden (en te promoten), omdat ze nog niet eens hun eigen administratie kunnen regelen zit Nederland dus met een organisatorische bende opgescheept. Wat dat betreft zijn de ZAC en CRT nog niet zo slecht want ik vindt dat ze een-en-ander prima regelen binnen het raamwerk dat de circuits, KNMV en overheid hebben gesteld.

Ik ben trouwens steeds weer blij dat ik zo-wie-zo kan racen op een circuit in Nederland, want het wordt steeds moeilijker om gemotoriseerde liefhebber sporten te organiseren (tenminste dat maken de heren/dames ons wijs).

Ik (of wij) rijden niet meer op Zandvoort, dus de ZAC op Assen zou leuk zijn.

John.
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
1
Leuke site, ook leuk dat we hier ook echte racers in ons midden hebben, hoop er nog iets van te kunnen leren. :)
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
1
Ja, misschien kunnen John Janssen, porky en Redbullman wel voorrijders worden tijdens de mf-circuitdag! *D
Bijvoorbeeld ja.

Het leuke hieraan vind ik dus dat ik als redelijk beginner soms denk dat ik erg hard door een bocht ga, maar dat dat nog niks voorstelt in vergelijking met mannen als Porky, maar dat diegenen op hun beurt ook weer langzamer zijn dan John Janssen, terwijl die natuurlijk weer langzamer zijn dan professionele GP coureurs.
dan moeten de grenzen van een motorfiets dan oneindig verder liggen dan wat ik er mee kan. :)
 

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
16
44
Lunteren
Op Dinsdag 30 oktober 2001 23:59 schreef Revolution het volgende:dan moeten de grenzen van een motorfiets dan oneindig verder liggen dan wat ik er mee kan. :)
Of durf.
Hard gaan zit volgens mij voor een groot deel tussen de oren.
(ik kan volgens mij veel harder dan ik durf)
No Fear sticker op de kuip en de broek vol stront :+
 
Laatst bewerkt:

porky

MF veteraan
15 jun 2001
4.432
0
omg.Schipluiden
Het is puur techniek!
Ik hoop dat John hier wat kan toelichten over remmen in de bocht en techniek m.b.t. grondspeling in lange snelle bochten.
Ik ben pas dit jaar begonnen en die 2 dingen beheers ik nog niet goed,omdat ik konstant de uitlaat aan de grond rijd.
Ook mijn R1 is een beperkende factor,dus...wie rijdt voor mij zijn R6 op een hoop zodat ik deze kan overnemen?
Die Redbull R6 die ik heb gekocht wil ik er niet voor misbruiken.
Ga je trouwens mee naar Magny Cours,John?
 

kloasje

MF'er
21 jun 2001
145
0
H,zand
Maakt toch wel een godsgruwelijk kabaal als er even een drijfstangetje naar buiten komt kijken??
En een bak olie op de baan??
Succes met de racerij!, want het blijft gewoon moeilijk om je staande te houden tussen alle regeltjes en wetjes waar je je aan houden moet, en die meestal helemaal nix met het eigenlijke racen te maken hebben!

Groetjes :z
 

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
Racen is kijken.

Leuk cryptisch toch?

\"Ga je trouwens mee naar Magny Cours,John?\"
Nee helaas niet. De revisie van de Suzuki\'s loopt totaal uit de klauwen en dus zijn de muntjes op. We gaan wel naar Val de Vienne maar dan met Nolden Racing. Dit is niet om Jeroen te pesten maar Jeroens VDV week komt heel slecht uit met een ski weekend van Gonnie.
Magny Cours is een heen mooi circuit, maar ik heb vijf dagen nodig om de machine\'s in te rijden, carburaties weer goed te krijgen en de vering opnieuw af te stellen. Er is namelijk zoveel vernieuwd aan beide fietsen dat het eigenlijk twee nieuwe fietsen zijn/worden.

Trouwens, grondspeling problemen? Kan haast niet. Vering te slap? Vering achter te kort? Hang je er wel goed naast? Geef je wel genoeg gas?
Als je niet genoeg gas geeft in een bocht valt de fiets naar binnen, meer gas geven. Drift je dan naar buiten, beter kijken.

Nog een noot:
Dreig je uit de bocht te vliegen, gas bij.
 

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.237
0
45
Amsterdam
wat kost zo\'n raceteam eigenlijk en hoeveel tijd ben je ermee kwijt?

Of zijn dit nu net de vragen die je niet moet stellen omdat het uit de klauwen loopt? ;)
 

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
www.pricewatch.be
[q]Als je niet genoeg gas geeft in een bocht valt de fiets naar binnen, meer gas geven. Drift je dan naar buiten, beter kijken. [/q]
Dan kan\'k die no fear sticker op de kuip maar de broek vol.. wel begrijpen.
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
1
Nog een noot:
Dreig je uit de bocht te vliegen, gas bij.
Dat snap ik niet, als je gas geeft ga je toch naar de buitenkant van de bocht, bij gas minderen drijf je weer naar de binnenkant van de bocht.

Kun je dit toelichten? Of geldt deze tip alleen voor ervaren coureurs als jou en niet voor gemiddelde rijders als ons? :?
 

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
Ze noemen het ook wel achterwiel sturing. Gary McCoy doet het bijvoorbeeld erg extreem en zichtbaar, maar het gebeurd ook bij jou op straat.
Heeft allemaal te maken met hoe banden afrollen en het dynamische gedrag van voertuigen. Het is theoretisch allemaal te verklaren maar dat is een beetje te diepgaand.

Ik was bezig een heel verhaal (bla, bla, ..) in te typen maar dacht opeens, waarom eigenlijk. Het werkt als volgt:
Gas erbij in een bocht en de motorfiets gaat een nauwere bocht nemen. (overstuur)
Gas eraf en de motorfiets gaat wijd. (onderstuur)

De grote truc is dus om een bocht eigenlijk veel te hard in te gaan dan vervolgens ook eens het gas wijd open houden zodat je er niet uitvliegt. ha, ha, ha...

Het is eigenlijk net als skieen, hoe harder het gaat hoe makkelijker het is.

Moet je maar eens goed je motorsport video bandjes bekijken. Niemand vliegt uit de bocht, waarom niet, omdat te wijd gaan makkelijk te corrigeren is op een motorfiets.

Please DO try this at home.
 

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
\"wat kost zo\'n raceteam eigenlijk en hoeveel tijd ben je ermee kwijt?\"

You don\'t wanny know.

We (twee personen dus en een motorfiets) hadden in 2000 een begroting van f 20000,-. Opperdepop. In 2001 hadden we twee motorfietsen. Ik wil niet meer tellen wat dat gekost heeft. De valpartij in Eemshaven alleen kostte al ruim f 5000,-. Opgeblazen blok in Zolder, f 4000,-.
De \"97 Suzuki wordt nu gereviseerd, 4000 a 5000 gulden.

Hoeveel tijd kost het:
Voor mij erg veel, zeker dit jaar met twee motorfietsen en veel schade. Eigenlijk iedere avond in de garage. Maar als alles heel blijft dan heb je alleen van die onderhouds dingetjes als banden, remblokken en olie.
Als geld natuurlijk geen rol speelt dan wordt het makkelijk, niets repareren of zelf doen, lekker nieuw of wegbrengen. Maar daar doe ik dus niet aan mee.

En zoals Huub Vermeulen altijd weer zo mooi weet te zeggen, \"moet je dan op de bank je geld gaan zitten tellen\". :]
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
1
Bedankt John voor de info, erg interessant!! :)
 

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.152
2
52
Hee Johnnie, alles goed?
Wil je de groeten van aan Gonnie.

Leuk om te zien dat je hier bent aangekomen.

Groeten van Dennis en Annelies.

Oeps, nu heb ik zeker de regels overtreden??