Kijk, in cambodja weten ze hoe het moet

crimlin

MF'er
2 sep 2003
131
0
Amsterdam
Cambodjaanse menigte lyncht twee dieven

Twee mannen die iemand met geweld van zijn motorfiets zouden hebben beroofd, zijn maandag buiten de Cambodjaanse hoofdstad Phnom Penh door een menigte van ongeveer mensen achterhaald, vastgebonden en met stenen en stokken doodgeslagen. De politie heeft niemand gearresteerd.

Bron: http://nieuws.nl/bericht/5/41324
14-06-2004

Mijn motor is een paar maanden geleden ook gestolen, dit lijkt me een erg goede oplossing!!

Daar moest ik ook meteen aan denken. De vorige keer was het echter zo dat de dieven door taxichaufeurs achtervolgd en aangereden waren voordat de menigte het werk deed.

Deze keer direct de menigte.

Dat bedoel ik, daar weet men hoe ze met motordieven om moeten gaan ;)

Twee mannen die iemand met geweld van zijn motorfiets zouden hebben beroofd, zijn maandag buiten de Cambodjaanse hoofdstad Phnom Penh door een menigte van ongeveer mensen achterhaald, vastgebonden en met stenen en stokken doodgeslagen. De politie heeft niemand gearresteerd

van ongeveer mensen???? :+

Op zich wens ik de toekomstige dief van mijn fiets ook de dood toe maar weet ja wat me nou zo beangstigt? Hoe weet die menigte nou 100% zeker dat het die personen waren? Eigen rechter spelen is heel gevaarlijk. Voor je het weet wordt je doodgeknuppeld omdat je langs een bankrover liep. "ach je was het echt niet?? sorry hoor!" maar dood ben je dan al wel.

Daarnaast zou ik tegen de doodstraf willen opteren.

Mazzel,

Roland

Op zich wens ik de toekomstige dief van mijn fiets ook de dood toe maar weet ja wat me nou zo beangstigt? Hoe weet die menigte nou 100% zeker dat het die personen waren? Eigen rechter spelen is heel gevaarlijk. Voor je het weet wordt je doodgeknuppeld omdat je langs een bankrover liep. "ach je was het echt niet?? sorry hoor!" maar dood ben je dan al wel.

Mazzel,

Roland

staat een b teveel in je voetnoot :)

Daarnaast zou ik tegen de doodstraf willen opteren

:^

:^ .

Doodstraf op zich is niks mis mee. Mensen levenslang opsluiten kost alleen maar geld en ruimte. Moet je je maar gedragen. Handen afhakken bij diefstal is imho
thumbsup.gif
. Again, moet je je maar gedragen. Als je zorgt dat iedereen weet wat de consequenties zijn van misdaden moeten ze achteraf niet gaan zeuren.

Probleem met doodstraf of handen afhakken in Nederland is dat als ze dit invoeren, ze dit eerst toepassen op de verkeer overtredende criminelen :D

Dus als je 5 km te hard rij hand eraf, 10 km doodstraf |(

Probleem met doodstraf of handen afhakken in Nederland is dat als ze dit invoeren, ze dit eerst toepassen op de verkeer overtredende criminelen :D

Dus als je 5 km te hard rij hand eraf, 10 km doodstraf |(

Het zou wel leuk zijn als de strafmaat een beetje in verhouding is met de overtreding jah :+ .

Er zijn ook mensen die het afhakken van ledematen leuk vinden, en als een vorm van expressie zien. Moeten we daar weer iets anders voor verzinnen...:x ;)

.....hoofdstad Phnom Penh door een menigte van ongeveer mensen achterhaald.

Wat zijn ongeveer mensen?
Waren het chimpansees. Of misschien van die geile bonnobo's die dachten; 'die gaan we eens even pakken'.
Ben blij dat ik niet in zo'n leipe samenleving woon.

Wat steld die motorfiets van jou/ons nou voor. Niets toch! Je spreek hier over een milieubelastend en overbodig luxe artikel. (of heb jij je motorfiets nodig om boodschappen te doen?)

Zij die eigenrechting O.K. vinden zijn egoistische ezels met oogkleppen. En als jullie zoontje thuis huilend thuis komt omdat de overbuurman hem een trap onder z'n kont heeft verkocht wanwege het vernielen van rozenstruiken dan ga je natuurlijk meteen verhaal halen. Want van je zoontje moeten ze zeker afblijven. Zo hypocriet zijn ze wel. Wat mij betreft mag deze buurman best wel een vingertje van je zoontje er vanaf snijden.

Ga lekker emigreren zou ik zeggen.

Waren het chimpansees. Of misschien van die geile bonnobo's die dachten; 'die gaan we eens even pakken'.

Wat steld die motorfiets van jou/ons nou voor. Niets toch! Je spreek hier over een milieubelastend en overbodig luxe artikel. (of heb jij je motorfiets nodig om boodschappen te doen?)

Zij die eigenrechting O.K. vinden zijn egoistische ezels met oogkleppen. En als jullie zoontje thuis huilend thuis komt omdat de overbuurman hem een trap onder z'n kont heeft verkocht wanwege het vernielen van rozenstruiken dan ga je natuurlijk meteen verhaal halen. Want van je zoontje moeten ze zeker afblijven. Zo hypocriet zijn ze wel. Wat mij betreft mag deze buurman best wel een vingertje van je zoontje er vanaf snijden.

Mongool

uuhhh jah m :? neem is een cursus leven ofzo...

Ik hoop dat je je smileys ben vergeten te plaatsen, of dronken bent

of onder invloed van andere stoffen

als dit serieus is dan stel ik voor dat we jou als eerste laten emigreren

Veel "stupids" hier :+

Veel "stupids" hier :+
Iemand is het niet eens met de rest van de kuddedieren en is meteen een mongool. Stelletje kontenkruipers :(

En nog iets: ik ben het zeker niet eens met handen afhakken en dat soort achterlijke zaken. Het komt niet vaak voor, maar er bestaan ook mensen die iets doen waar ze later spijt van krijgen en vervolgens hun leven beteren.

Ik vind die menigte dus een stel mongolen. Niemand heeft het recht iemand te doden (kinderverkrachters e.d. uitgesloten), laat staan voor diefstal. Kom maar met de aanval!

Mmm..

Ben het er helemaal mee eens.. Ja ze moeten van andermans spullen afblijven.. maar om't recht in eigen hand te nemen.. vind ik helemaal verkeerd.. en zeker op dergelijke manier.. VERMOORD..

Mag de misdaad nog zo erg zijn.. Iedereen (ook kinderverkrachters, zie volgend punt) verdient een kans om z'n verhaal te doen, een process.. and not in the heat of the moment

Je hoort ook regelmatig verhalen van "misdadigers" die al jarenlang in de bak zitten.. (process in Frankrijk waar een deel leraren onschuldig vastzaten voor zedenfeiten met kinderen) en dan inneens blijkt dat ze onschuldig zijn.. Rare rechtvaardigheid.. dat eigenrecht.. moeten ze dan die menigte afschieten omdat ze eigenlijk de verkeerde vermoord hebben.. en als dat dan uiteindelijk niet blijkt te zijn..

Ja.. 't kost veel geld.. ja.. er ontsnappen wel eens schuldige omwille van procedurefouten, etc.. Maar als daarmee nog maar 1-enkele vals beschuldigde vrijgesproken wordt.. dan moet dat maar..

Iemand is het niet eens met de rest van de kuddedieren en is meteen een mongool. Stelletje kontenkruipers :(

En nog iets: ik ben het zeker niet eens met handen afhakken en dat soort achterlijke zaken. Het komt niet vaak voor, maar er bestaan ook mensen die iets doen waar ze later spijt van krijgen en vervolgens hun leven beteren.

Ik vind die menigte dus een stel mongolen. Niemand heeft het recht iemand te doden (kinderverkrachters e.d. uitgesloten), laat staan voor diefstal. Kom maar met de aanval!

Terug
Bovenaan Onderaan