Kijk nou wat ik bij iemand in de schuur vond.....

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
zo kwam ik hem tegen bij iemand in de schuur.
full

heb hem maar mee naar huis genomen :9
ik had toch weer zin om wat te sleutelen en dit leek me een leuk projectje. de bedoeling is om hem niet super mooi te maken, maar een stuntfietsje van te bouwen. een wheelybar achterop maken om te leren om gecontroleerd een wheely te maken.
maar dat is allemaal nog de toekomst.. eerst moet ik hem aan het lopen krijgen en dan te beginnen met het maken van een vonkje, want dat doet hij nog niet.

btw, het is een yamaha TT 600cc uit 82 gok ik :? het blok wat erin hangt is volgens de oude eigenaar van een 95 model.
 
Laatst bewerkt:
en nog 1
full


kzal hier proberen de vorderingen een beetje bij te houden.

het kenteken krijg ik deze week plus het luchtfilterhuis waar nog een elektronisch onderdeel op moet zitten aan de stekkers te zien.
 
heb even het een en ander uit elkaar gehaald, maar het ziet er technisch allemaal nog redelijk/goed uit. alleen de achterschokbreker vind ik erg slap. misschien dat het gas eruit is gelopen ofzo.
op marktplaats staan ze wel te koop maar dan vragen ze 100 euro voor een achterschokbreker. misschien dat een motorsloop nog wat heeft of misschien laten vullen als dat kan :?
 
net nog even naar mn achterschokbreker gekeken maar er staat geen druk meer op. vanaf je schokbreker gaat een slang met een busje (cilindervormig) eraan. in dit busje zit een heel klein schroefje. dit heb ik los gedraait en er zat geen druk in of olie oid. weet iemand of dit wel moet? en zoja, hoe vul ik dit weer?
 
vandaag heb ik geprobeerd om de motor te laten vonken, want dat deed hij niet. heb de hele draadboom uit eelkaar gehaald. het zag ernaar uit dat er al vele generaties aan hadden lopen knippen en plakken. kortom, 1 grote spaghetti bol. na 3 uur puzzelen en doormeten en maar weer doorverbinden is het me uiteindelijk toch gelukt *O* ik had de hoop eigenlijk al laten varen maar dat bleek te vroeg geweest te zijn.

nu alles netjes bundelen en dichttapen en dan is het weer een goede draadboom. zal er binnenkort even een fototje van maken...
 
de laatste tijd ben ik nog druk bezig geweest met de motor. binnenkort zet ik wat foto's op MF.
 
Laatst bewerkt:
full


Hopen dat de nieuwe eigenaar er meer op gaat rijden dan dat ik heb gedaan. Bij mij heeft hij eigenlijk alleen maar stil gestaan op een paar rondejes door het dorp na.
 
Hebt er een knap fietske van gemaakt. :}

Hoop dat je er veel plezier mee zult beleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan