Kijk nu naar SBS6, gaat over Safe

JoKing

MF veteraan
8 jul 2001
1.995
0
Putten
Kijk nu naar SBS6, gaat over Safe

Iemand had al 2 Harley\'s ingeruild terwaarde van fl 80.000,- |(
 
Laatst bewerkt:
Was net in Hart van Nederland.

Is afwachten of de doorstart volgende week door gaat anders zijn de klanten die een motor ingeruild of al aanbetaald hebben alles kwijt.
 
waarom is alles in Nederland \"goed\" geregeld en dit niet :?

Het is toch belachelijk dat jij als klant/consument het faillisement van Safe moet betalen. Oke als je niet kan aantonen dat het jou motor is, of geweest is dan tot daar aan toe maar Safe heeft toch ook een boekhouding!!!!

:j Nederland
:j Safe
;( voor alle gedupeerden
 
JK,

Het is duidelijk dat jij geen Safe-fan bent, maar wat je neerzet klinkt echt als \"eigen schuld....\"
Dat vindt ik lekker makkelijk zeggen als niet inruiler van Safe.
Alle mensen die nu een hoop (spaar)centen kwijt zijn zullen zichzelf wel hard genoeg voor de kop slaan. Ben je lekker mee: geld kwijt én geen motor nu het seizoen weer voor de deur staat. En dan hebben we het niet eens over de mensen die bijv. een kofferset hebben besteld en betaald. Daar wordt niet eens over gesproken en dan heb je het ook over zo\'n 900 euro. Weg, alles weg.
Laat het een les zijn: eerst zien en dan betalen!!!
 
JK,

Het is duidelijk dat jij geen Safe-fan bent, maar wat je neerzet klinkt echt als \"eigen schuld....\"
Dat vindt ik lekker makkelijk zeggen als niet inruiler van Safe.
Alle mensen die nu een hoop (spaar)centen kwijt zijn zullen zichzelf wel hard genoeg voor de kop slaan. Ben je lekker mee: geld kwijt én geen motor nu het seizoen weer voor de deur staat. En dan hebben we het niet eens over de mensen die bijv. een kofferset hebben besteld en betaald. Daar wordt niet eens over gesproken en dan heb je het ook over zo\'n 900 euro. Weg, alles weg.
Laat het een les zijn: eerst zien en dan betalen!!!

Ik wilde mijn motor ook bijna inruilen bij Safe, en wilde daar een nieuwe Fazer voor terugkopen. Het is dat ze zo weinig voor mijn motor terug wilden geven. Heb de motor toen particulier verkocht voor een aantal duizend meer.

Tuurlijk is het niet leuk voor die mensen die wat hebben ingeruild, en een failissement zagen weinigen aankomen... naja laten we hopen dat iedereen z\'n centen/motor terugkrijgt, maar als je gaat lopen miepen bij hart van nederland... stom programma, daar komt alleen maar onzin op..

\"De kat van mevrouw Jansma uit Amsterdam klom gisteravond in de boom en is er niet meer uitgekomen. Drie ladderwagens van de brandweer moesten er aan te pas komen om de kat uit de boom te halen\"


Maar wat ik verder niet snap, als je een motor inruilt, dan wil je toch meteen cash geld hebben voor die motor ? Ze krijgen pas mijn deel 3 als ik het geld heb.
 
Eerst zien en dan betalen klinkt zo mooi in theorie, maar je zal ze de kost moeten geven die op blind varen en de boel vertrouwen. Ze vroegen mij laatst (niet bij Safe) of ik wilde aanbetalen op een fiets waar ik op wilde proefrijden. \"nee dus.\"
Verder wil ik ook ff kwijt dat ze me bij Safe Apeldoorn netjes behandeld hebben met een vizier die ik thuis beschadigd uit de verpakking haalde. Gebeld en ik kon gelijk langskomen om te ruilen. Waren allemaal beschadigd (hadden lang gelegen?).
Nieuwe besteld en kon de ander zolang gebruiken.
Telefoontje binnen een paar dagen en nieuw viziertje opgehaald. Het is misschien ook net wie je treft in zo\'n zaak.
 
Zo de Safe gedoe trekt nu ook aandacht bij de gorte publiek. Gisteren stond een heel stuk in de Telegraaf over Safe en de gedupeerden !
 
waarom is alles in Nederland \"goed\" geregeld en dit niet :?

Het is toch belachelijk dat jij als klant/consument het faillisement van Safe moet betalen. Oke als je niet kan aantonen dat het jou motor is, of geweest is dan tot daar aan toe maar Safe heeft toch ook een boekhouding!!!!

Wie zou het dan moeten betalen? Safe kan het niet daarom zijn ze dus failliet, weet je wel. De staat? Nee dank je...
 
Wie zou het dan moeten betalen? Safe kan het niet daarom zijn ze dus failliet, weet je wel. De staat? Nee dank je...
Je zou bijvoorbeeld kunnen veranderen dat de gewone consument een preferente schuldeiser wordt en de Fiscus niet.

Nu heeft de belastingdienst ALTIJD voorrang bij faillisiment.
 
Rev,

De faillissementswet dateert uit 1900 vroeg. Er is inderdaad een nieuwe wet in de maak waarbij de preferente schuldeisers (fiscus, sociale instellingen zoals gak etc) niet meer preferent zijn om zo een doorstart beter mogelijk te maken. In nederland is maar 5% van de faillissementen die doorstart.

Naast het artikel \"recht van reclame\"is er nog een zwaarder middel: Bestuurdersaansprakelijkheid. De moeilijkheid is alleen dat je dat moet aantonen, zodat je de directeuren persoonlijk aansprakelijk kunt stellen met inbegrip van zijn prive vermogen. Daarnaast is dit verhaal een erg prijzig verhaal.

Ik leef mee met de mensen die hun geld en/of motor kwijt zijn. Helaas is de wet op dit punt niet anders.

Voor iedereen met een Safe motor.....sterkte!

Duc851
 
Was net ook een stukje bij Kassa op Nederland 3. Ik heb een bericht gepost in topic http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2282 (Safe Failliet ????)

Misschien handig om daar ook verder te gaan met de discussie over SAFE ipv een nieuw topic?

Site van de Belangenvereniging Gedupeerden SAFE motors: http://www.specialcolors.nl/safe (www.specialcolors.nl/safe)
 
Maar hoe zit dat nu met die mensen die zo\'n safe plus plan motor hebben?
Die dokken iedere maand een paar 100 piek, is die motor nu van hun dan of moet ie ingeleverd worden (omdat ie toch van safe is) en zijn ze het gespaarde geld voor inruil ook kwijt?

Zal deze vraag ook wel even in andere topic over safe zetten.
 
3. men bepaalt zelf zijn/haar land (mits democratisch) geregeerd wordt, doe er dan wat aan
jeah right. je kan nog zo vaak stemmen op een partij die jij DENKT dat het goed gaat doen.. zodra ze een meerderheid hebben in de kamer beslissen ze toch zelf!!! deze dingen moeten toch op kamer niveau geregeld worden.. nee ze zijn liever bezig met rekening rijden of hogesnelheids lijn enz. ik zeg niet dat nederland niks goed doet maar ik heb wel eens het gevoel dat Den Haag er meer voor zich zelf zit dan voor ons.

excuseer mij als ik het fout heb!
 
Wie zou het dan moeten betalen? Safe kan het niet daarom zijn ze dus failliet, weet je wel. De staat? Nee dank je...

als twee van de drie eigenaren van Safe onder een andere naam een doorstart willen maken kan je mij niet vertellen dat ze geen geld hebben om het een ander te regelen
 
Maar hoe zit dat nu met die mensen die zo\'n safe plus plan motor hebben?
Die dokken iedere maand een paar 100 piek, is die motor nu van hun dan of moet ie ingeleverd worden (omdat ie toch van safe is) en zijn ze het gespaarde geld voor inruil ook kwijt?

Zal deze vraag ook wel even in andere topic over safe zetten.

Misschien hebben die mensen juist voordeel van dat Safe failliet is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan