Kijken = kopen, hoe kom je erbij?

Jindrich

MF veteraan
11 feb 2002
1.112
0
Gent
Tot voor een week of 3 was ik druk zoekend naar een tweedehandse motor, en tijdens mijn zoektocht in tweedehandskrantjes en op het internet kwam ik nu en dan een advertentie tegen met als afsluiter het zinnetje "kijken is kopen".
Nu vraag ik me af of er weleens iemand ingaat op dat soort advertenties, ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ik of iemand anders die bij zijn zinnen is zoiets zou doen. Dat soort advertenties vind ik gewoon de moeite van het bekijken niet waard, hoe kan je nu een oordeel vellen of je een motor al dan niet wilt kopen als je hem niet eens gezien hebt...
Dat je pas een testrit laat maken door een serieuze kandidaat en als de prijs vastligt, kan ik best inkomen, maar onder het motto kijken is kopen kan je evengoed een stuk roest in je handen geduwd krijgen waarmee je nog net de straat uit kan rijden.

Is er hier al eens iemand ingegaan op zo'n advertentie of slaan jullie die ook meteen over zodra je het zinnetje "kijken is kopen" in de gaten krijgt?
Of is er hier al iemand geweest die het zelf in een advertentie geplaatst heeft, en hoeveel succes heb je gehad in de verkoop?
 
Tot voor een week of 3 was ik druk zoekend naar een tweedehandse motor, en tijdens mijn zoektocht in tweedehandskrantjes en op het internet kwam ik nu en dan een advertentie tegen met als afsluiter het zinnetje "kijken is kopen".
Nu vraag ik me af of er weleens iemand ingaat op dat soort advertenties, ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ik of iemand anders die bij zijn zinnen is zoiets zou doen. Dat soort advertenties vind ik gewoon de moeite van het bekijken niet waard, hoe kan je nu een oordeel vellen of je een motor al dan niet wilt kopen als je hem niet eens gezien hebt...
Dat je pas een testrit laat maken door een serieuze kandidaat en als de prijs vastligt, kan ik best inkomen, maar onder het motto kijken is kopen kan je evengoed een stuk roest in je handen geduwd krijgen waarmee je nog net de straat uit kan rijden.

Is er hier al eens iemand ingegaan op zo'n advertentie of slaan jullie die ook meteen over zodra je het zinnetje "kijken is kopen" in de gaten krijgt?
Of is er hier al iemand geweest die het zelf in een advertentie geplaatst heeft, en hoeveel succes heb je gehad in de verkoop?

Daarmee bedoelen ze dat het een perfecte motor is, die als je hem gezien hebt zeker zal kopen, omdat er niets op aan te merken valt.
 
Volgens mij snap je het niet helemaal. Zo'n fiets zal meestal in zo'n goede staat zijn dat je hem koopt als je hem ziet.
 
Tot voor een week of 3 was ik druk zoekend naar een tweedehandse motor, en tijdens mijn zoektocht in tweedehandskrantjes en op het internet kwam ik nu en dan een advertentie tegen met als afsluiter het zinnetje "kijken is kopen".
Nu vraag ik me af of er weleens iemand ingaat op dat soort advertenties, ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ik of iemand anders die bij zijn zinnen is zoiets zou doen. Dat soort advertenties vind ik gewoon de moeite van het bekijken niet waard, hoe kan je nu een oordeel vellen of je een motor al dan niet wilt kopen als je hem niet eens gezien hebt...
Dat je pas een testrit laat maken door een serieuze kandidaat en als de prijs vastligt, kan ik best inkomen, maar onder het motto kijken is kopen kan je evengoed een stuk roest in je handen geduwd krijgen waarmee je nog net de straat uit kan rijden.

Is er hier al eens iemand ingegaan op zo'n advertentie of slaan jullie die ook meteen over zodra je het zinnetje "kijken is kopen" in de gaten krijgt?
Of is er hier al iemand geweest die het zelf in een advertentie geplaatst heeft, en hoeveel succes heb je gehad in de verkoop?

Ik zou het er zelf niet bij zetten. De persoon in kwestie die naar je motor komt kijken kan ook andere bedoelingen hebben. (alleen maar rijden, motor meenemen zonder te betalen o.i.d.)
En meestal is er wel iets af te kraken op je motor.
Als je motor nou vlam nieuw zou zijn... dan kan je zulke tekst gebruiken, maar dan zou mijn voorkeur uitgaan naar zoiets als niet van nieuw te onderscheiden of in showroomstaat.

Als ik naar een motor ga zoeken of kijken lees ik meestal over deze onzin heen.
Mij spreekt een afbeelding, de kilometerstand, staat van de banden en ketting + tandwielen veel meer aan. De rest moet ik toch zelf zien.
 
Ow, blijkbaar moet ik toch eens een cursusje begrijpend lezen gaan volgen :o

Iig bedankt allemaal om me van dit misverstand af te helpen :)
 
Ikke!

Zijn jullie echt zeker dat het niet betekent: "Als je naar meh fiets komt kijkuh mot jennem kowpuh owk klowtzak"

Nahja ik ben ook een belg dus...
 
HAHAHA

en ik heb een vriend van me daar nog zo hard om uitgelachen omdat hij dat dacht.
ik maar denken dat iedereen dat wel weet, ik ga het er nooit meer bij zetten als ik iets te koop aanbied.
 
Hmm, blijkbaar geen goede zin om bij je advertenties te zetten. Nooit gedacht dat iemand dat verkeerd zou opvatten |(
 
Wat zeggen ze - Wat betekent het werkelijk

90% finished project - The other 10% will cost you 1000's
Must be seen - Actually, it's worse then can be seen in the picture but I'm very good at covering up problems by talking slick
Two tone paintwork - Original color and rust
One careful owner - But the other nine were clumsy as anything
10,000 trouble-free miles - crashed in the last 20 feet
Heated rear window - so you don't get cold hands when push-starting the thing in winter
Very clean - only washed if and when it rains
Lady owner - the glove box is full of half-used cosmetics
Clean interior - all the rubbish is under the floormats
Immobiliser - the gear shift comes off in your hand
Anti-theft device - I can let you have a rottweiler cheap
Drives beautifully - in a straight line; the steering is all over the place
Low mileage - the odometer is on its third time around
Full service history - Charlie in the garage round the corner checked it over last week
Economical - doesn't use much fuel, as it can't go any faster than 30 mph
 
Ik heb er verscheidene verkocht voor een belachelijk lage prijs (en dat kon dan omdat ik ze zelf belachelijk goedkoop geimporteerd had).
In zo'n geval kun je dus zeggen 'kijken is kopen', omdat het dan ook voor de koper een serieus goeie deal was.
 
Er is maar 1 afspraak en dat is: Slopen is kopen.

Oftewel op je muil gaan bij het proefrijden verplicht tot kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan