Kijken of iemand dit weet..

Welk merk....?

  • Kawa

    Stemmen: 0 0,0%
  • Soes

    Stemmen: 1 2,0%
  • Yamaha

    Stemmen: 0 0,0%
  • duc

    Stemmen: 1 2,0%
  • Harley

    Stemmen: 27 52,9%
  • Honda

    Stemmen: 7 13,7%
  • Bmw

    Stemmen: 2 3,9%
  • Anders

    Stemmen: 13 25,5%

  • Totaal aantal stemmers
    51

Earwax

Rookie
25 mrt 2003
14
0
rotterdam
Gewoon voor de gein.

Van welk merk is dit model? :?


full
 
Laatst bewerkt:
Van alles wat :?
zie die "lucht inlaten" naast/onder de kuipruit de gaten zitten er maar de slangen ala ZXR missen...
 
Alleen Amerikanen kunnen zo'n lelijk ding in elkaar steken, dus moet het wel een Harley Davidson zijn.
Kijk trouwens maar eens naar het motorblok, dat is volgens mij afgeleid van een Sportster.
 
Het is volgens mij een HD XVR, een racer die ze geloof ik in 1987 gemaakt hebben. Heeft in de states toen nog aardig mee gedaan in de races
 
HD niet waarschijnlijk: geen duidelijke Harkey V twin kenmerken (hoewel aan de plaatsing van de uitlaat er toch HD achtige cilinderplaatsing aanwezig lijkt), maar geen aandrijfriem. Lijkt me een Italiaan qua vormgeving en de enige Italiaanse motor in rijtje is 'n Duc, dus stem ik voor Ducati, hoewel het blok beslist iets van HD heeft. Hoelanger ik naar het blok kijk, hoemeer ik toch naar HD neig, ja ik houdt het toch maar op een HD en ik slik die Duc weer in (blij dat ik nog niet gestemd heb!)
 
Laatst bewerkt:
Een Bimota: (alleen een ouder model?)

Bimota.jpg


Die luchtinlaten aan de voorkant en het frame lijkt er op, ook ketting zit aan de "goede" kant..
 
Het is één van de vier fabrieksracers die door H-D zijn ingezet in de Amerikaanse tegenhanger van de TT eind jaren '80.
Het is inderdeed een H-D XVR, een zwaar verbouwde en aangepaste Sporty.
H-D heeft een niet-onbelangrijke racehistorie, maar daar is aan deze kant van de grote plas weinig van bekend.
Eind jaren '70, begin jaren '80 werd het de fabriek duidelijk dat op de verouderde XR 750 niet kon worden doorgeraced.
Ondanks dat dit een sterke motor was, en vele overwinningen op haar naam had, had de concurrentie niet stilgezeten.
Gezocht werd naar verbetering/vervanging.
Buell bestond nog niet alszodanig, dus het wonder moest uit eigen huis komen.
Eerst werd nog aan de XR 1000 gedacht,maar die was te lomp,te bullig.(bovendien werd dit door het reglement niet toegestaan; maximaal 750 cc voor deze klasse).
->de XVR werd geboren.
Dit model werd echter geteisterd door kinderziektes (lees: oververhittingsproblemen,zoals zovele H-D's), vandaar dat dit nooit wat geworden is (en men hier het model niet kent).
 
Terug
Bovenaan Onderaan