Kijken, testen en verliefd!!!

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Ik was dit weekend even met mijn vriendin bij mijn ouders en om de verveling een beetje te doorbreken gingen we even rondrijden in de nieuwe auto van mijn zus die op vakantie was. Beetje touren en cruisen door het o zo schone Brabantse land.

Op een gegeven moment komen we langs een industrieterrein en zien daar een motorzaak. Ik in de ankers, omgedraaid en de wagen geparkeerd. Gewoon om even te kijken wat die brabander in zijn showroom had staan.

We komen binnen en daar stond die: een schitterende rood/zwart/witte R6 uit '99 met nog geen 5000 kilo's op de teller. Ik vond altijd de blauwe uitvoering mooier, maar deze sprak me toch zeer aan. Mooie neus, mooie vormen en helemaal in perfekte staat.

Aangezien ik eigenlijk wilde wachten met het kopen van een motor tot het volgende seizoen, was ik nog niet zo op zoek. Ik had geen motor gereden sinds ik na mijn examen in januari van mijn lesmotor afstapte. Wel een beetje rondgekeken in de motorzaken in de buurt, maar deze was wel erg mooi om alleen maar naar te kijken.

Uiterst vriendelijk werden we behandeld. We mochten er even op zitten om te kijken of hij niet te zwaar was en dat hebben we ook vergeleken met een aantal andere motoren die in de zaak stonden.

Over de prijs een beetje gepraat en die was ook erg schappelijk. Mooie carbonpijp erop, alarm tegen inkoopprijs en nog wat leuke bijkomstigheden, maar ik was er nog niet helemaal uit.

Wij uiteindelijk na twee uur in die zaak te hebben rondgehangen en eigenlijk alleen maar om die R6 staan draaien, toch maar weer in het koekblik gekropen en naar huis. Die nacht moeilijk kunnen slapen, ik moest en zou hem nog een keer zien.

De volgende dag waren we toevallig toch in de buurt (50 kilometer omgereden) en besloten dat het tijd was voor een proefrit. Goede uitleg gehad, mooie helm/jas/handschoenen meegekregen en ondertussen werd de R6 al warm gereden en werden de banden alvast opgewarmd.

Ik kon los! Schitterende rijstijl, makkelijk in de bochten, geen problemen tot de 8000 met de motor, maar daarboven!!! AAAAHHHH, ik dacht dat ik gek werd. Schitterend geluid, wat een trekkracht en oooohhh zo snel. Half uurtje later kwam ik euforisch terug. Nog even bijgekomen en snel een sigaret gerookt.

Deze week krijg ik het druk. Ik moet een stalling regelen, verzekering moet nog geregeld worden, de financien moeten nog even bij elkaar gesprokkeld worden en oooh ja, ik zal mijn ouders eens gaan vertellen dat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald! Ze zijn er niet zo happig op aangezien een neef van mij zich een tijd (18 jaar) geleden heeft doodgereden tegen een auto die hem geen voorrang gaf. Ik hoop dat ze het een beetje goed oppakken en dat ik over een paar dagen/weken op dit geile beestje kan stappen.

 
Mooi man, maar leer hem eerst rustig kennen voordat je helemaal los gaat, juist in het begin gaat het meestal fout.

Veel plezier
 
Cool, lijkt wel of iedereen motoren gaat kopen.
Is het motor-forum toch wel ergens goed voor.

Iig hele mooie fiets! wat kost ie eigenlijk?

Tja en met je ouders, gewoon met dat ding aan komen rijden dan kunnen ze er niet meer om heen. })

Iig veel :] plezier~!
 
Ook jij gefeliciteerd, er mag wel bijna een apart forum voor mensen die een nieuwe fiets hebben.

Enne, drive safe

automobilisten geven NOOIT voorrang en zien NIETS!!!!!
 
Op 2001-08-13 09:16, schreef boom boom:

...en oooh ja, ik zal mijn ouders eens gaan vertellen dat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald! ...


Haha, grappig zeg! Ik heb destijds precies hetzelfde gedaan: stiekum gelest, roze papiertje gehaald, motor gehuurd en met een huisgenoot (ook motor gehuurd) naar mijn ouders gereden.

Ouwe lui: En bij wie zit je achterop?
Soeptablet: Bij niemand...
Ouwe lui: :?
Soeptablet: *D
Ouwe lui: Jij hebt toch geen motorrijbewijs :?
Soeptablet: }) }) :P

Errug leuk :)

Trouwens proficiat met je toekomstige fiets!!!
 
Ik heb net nog even op de site naar mijn schatje zitten kijken en hij ziet er steeds mooier uit.

Echter wil ik nog wel even een Kawa zx6r testen, omdat ik die ook al tijden leuk vind en ik wil even voelen hoe deze fiets rijd. Voor 90% ben ik zeker van de R6 en dat heb ik ook afgesproken met de dealer. Hij vind dat ik eerst nog maar rustig moet nadenken en dat ik eerst nog even de zaken op een rijtje moet zetten.

Vanavond even kijken naar die kawa en ook gelijk naar een stallingsplaats, maar tegen het einde van de week word hij besteld (of de kawa of de R6), maar volgende week kan ik lekker opstappen en wegracen.

Erg fijn om een goede dealer tegen te komen die je geheel kan verplaatsen in jouw situatie. Dit is me nog niet eerder gebeurd met al die arrogante safe motor dealers.
 
Zie trouwens net dat je uit Brabant komt.
Waar precies? want het eerste wat je moet doen als je je bike hebt is richting Baars crossen!!!
 
Gekkenhuis hier, die figuren die willen leren rijden op een 600cc supersport...

De jeugd van tegenwoordig heeft geen geduld meer....
Het lijkt wel of ze geen tijd meer hebben om te LEREN motorrijden
Ennuh je ziet ook dat ze allemaal een 15 mille apparaat kopen om dat na de zomer weer te verkopen |( Koop dan toch GVD een 2 tot 5000 piek geval en hou die dan gewoon...
Trouwens alles moet meteen het mooiste van het mooiste en het nieuwste van het nieuwste zijn blijkbaar....
Allemaal een dure motor, een snelle auto en een groot huis... |(
Ze hebben geen van allen ooit gehoord van "Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd."

Just my two cents.
 
Ik ben 26 jaar en heb in januari eindelijk mijn examen gedaan. Daarvoor heb ik er nooit de tijd en het geld voor gehad en ben sindsdien flink aan het sparen geweest voor een mooie goede motor waar ik alles op kan leren en die volledig van mezelf zal zijn (geen geld van de bank nodig).

Ik begin nu met een 600cc en hoop dit langzaam aan op te bouwen tot een 1000cc. Qua geld had ik gelijk op een R1 of zelfs een zx12r of haya kunnen kruipen, maar dat wil ik mezelf niet aandoen.

De testrit voelde verdomde goed en ik vond de R6 goed beheersbaar en lekker rijden en ondertussen weet ik dat er nog een beest in schuilt.

Ik wil er zo'n twee jaar mee rijden en dan na twee seizoenen verder kijken wat ik wil en wat ik kan. Ik ga me niet meteen gek rijden en wil een aantal cursussen gaan volgen om mijn schatje helemaal onder de knie te krijgen.

 
Heren, laat iedereen nou zijn eigen keuzes maken.

We zijn allemaal volwassen.
Ben dat schijnheilige ge-ouwehoer wel een beetje zat, als iemand op een 600cc wil beginnen. Laat het hem dan doen.

Gaat ie op zijn bek, tja eigen schuld dikke bult.
Gaat ie niet op zijn bek en weet ie 13.000 km's schadevrij/hard te rijden dan is ie de sheriff })

Sheriff J.W
 
tuurlijk, ben blij dat de "overheid" dat niet voor je beslist.

Het is je eigen keuze...

zou zeggen veel plezier, maar ik denk niet dat IK me prettig had gevoeld op een R6 nadat ik net van mijn les-cb250 was gestapt. 8-)
 
Ook jij gefeliciteerd, er mag wel bijna een apart forum voor mensen die een nieuwe fiets hebben.

Enne, drive safe

automobilisten geven NOOIT voorrang en zien NIETS!!!!!

Uitzonderingen daar gelaten: hier sluit ik mij volledig bij aan

Dus je weet het:oppassen hè tijdens het :] !
 
de Baars is een knooppunt ergens bij Eindhoven waar je als 2-wieler nogal leuk kan scheuren.
Een paar snel opeenvolgende bochten enzo.

Best wel druk bezocht naar't schijnt.
 
zou zeggen veel plezier, maar ik denk niet dat IK me prettig had gevoeld op een R6 nadat ik net van mijn les-cb250 was gestapt. 8-)

Heb je niet gedaan dus kan je niet weten :P
Ik ongeveer wel zoiets and luvin' every second of it..
tot'k een keer echt op me muil ging natuurlijk.. hehe, vanaf dan heb jij gelijk :)
 
Ach, enkele weken nog met iemand gesproken die als eerste motor een V-max had gekocht.
En aangezien hij toch al op een 500 gelest had, moest dat makkelijk kunnen.

Ik geloof niet zo in dit soort mensen hoor. En inderdaad, de overheid moet zich hier volledig buitenhouden, maar een onervaren persoon die meteen op een kanon als een V-max stapt is ook niet alles. Als het dan misgaat, dan is hij meestal niet de enigste die gaat, maar met een beetje pech neemt hij/zij er nog een aantal met zich mee ook, waarop de overheid natuurlijk meteen weer reageert met maatregelen.....
Want er zijn weer te veel onervaren doden gevallen etc, etc, en zo is het cirkeltje dus weer rond.

Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet, maar handig en verstandig is weer wat anders.

Respect, en houdt het rubber beneden...... :}
 
Ik vond de overstap van een CB500 naar een FZR600 al op het randje (uiteindelijk dus ook niet gedaan).

Maar om van de lesmotor op een R6 te stappen lijkt mij een te grote overstap. Ik denk dat die dealer hetzelfde denkt en je daardoor wat extra bedenktijd heeft gegeven.

Zelf heb ik nu een Bandit600S en dat is prima genoeg momenteel. Ik heb de slijtbouten nog niet aan de grond gehad en ik krijg nu pas het lef om de motor meer richting grens te leiden. Voordeel van de Bandit is dat 'ie best goed rijdt onderin de toeren en dat ik daardoor al gauw geneigd ben om met 80 in zijn 6 over de weg te tokkelen. Wil ik echt hard rijden dan voldoet twee klikken terug en kan het tempo wat omhoog. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als ik een R6 twee klikken terugschakel en het gas openschroef.

Probleem is alleen dat bij deze motor de grens al best ver weg ligt en ik van het weekend al de schrik van mijn leven heb gehad toen ik (met 140 op een 80km weg) ineens een donkerblauwe Vectra achter me had. Gelukkig bleek het geen politie te zijn.

Verder zijn er hier een aantal bochten waar adviessnelheid 60 voor staat en die stuif ik nu al met 100 door en voor mijn gevoel blijft alles netjes in het gareel.

Nu nog leren om echt hard te remmen. Helaas ontbreekt het echte gevoel in het remhendel daarvoor (de achterkant geeft wel op tijd feedback, zwabberdezwabber ;) )

Oh ja, ik ben ook 26 en heb ook in januari mijn rijbewijs gehaald.

{edit}stukje toegevoegd{/edit}

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-13 14:53 ]
 
Heren, laat iedereen nou zijn eigen keuzes maken.

We zijn allemaal volwassen.
Ben dat schijnheilige ge-ouwehoer wel een beetje zat, als iemand op een 600cc wil beginnen. Laat het hem dan doen.

Gaat ie op zijn bek, tja eigen schuld dikke bult.
Gaat ie niet op zijn bek en weet ie 13.000 km's schadevrij/hard te rijden dan is ie de sheriff })

Sheriff J.W

Het was van mij gewoon goed bedoelt advies... Kben blij te horen dat men dat niet waardeert en afdoet als "schijnheilig" Ik hou het in het vervolg wel voor me...
 
Jullie hebben gelijk over de overstap die ik nu ga maken van de cb500 (standaard lesmotor) naar een r6. Op de lesmotor zat ik na een paar lessen al te slapen en ik snakte dan ook naar iets snellers en sterkers.

Het mooiste vind ik het bochtenwerk op een motor en de topsnelheid zegt mij weinig. Ik wil graag groeien op een motor, maar ik wil er niet te snel op uitgekeken zijn. Anders kan ik na een tijdje weer op zoek gaan naar een motor met meer vermogen. Nu weet/denk ik dat ik veel kan leren op de R6 en als ik het stukje bij beetje door begin te krijgen ik verder kan gaan en het gashendeltje verder kan opentrekken.

Ik kan natuurlijk ook gelijk als een gek over de weg gaan racen, maar aangezien ik verstandig genoeg ben om door te hebben dat die machine toch net iets sterker is. Ik ga lekker sportief touren en mijn grenzen opzoeken. De grenzen van de motor laat ik even voor wat het is.

Tevens ben ik gewoon verliefd geworden op de vormen/kleurstelling en uitstraling van deze motor. Ik kan nu ook kiezen voor een mindere motor, maar zal dan altijd blijven balen dat ik niet die stap heb genomen.

 
Ik begin nu met een 600cc en hoop dit langzaam aan op te bouwen tot een 1000cc. Qua geld had ik gelijk op een R1 of zelfs een zx12r of haya kunnen kruipen, maar dat wil ik mezelf niet aandoen.
mmm, ik ben van 1100 naar 625 gegaan... gek he?
en met geld koop je geen rijervaring.

een 600cc superbike zijn extreme stuurfietsen, en zoals vele hier kunnen be-amen ben je de eerste paar jaar lang niet ervaren genoeg voor zo'n killer.

Een jaartje rammen op een ragbak die je uit je klauwen kan laten flikkeren e.d.... daar leer je goed rijden van... en kost een simpele glijer ook geen duuuuzenden euro's.

maar je mag ook kopen wat je mooi vindt hoor....
 

[/quote]

Het was van mij gewoon goed bedoelt advies... Kben blij te horen dat men dat niet waardeert en afdoet als "schijnheilig" Ik hou het in het vervolg wel voor me...

[/quote]

Alle advies is welkom en ik doe er ook zeker iets mee. Ik denk alleen toch dat het die R6 word, ook aan de hand van de ervaring tijdens de testrit waar ik hem goed onder controle kon houden.

 
Heren, laat iedereen nou zijn eigen keuzes maken.

We zijn allemaal volwassen.
op motorgebied is iemand die net zijn rijbewijs heeft naturlijk niet volwassen.... (tenzij je melandri oid heet), dan ben je net zindelijk.. ;)

Dus een beetje begeleiding kunnen ze wel gebruiken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan