Kijker voor mijn motor maar vreemd onder buik gevoel..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is voor mij dus ook de rede om de motor niet zelf te verkopen.

Ik ruil hem of in,of hij gaat naar ikwilvanmijnmotoraf.nl

Als ik toch particulier zou verkopen zou er geen proefrit mogelijk zijn.
 
Beste MFers,

Mijn motor staat te koop, nu komt er woensdag misschien iemand kijken voor m'n motor.
Het mail verkeer is keurig en zonder typ fouten, maar de beste heer heet 'verkoper' op MP dus verder geen naam of email adres. Alleen afsluitend met 'Ab'

Het voelt niet goed bij mij... iemand ervaring met deze persoon toevallig of goede tips?

Groeten Kenny

Ik heb onlangs voor een best bedrag een Golf uit 2013 gekocht van Appie. De één na snelste uitvoering dus je kan zelf wel achterhalen wat zo iets ongeveer gekost moet hebben.

Iedereen liep om de beste man heen vanwege zijn naam, want wij weten allemaal wel waar "Appie" voor staat.

Heb ik even mazzel! De auto was én de goedkoopste van MP in deze uitvoering én er mankeert helemaal niets aan. Dealer onderhouden (afgestempeld en al) en tot op heden rijd ik er telkens met een grote grijs in. Het heeft mij een circuitmotor opgeleverd aangezien ik dusdanig veel centen bespaard heb op de modellen bij de autohandelaren waar ik in eerste instantie naar aan het kijken was.

De man was tot in treuren toe dat hij op voorhand telkens werd "afgeschoten" vanwege zijn afkomst die niet moeilijk te raden is aan de hand van zijn naam.

Gelukkig ben ik zelf wat minder panisch in dat opzicht en ben daarmee beloond.

Just my 2 cents.
 
Laatst bewerkt:
Zelf een aantal keer een motor via MP verkocht en allemaal op laten proefrijden met idd ingeleverd RBW.
Voordeel was ook wel dat al die mensen met meer kwamen en dus sowieso iemand achter bleef. Die had ik sowieso niet laten gaan als de motor niet terug had gekomen.. :9
Ik heb wel eens gehoord dat iemand een Hummer ging proefrijden en zijn date (hoertje) meenam naar de showroom.
Die bleef achter, de man was gevlogen en de vrouw wist verder van niets. _O- :X
 
Ik heb wel eens gehoord dat iemand een Hummer ging proefrijden en zijn date (hoertje) meenam naar de showroom.
Die bleef achter, de man was gevlogen en de vrouw wist verder van niets. _O- :X

Hahaha, nice. Heb je er toch een hoertje aan overgehouden :9 _O-
 
Ben ik nou gek? Ab is toch een gewone naam? Er zijn zat mensen die eigenlijk Albertus heten die Ab genoemd worden.
En als het Abdullah is, mag die geen motor kopen?
Ik heb laatst nog een paar LP's gekocht van iemand op MP die zich Opruimer noemde. Er zijn meer mensen met een verzonnen naam. Als AB zich Jelle F had genoemd was hij dan wel betrouwbaar? Dan kan er nog steeds een baard in een witte jurk voor je deur staan.
Raar die achterdocht. Spreek dan bij de Mac af.

Hoezo raar?
Lees jij het forum wel eens met al die verhalen?
En idd een Abdullah komt er bij mij niet in
 
Misschien moet je de advertentie ff aanpassen.

" Graag geen buitenlanders of Abdullahs ". Scheelt je een hoop gedoe! :Y
 
Je weet toch niet waar je goed aan doet.
Ik heb er vorige maand twee verkocht en de derde zaterdag na een verrassende niet afgesproken aankoopkeuring.

De communicatie was drie weken lang letterlijk een dagtaak :X en eentje vond dat ik te langzaam reageerde..
'Heb inmiddels wat anders gekocht.'

Lig ik eindelijk even een halve dag in het zwembad zonder mobiel. :')

Of ze ook de echte reden vertellen..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog een motor verkocht via Marktplaats. Het is altijd afwachten wat er aan de deur komt maar ik doe enkel kopie rijbewijs en identificatie, dit ten samen met een "Verklaring inzage proefrit" die je van de anwb site kan halen.

Veel meer kan je iemand niet echt opleggen vind ik. Soms vragen mensen het complete aankoopbedrag even af te geven maar dat vind ik nogal een flinke voorwaarde. Als ik in de markt ben voor een nieuwe/tweedehandse motor en ik ga op zoektocht ga ik zeker niet al het geld mee nemen. Dan zoek ik wel lekker verder, bij een motorzaak hoef ik ook niet eerste alles te betalen. En met de kopietjes en die verklaring heb je al een hoop vast liggen.

https://www.anwb.nl/binaries/conten...tshulp/verklaring-inzake-proefrit-1404458.pdf
 
Misschien moet je de advertentie ff aanpassen.

" Graag geen buitenlanders of Abdullahs ". Scheelt je een hoop gedoe! :Y
En als je wel een buitenlander bent, graag afsluiten met "Jelle F". Dan is het probleem ook opgelost
 
Ben ik nou gek? Ab is toch een gewone naam? Er zijn zat mensen die eigenlijk Albertus heten die Ab genoemd worden.
En als het Abdullah is, mag die geen motor kopen?
Ik heb laatst nog een paar LP's gekocht van iemand op MP die zich Opruimer noemde. Er zijn meer mensen met een verzonnen naam. Als AB zich Jelle F had genoemd was hij dan wel betrouwbaar? Dan kan er nog steeds een baard in een witte jurk voor je deur staan.
Raar die achterdocht. Spreek dan bij de Mac af.

Misschien heet hij wel Ab Normaal... O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan