Kijker voor mijn motor maar vreemd onder buik gevoel..

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmonkey

Rookie
12 okt 2014
16
0
Woerden
Beste MFers,

Mijn motor staat te koop, nu komt er woensdag misschien iemand kijken voor m'n motor.
Het mail verkeer is keurig en zonder typ fouten, maar de beste heer heet 'verkoper' op MP dus verder geen naam of email adres. Alleen afsluitend met 'Ab'

Het voelt niet goed bij mij... iemand ervaring met deze persoon toevallig of goede tips?

Groeten Kenny
 
'Verkoper' is volgens mij geen gekozen naam, krijg die mails ook wel eens van mensen die gewoon te goeder trouw zijn.
 
Vraag zijn naam omdat je een evt koopcontract wil opstellen.

Of vraag gewoon om zijn naam zonder 'smoes'.

Ik heb een auto gekocht van iemand die 2 letters gebruikte om mee af te sluiten.. bleek gewoon een afkorting te zijn van zijn echte naam. Zoals JP voor Jan-Pieter.. maar mijn vrienden noemen mij JP (Jéépéé)...

Als het gevoel komt doordat hij Ab(dullah) heet.. dan kan ik je niet helpen...
 
Heb de beste man gemailt met de vraag om zijn gegevens en om een borg te betalen voor de proefrit.

Gewoon open kaart gespeeld en gezegd dat ik dit wil ivm veel diefstal.
 
Laatst bewerkt:
Wat vraag je als borg dan?

En wat vraag je voor de motorfiets (+/-) waar het hier om gaat?

Als je het niet vertrouwd gewoon geen proefrit klaar. Er zijn toch vast meer kopers voor jouw motorfiets.
Ik heb nog nooit een proefrit toegestaan, alleen de motor of auto laten draaien en klaar. Proefrit maak je bij een motorzaak en daar is de prijs ook vaak naar.
 
Motor staat te koop voor 2700 (geen prijsklasse waarin ze motors jatten maar toch ;) )
 
Laatst bewerkt:
Motor staat te koop voor 2700 (geen prijsklasse waarin ze motors jatten maar toch ;) )
Ik zag er anders pas nog eentje ontvreemd die minder waard was. :X
Hoe lang is AB lid van Marktplaats?
 
Laatst bewerkt:
de beste heer heet 'verkoper' op MP
Sommige mensen kiezen er voor om niet met hun naam op mp te staan. Die noemen hun account naar het product dat ze te koop hebben of naar de woonplaats of een fantasienaam.
dus verder geen ... email adres.
Tenzij je het apart in het bericht noemt -wat bijna niemand doet- weet je idd geen e-mail adres. Ligt aan de marktplaats politiek, niet aan de (ver)koper
Alleen afsluitend met 'Ab'
Dat kan een Ab zijn, of een Abdullah, of Arie Boomsma.


Kortom, gewoon wakker blijven als altijd, dit zijn naar mijn idee geen signalen dat die persoon een oplichter zou zijn.
 
Ergens op dit forum staat een topic over proefritten bij verkoop van een motorfiets
en een topic over kopen/verkopen via MP.

Mogelijk kun je hier wat inspiratie opdoen. (inlezen)

In beide topic's zijn veel praktische (met goed onderbouwde argumenten) tips te vinden.
Misschien kan het je helpen dan wel geruststellen bij het verkopen van je motorfiets via MP.
 
Ja de topics heb ik doorgelezen (y)

Daarom ook gevraagd om zijn gegevens en een borg.
Anders geen proefrit
 
Ik heb nog nooit mn eigen naam gebruikt op marktplaats.
Maar als ik belde voor de afspraak om het te bevestigen wel.

Laat 'verkoper' gewoon even naar jou bellen en je weet genoeg.
 
Motor staat te koop voor 2700 (geen prijsklasse waarin ze motors jatten maar toch ;) )

Er is vandaag een topic gestart van een KTM gestolen in Groningen, die schat ik op een waarde van +/- 2000,-. Toch is ie zelfs uit een schuur gehaald in een woonwijk. Een hele nette Suzuki Srad koop je voor +/- 1500,-. Toch worden ze gejat, om direct naar het buitenland te gaan, of voor onderdelen. Idd de fijne open grenzen |(
 
Een serieuze koper heeft het bedrag bij zich. Kan apdoelah achterlaten als apdoelah een proefrit wil maken.
Bij schade: jij het geld.
 
Ik heb nog nooit mn eigen naam gebruikt op marktplaats.
Maar als ik belde voor de afspraak om het te bevestigen wel.

Laat 'verkoper' gewoon even naar jou bellen en je weet genoeg.
Eigen naam wel e mail dan weer niet.

Met alleen voornaam heb je nog niet veel.
Laten we eerlijk zijn hoe privé is privé tegenwoordig nog.
Alles wat digitaal staat kan door 1 fout al op straat liggen.

Ach ben geen crimineel dus strafbare feiten zullen ze me niet op betrappen :+
 
Bedenk me net kan verkoper niet iemand zijn die gewoon aan door verkoop doet van voertuigen.

Is ook niks vreemds aan.
 
.
Een serieuze koper heeft het bedrag bij zich. Kan apdoelah achterlaten als apdoelah een proefrit wil maken.
Bij schade: jij het geld.

Ten eerste heb ik nooit zoveel contant bij. En al zeker niet bij motoren boven 5000. Ten tweede zou ik nooit zoveel geld achterlaten als ik een proefrit ging maken. Dan verkoopt hij m maar aan een ander. Of ben ik nu weer raar?
 
Ten eerste heb ik nooit zoveel contant bij. En al zeker niet bij motoren boven 5000. Ten tweede zou ik nooit zoveel geld achterlaten als ik een proefrit ging maken. Dan verkoopt hij m maar aan een ander. Of ben ik nu weer raar?

Dan verkoopt hij m maar aan een ander. graag of niet.
 
Ten eerste heb ik nooit zoveel contant bij. En al zeker niet bij motoren boven 5000. Ten tweede zou ik nooit zoveel geld achterlaten als ik een proefrit ging maken. Dan verkoopt hij m maar aan een ander. Of ben ik nu weer raar?
Nee hoor, zou ik ook niet doen. Blijkt dat de proefrit niet bevalt, of dat de brommer barst van de gebreken. Wie garandeert mij dat als ik €5000 achterlaat, de verkoper er nog is?
 
:^

Het is dan wel een beetje, wie schrik wie nou af. :Y
 
Het blijft altijd een gok, je wilt verkopen of je wilt het niet.

Ik vraag altijd om een id-kaart of rijbewijs als iemand wil testrijden. Nou zijn de motoren die ik verkocht heb ook niet duur geweest. Als ik een duurdere motor zou verkopen zou ik waarschijnlijk wel anders doen.

Ik doe het wel altijd zo dat ik niet laat zien waar de motor staat thuis.

Maar ik heb uiteindelijk toch zoiets van, als ze hem mee willen nemen, nemen ze hem toch wel mee.
 
Een motor waar ik geen proefrit op mag maken zou ik ook nooit kopen.
Dus ook die kant op is het graag of heul niet.

Als verkoper: neem je risico dat er volk op af komt die je liever niet ziet.
Als koper: neem je risico dat je iets koopt wat niet goed is.

Krampachtig gedoe maakt het wantrouwen alleen maar groter.

Zelf een aantal keer een motor via MP verkocht en allemaal op laten proefrijden met idd ingeleverd RBW.
Voordeel was ook wel dat al die mensen met meer kwamen en dus sowieso iemand achter bleef. Die had ik sowieso niet laten gaan als de motor niet terug had gekomen.. :9

En zelf via MP ook wel eens gekocht, sommige keren kreeg ik de motor zo mee. Dan vind ik het alleen maar relaxt, die mensen vertrouwen mij gewoon en dan gun ik ze ook mijn vertrouwen in hun.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nou gek? Ab is toch een gewone naam? Er zijn zat mensen die eigenlijk Albertus heten die Ab genoemd worden.
En als het Abdullah is, mag die geen motor kopen?
Ik heb laatst nog een paar LP's gekocht van iemand op MP die zich Opruimer noemde. Er zijn meer mensen met een verzonnen naam. Als AB zich Jelle F had genoemd was hij dan wel betrouwbaar? Dan kan er nog steeds een baard in een witte jurk voor je deur staan.
Raar die achterdocht. Spreek dan bij de Mac af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan