kijkglas remreservoir lek

-ErikE-

Die hard MF'er
12 nov 2014
317
68
Rijswijk
Allen,

Het kijkglas van mijn motorfiets (1987 FJ1200) is na een schoonmaakbeurt en verse rubbers gaan lekken. Er vormt zich langzaam een druppel en na een dagje stilstaan ligt er toch best een plasje. Bijzonder jammer voor de verf er onder.

Iemand een tip hoe ik dit kan repareren of heeft er iemand toevallig een rempomp voor een FJ1200 liggen zodat ik m geheel kan vervangen?

In verband met een gelijksoortige koppelingspomp houd ik graag de originele look!
 
Soms is het glas los te leveren, indien niet via de motorfietsfabrikant dan wel via de fabrikant van het reservoir. Indien het daar ook niet los te leveren is, dan kan je kijken bij een grote fabrikant van aftermarket delen zoals tourmax. Als daar ook niets te leveren is lijkt me een andere rempomp de beste optie.
 
Inderdaad vol laten lopen met Cyanoacrylaatlijm. (Superlijm) Kijkglaasjes zijn voor die Yamaha's niet los te koop
Ik kijk effe wat er voor pomp opzit, wellicht heb ik er nog 1
 
Zoals ik al vemoedde: Potje zit op 88 modellen waaronder de FZR600R waar ik veel remdelen van heb. Ik kijk wel effe of ik er een heb, en die intact is...

Het is ook een 3HE nummer en 3HE is de FZR600...
Dat "effe kijken" kan bij mij wel even duren en zal wel ergens in de komende week gaan gebeuren

https://www.cmsnl.com/products/master-cylinder-assy_3he2583t00/#.XUT1BLjMF9g
Nogmaals: met superlijm (de dunne) kan je het aardig sealen, misschien is dat een tussentijdse en wellicht blijvende oplossing

Afhalen moet kwa afstand geen punt zijn O-) -O-
 
Inderdaad vol laten lopen met Cyanoacrylaatlijm. (Superlijm) Kijkglaasjes zijn voor die Yamaha's niet los te koop
Ik kijk effe wat er voor pomp opzit, wellicht heb ik er nog 1
Ik ben erg benieuwd! Dat ziet er behoorlijk uit als die ik ook heb. Ik ga proberen het glaasje er uit te duwen. Er lijkt een O ring in te zitten. Wellicht lekt die door gorigheid en valt het schoon te maken.
 
Aangezien het dezelfde is ben ik nog ff gaan graven, en ik heb ze al iets langer dan ik dacht, 2016 :). En via Ebay, niet ali.

De originele URL werkt niet meer maar ik krijg een alternatief wat er exact hetzelfde uitziet:
https://www.ebay.co.uk/c/1694336265
Voor de investering hoef je het niet te laten :)

In 1 van de twee master cylinders (ff kwijt welke) leek de diameter kleiner te zijn. Dat kwam omdat er een ring ingeperst zit, die heb ik verwijdert waardoor ik nu dus in beiden 18mm heb zitten.
 
Aangezien het dezelfde is ben ik nog ff gaan graven, en ik heb ze al iets langer dan ik dacht, 2016 :). En via Ebay, niet ali.

De originele URL werkt niet meer maar ik krijg een alternatief wat er exact hetzelfde uitziet:
https://www.ebay.co.uk/c/1694336265
Voor de investering hoef je het niet te laten :)

In 1 van de twee master cylinders (ff kwijt welke) leek de diameter kleiner te zijn. Dat kwam omdat er een ring ingeperst zit, die heb ik verwijdert waardoor ik nu dus in beiden 18mm heb zitten.
Top! Hartelijk dank! Heb er twee besteld! Als t allemaal past en er op zit, laat ik het even weten!
 
Yes please.... Ik heb 5 van die fietsen met die potjes en aangezien het de derde is die hier over mekkert ben ik bang ook een keer aan de beurt te zijn...
Dealniettemin had ik een goede rempomp wel weggegeven hoor, als iemand het nodig heeft en het is bij mij nog goed dan zie ik wel wat ik doe als het bij mij kapot gaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan