Kijktechniek bij verplaatsing zijdelings

Invoegen op de snelweg doe ik als volgt:

Eerst veel snelheid maken en ondertussen ff spiegelen wat eraan komt.
Dan ff schoudertje om naast me te checken.
Dan een plek uitzoeken om in te voegen, daarop inhouden of versnellen.
Nog ff spiegelen en schoudertje.
Richting uit en erop knallen maar....
:]


Dan ben je eigenlijk al te laat met een plekje zoeken.
Daarom moet je inhouden of versnellen,
wat je kunt voorkomen door eerder een plekje te zoeken.
Als je dat doet kun je soepeler invoegen, en hoeft het verkeer
waartussen je invoegt ook geen schrikreactie te krijgen van:
"Waar komt die eikel nou weer vandaan :? "
 
Op een rontonde moet je over je rechter schouder kijken voordat je de rontonde verlaat.
Ook kijk je of er links en rechts geen voetgangers willen oversteken als jij de rontonde verlaat, deze hebben namelijk voorrang!!!! (wist ik nooit voor ik ging lessen...)

Ik zorgde er altijd voor dat ik voor dat ik de rontonde opreed al ging kijken wat er reedt enzo, dan hoefde ik de laatste controle over de rechterschouder alleen voor de show te doen voor de examinator...
 
oprit oprijden
snelheid maken
en dan spiegel rechts en links ?


dus jullie rijden nen oprit op en DAN kijk je pas of je niet eventueel ne fietsers meehebt ?
goe bezig, zeg dan nog keer dat belgen niet kunnen rijden
 
oprit oprijden
snelheid maken
en dan spiegel rechts en links ?


dus jullie rijden nen oprit op en DAN kijk je pas of je niet eventueel ne fietsers meehebt ?
goe bezig, zeg dan nog keer dat belgen niet kunnen rijden

belgen |( :+

In de startpost staat:
Zou iemand mij aub een stappenplan willen geven wat je precies moet doen als je de snelweg opgaat (oprit), en je wilt tussen de auto's de linker rijstrook op om op de snelweg te komen.

Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland rijden daar geen fietsers :X
 
Pwa ... as je de snelweg OPrijdt en je wil uiteindelijk naar het linkervak (om uiteindelijk toch al sneller te willen dan mag), is het meschien nie slecht om eerst es een kilometerke of wat te blijven in het rechtse vak, kwestie van via je spiegels een beeld te hebben van de stroom auto's die van achter je komt, en vooral van diegenen die van achterop komen effe de tijd te geven JOUW te zien ... beter dan direct te willen doorvlammen naar de linkerstrook.
 
Bij de rotonde zie je als je oplet al of er fietsers rijden, zijn die er niet kijk ik eigenlijk alleen bij het verlaten snel rechts / links of het vrij is (zowel fiets/voetganger). Zijn er wel fieters op de rotonde blijf ik ze als ik zelf op de rotonde ben volgen om in te schatten of ik een beetje gas bij of juist beter wat af kan remmen om niet voor ze te hoeven stoppen of er aso vlak langs te rijden.
 
Op de oprit de motor in wheelie trekken, je claxon ingedrukt houden en dan langzaam naar links gaan uitwijken terwijl je star over je rechterschouder blijft kijken is denk ik een fout antwoord? :9
 
Volgas totdat ik sneller ben dan de strook links van me en ertussen schuiven, wel goed kijken uiteraard.
 
belgen |( :+

In de startpost staat:Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland rijden daar geen fietsers :X

maar ik snap het niet, als je OP de snelweg komt , dan kom je toch eerst van een goddamn gewone weg, en op die gewone weg rijden wel fietsers !!!??????

of bedoelt TS nu echt gewoon om van 1 rijvak naar't andere te wisselen ?
maar die vraag zou wel errrrg zijn :? :? :?
 
Linker raw 1x doen knipperen en onmiddellijk invoegen, diegenen die reeds op de autosnelweg rijden moeten er maar voor zorgen dat ze plaatsmaken (remmen of naar het 2e baanvak gaan, maakt mij niet uit) Ik wil invoegen en iedereen moet direct plaats maken voor mij. Als ze geen plaats maken, continu de hoorn gebruiken om hen duidelijk te maken dat ze asociaal bezig zijn.

(edit: Ik zie nu dat TS niet met een koekblik rijdt, maar met de moto)
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet 1 ding. Je rijdt op een motor. :+
Dat wil niet altijd zeggen dat ze snel zijn, maar de meeste zijn snel. :Y

Oprit oprijden. Kijken of het druk is of niet.
Eenmaal op de invoegstrook heel veel snelheid maken als je ziet dat er ergens voor je een open plek is.
(Tenzij de oprit ook een afrit is :X )

Als alles dicht is. En er ook nog auto's voor je rijden die ook willen invoegen. Dan Rustig het gas loslaten/vasthouden. Goed weten wat er links achter je afspeelt. En zodra er een auto voorbij is met een lege plek achter hem. Invoegen.

En nee. Dan ben je er nog niet.
Als het druk is, zo snel mogelijk weg daar. Doorstromen naar de eerste rijstrook. Examinator is niet echt onder de ondruk als je jezelf vast zet en geen enkele kant meer op kan op een snelweg. :N
 
Laatst bewerkt:
maar ik snap het niet, als je OP de snelweg komt , dan kom je toch eerst van een goddamn gewone weg, en op die gewone weg rijden wel fietsers !!!??????

Hij zit op de oprit en wil de snelweg op. Op de oprit kom je geen fietsers tegen (mag ik hopen). Wat er gebeurd voordat je de oprit opgaat is niet ter sprake gekomen, dat verzin jij erbij.
 
Pwa ... as je de snelweg OPrijdt en je wil uiteindelijk naar het linkervak (om uiteindelijk toch al sneller te willen dan mag), is het meschien nie slecht om eerst es een kilometerke of wat te blijven in het rechtse vak, kwestie van via je spiegels een beeld te hebben van de stroom auto's die van achter je komt, en vooral van diegenen die van achterop komen effe de tijd te geven JOUW te zien ... beter dan direct te willen doorvlammen naar de linkerstrook.


Mijn rijinstructeur zegt juist dat ik zo snel mogelijk naar links moet gaan. Daar zijn geen vrachtwagens die je het zicht ontnemen en kun je jouw eigen snelheid bepalen. Natuurlijk moet je wel terug naar rechts gaan als er een heel stuk vrij is, maar dat is in Nederland vrijwel nooit..
 
Had iemand al genoemd dat het verstandig is om de hoeveelheid verkeer te checken voordat je de oprit op gaat?
Zo dat duurde lang voor ik deze opmerking tegen kwam |(
maar goed dat ik niet na de eerste pagina al gereageerd heb :+
Waar mogelijk kijken wat er rijd en wat er aan zit te komen is al de helft van het kijkwerk.
 
maar ik snap het niet, als je OP de snelweg komt , dan kom je toch eerst van een goddamn gewone weg, en op die gewone weg rijden wel fietsers !!!??????

of bedoelt TS nu echt gewoon om van 1 rijvak naar't andere te wisselen ?
maar die vraag zou wel errrrg zijn :? :? :?
Bij ons hebben ze daar lange invoegstroken vooren ben je allang van de 'gewone' weg af en geloof het of niet maar die heb ik in België ook al gezien :+
 
Hij zit op de oprit en wil de snelweg op. Op de oprit kom je geen fietsers tegen (mag ik hopen). Wat er gebeurd voordat je de oprit opgaat is niet ter sprake gekomen, dat verzin jij erbij.

ow, dan is het toch echt simpel, gewoon knallen en je mag meteen naar het derde vak schuiven, wel ff opletten voor die gekke belgen ! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan