kill-switch / contactsleutel

ik heb een cagiva mito uit 94. nu krijg ik hem niet stilgelegd. contactjes aan de killswitch lijken mij zuiver en goed aangesloten. ook met de contactsleutel wilt hij niet stoppen.

ik heb dat pdf handboek dat hier wel eens online heeft gestaan ook bekeken, maar raak er niet echt wijs uit.

dus vermoed ik dat het probleem zich eerder situeert aan het blok zelf ergens, waar er echt voor gezorgd wordt dat de motor stopt. iemand die me kan uitleggen waar ik precies moet gaan zoeken, want ik vind het niet echt....
 
Ik heb ooit eens iets gehoord van dat de kop zo heet kan worden dat er zelfontbranding onstaat. (met een benzine motor, ogeveer het diesel princiepe dus) En dan krijg je hem niet uit inderdaad. Ik weet niet meer hoe men dat toen oploste...
 
Ik heb ooit eens iets gehoord van dat de kop zo heet kan worden dat er zelfontbranding onstaat. (met een benzine motor, ogeveer het diesel princiepe dus) En dan krijg je hem niet uit inderdaad. Ik weet niet meer hoe men dat toen oploste...
Kan door het zelf-detoneren van je mensel, ook wel pingelen genoemt...
Simpelste oplossing is euro98 tanken, en/of je compressie naar beneden brengen.

Maar waarschijnlijk is dat hier niet het geval...
Kun je vrij makkelijk testen, ff je bougiedop eraf trekken wanneer hij loopt, als hij door blijft lopen dan weet je het probleem, zo niet.. dan is het een electronisch probleempje, en heb je een electrisch schema nodig :) (of je moet alle draden bij langs gaan lopen, maar das wel veel werk)

Over het algemeen werkt een killswitch door een signaaldraad aan de aarde te leggen, krijg je geen vonkjes meer dus...

Maargoed, meer kan ik er zo ook niet van zeggen.. :)
 
kijk met behulp van een spanningszoeker of de spanning op de bobine eraf is met contact uit. Zo nee, stekkertje los trekken, en bedrading volgen waar die contact maakt met een plus.
 
Kijk alsjeblieft uit met die bougiedop van een draaiende motor aftrekken. Je zal niet de eerste zijn die 30.000 volt op zijn flikker krijgt. (goed voor je hart, heb je geen pacemaker meer nodig)
dat klinkt als ervaring :+
ik heb het wel eens gehad. ;(
ik was zo aan het klooien en heen en weer aan het lopen(was mijn auto)dat ik op een gegeven ogenblik de motor vergat uit te doen.
ik kan je medelen dat het ietje zwaarder is dan 9volt blokje tegen je tong te houden ;)
 
Ik heb ooit eens iets gehoord van dat de kop zo heet kan worden dat er zelfontbranding onstaat. (met een benzine motor, ogeveer het diesel princiepe dus) En dan krijg je hem niet uit inderdaad. Ik weet niet meer hoe men dat toen oploste...

dit kan komen door een verontreinigde cilinder/kop.
De kooldeeltjes die er nog op bevinden worden dan roodgloeiend en zorgen er voor dat de benzine nog ontbrand nadat de bougie er mee gestopt is.

Welke olie gebruik je. Ik heb goede ervaring met tts (blijft een mooie schone verbrandingsruimte)

Als je je bougie dop er vanaf trekt doe dit dan met een tang die kunstof handgrepen heeft.

suc6
 
Kijk alsjeblieft uit met die bougiedop van een draaiende motor aftrekken. Je zal niet de eerste zijn die 30.000 volt op zijn flikker krijgt. (goed voor je hart, heb je geen pacemaker meer nodig)


LOL OOit een keer met een gozer bij mij in de buurt gedaan.

Vriend van me had een crossmotor gekocht en was bezig het ding af te stellen/schoon te maken/vernieuwen/ etc.

Op een gegeven moment vraagt ie aan een gozer of tie even wil kijken of de bougies vonken.
Vraagt die nitwit: "hoe kan ik dat zien?"
Zegt ie met een diepe zucht, tegen je hand houden... (was meer een: "doe niet zo dom" opmerking)
En ik sta er bij en zie hem die dop tegen zijn hand drukken. Ik hou strak mijn bek dicht natuurlijk. })

Vriend van me geeft me toch een trap op die kickstarter..... Die andere gozer springt een meter de lucht in, om daarna heel droog met trillende stem te zeggen: "h-h-hij v-v-vonkt".

Ik zeek in mijn broek van het lachen, ik zit nu zelfs weer te grinniken als ik er aan denk. h-h-hij v-v-vonkt. :} :} :}
 
LOL OOit een keer met een gozer bij mij in de buurt gedaan.

Vriend van me had een crossmotor gekocht en was bezig het ding af te stellen/schoon te maken/vernieuwen/ etc.

Op een gegeven moment vraagt ie aan een gozer of tie even wil kijken of de bougies vonken.
Vraagt die nitwit: "hoe kan ik dat zien?"
Zegt ie met een diepe zucht, tegen je hand houden... (was meer een: "doe niet zo dom" opmerking)
En ik sta er bij en zie hem die dop tegen zijn hand drukken. Ik hou strak mijn bek dicht natuurlijk. })

Vriend van me geeft me toch een trap op die kickstarter..... Die andere gozer springt een meter de lucht in, om daarna heel droog met trillende stem te zeggen: "h-h-hij v-v-vonkt".

Ik zeek in mijn broek van het lachen, ik zit nu zelfs weer te grinniken als ik er aan denk. h-h-hij v-v-vonkt. :} :} :}

ROFLMAO :o :o :o :o :o :o :o :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan