kilo / pk verhouding

honda x-adv

MF'er
21 mei 2002
184
1
amsterdam
tel dan het gewicht van jezelf op bij het gewicht van je brommer en deel dat door het aantal pk,s van je brommertje weten we gelijk wie we moeten respecteren en waar we U tegen moeten zeggen. Ik weeg incl. motor 334 kg en moet dat delen door 89,5 pk dus als ik rijdt moet elke pk 3.73 kg verwerken.
Mijn kilo /pk verhouding is dus 3,73 en daarmee behoor ik niet tot de top denk ik.

wat is jouw kilo / pk verhouding ???????

ben benieuwd
 
weten we gelijk wie we moeten respecteren en waar we U tegen moeten zeggen.

Krijg ik nu meer of minder respect als ik zwaar ben? :P
Gaat irl nergens over maar:

zo'n 262 rijklaar met 102 achterwiel PK's?
 
bert v heeft een kilo/pk verhouding van 2,56 dus de winnaar tot nu toe.
dat betekent dat ik na een sprintje naar jouw achterband moet kijken :(
 
dat betekent dat ik na een sprintje naar jouw achterband moet kijken

IRL moet je ook nog 's je voorwiel op de grond houden en goed schakelen... veel belangrijker dan de kg/pk verhouding.

maareh, met een 900 div ga je het niet redden nee *D
 
tel dan het gewicht van jezelf op bij het gewicht van je brommer en deel dat door het aantal pk,s van je brommertje weten we gelijk wie we moeten respecteren en waar we U tegen moeten zeggen. Ik weeg incl. motor 334 kg en moet dat delen door 89,5 pk dus als ik rijdt moet elke pk 3.73 kg verwerken.
Mijn kilo /pk verhouding is dus 3,73 en daarmee behoor ik niet tot de top denk ik.

wat is jouw kilo / pk verhouding ???????

ben benieuwd
Tot zover het hard rechtdoor blazen,

Kilo/kilo verhouding, zegt meer over het betere gooi en smijt werk

kilo's berijder / kilo's motor.
 
Voor de mensen die er al langer zijn en die niet zo vaak van motor wisselen ( of hem nog niet hebben ge-tuned ) :

lichaamsgewicht

Voor de nieuwen hier of degenen die de motor wèl hebben getuned ( of een nieuwe hebben gekocht ), hier blijven posten ;)

[edit] Is eigenlijk een topic met totaal gewicht en niet met de PK verhouding erbij zie ik nu, is dus nòg een topic over ergens, sorry. Ik blijf dus vèr achter hoewel ik 180 pk op het achterwiel heb, maar ja, m'n motor is ONTZETTEND zwaar ;)
Ik kom uit op 2.2222222222222222222222222222222, en dat na zoveel werk ;(

285+115=400 kilo, enne.......die 285 is dus m'n motor hè [/edit]
 
Laatst bewerkt:
4,81
full
 
bike 168 kilo :}
ikke 75 kilo :)
243 total :} :) :} en dan 151pk ====1.60 kg/pk
[me]MaRRioBlade had al een bakkie op toen hij dit typte ;) [/me]
 
Laatst bewerkt:
Blijft wel een gok maar vooruit.
Motor met volle tank denk één 200kg
Ikke droog 82kg met pak en helm zal dat wel een 90kg zijn
En dat delen door de 130 achterwiel pk's levert een verhouding op van 2,23 kg/pk
Of 0,448 pk/kg.
 
bike 168 kilo :}
ikke 75 kilo :)
214 total :} :) :} en dan 151pk ====1.41 pk\kg

kg / pk bedoel je waarschijnlijk om verwaaring te voorkomen.
 
Een Blade weegt leeg misschien 168 kilo, maar nat is ie toch echt zwaarder. Maak daar rustig 200kg van. Totaal dus 275kg/151pk = 1.82 kg / pk

:P
 
Op een paard scoor ik nog beter dan met mijn motor, geloof ik:

paard (400 kg)+ ik (90 kg)=490 kg

1 pk/490 = 0,00204081(best goed, niet?) :)
 
Laatst bewerkt:
Op een paard scoor ik nog beter dan met mijn motor, geloof ik:

paard (400 kg)+ ik (90 kg)=490 kg

1 pk/490 = 0,00204081(best goed, niet?) :)

Je zegt nu wel 1 paard= 1pk, maar is dat van een gestandaardiseerd paard ofzo?? Lijkt mij dat zo'n mini beest minder pk heeft dan een echt Friese hengst :)
 
Hmm, zal ik dan maar ff })

Ikke: 60 kg :) , rijklaar 68 kg (mét helm, laarzen en handschoenen, zónder portemonee :X

Brommer: 175 kg rijklaar/volgetankt! Pakumbeet 150 kg droog dus??
. ; 160 pk's ahw, pakumbeet 180 krukas O-)

Om het "gemakkelijk" te houden; 60+150:180= 1,16:1


"Minder" aansprekende, doch meer realistische waardes gaarne zelf berekenen!

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan