Kilometer stand klopt niet (ik heb bewijs)

En.. is de mail al gestuurd en is er al reactie? Mailen heeft misschien minder zin dan even langsgaan, mits je daar zin en tijd (en geld? crisis enzo..) voor hebt..?
 
Dit is er mede reden van dat er (op termijn ongetwijfeld) een MOTOR-APK wordt ingevoerd...mark my words.
Niet alleen om geldklopperij of dB-vrije-uitlaatjes-klagers tegemoet te komen, ook om iets te doen aan dit soort zaken die nog steeds niet strafbaar zijn...helaas.

Ja tuurlijk, want teller-fraude onder motorfietsen is een hot item in de politiek :') en reken er goed op dat als (of wanneer) de APK er komt met km-stand notatie dat er niet word gekeken naar de werking van de km-teller. Zoals het ook bij auto's is (of lang is geweest).

Ja dat is een goed idee maar het zou ook kunnen bijvoorbeeld bij het overschrijven van het kenteken.

Je zou het wettelijk kunnen verplichten dat je zelf 1 keer per jaar de KM stand door geeft. D.m.v. steekproeven i.c.m. een boete kun je dan afdwingen dat mensen het eerlijk doen.

Ja, helemaal water dicht is het niet maar bij een auto dealer is het ook niet water dicht.

Alsof er nog niet genoeg onzinnige verplichtingen zijn. Registratie bij overschrijving oké, maar jaarlijks doorgeven :X En voor een steekproef zeker fijn een dag vrij moeten nemen... en een dikke prent als je te laat bent met aanmelden (omdat je de km-stand niet af kan lezen omdat je de motor elders gestald hebt).
 
Dan rijd ik straks ook een Falco uit 2000 met 0km op de teller :P

Iemand een mogelijkheid om je teller 35k vooruit te zetten?

Nee hoor. Het is het nieuwe type RSV dat hier last van heeft en dan alleen van de bouwjaren 2004/2005. De Falco is gebaseerd op de oude Mille en heeft daar geen last van.
 
Ja tuurlijk, want teller-fraude onder motorfietsen is een hot item in de politiek :') en reken er goed op dat als (of wanneer) de APK er komt met km-stand notatie dat er niet word gekeken naar de werking van de km-teller. Zoals het ook bij auto's is (of lang is geweest).

Tellerfraude is inderdaad een heet hangijzer in politiek Den Haag, niet zozeer alleen bij auto's.
Dus..als er naast een NAP ook een strafbaarheid komt op het terugdraaien op auto-tellers, kun je er gif op innemen dat wanneer (!) de motor-APK er komt dit ook in onze sector geldt.
De teller móet werken, de verlichting ervan niet (of is dat intussen al weer teruggedraaid?).
 
Volgens mij hoeft dat niet eens, alleen de snelheidsmeter moest het doen dacht ik.

KM teller hoef je niet te hebben. Of is dat al aangepast?
 
Mijn R1 stond een paar maand terug te koop op MP met een km stand van 17000km terwijl ik hem ingeruild had met 69000km op de teller dus er is nadien heel wat mee achteruit gereden _O-

He de verkoper gemaild dat als ie hem niet verwijderd ik aangifte zou doen, volgende dag advertentie weg :r

Alsnog gemeld bij MP dat deze verkoper fraude pleegt :r

helaas doet men dit dus veel vaker |(
Waarom :r ? Hij deed toch wat je vroeg :+
 
Het kan ook zijn dat die motor inmiddels 117.000km gereden heeft... Ben benieuwd naar de reactie vd verkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan