Kilometer stand klopt niet (ik heb bewijs)

Vaak als de kilometerstand echt heel laag is, is ook nog de orginele kettingset aanwezig. Aan de mate van slijtage kan je dan het eea wel afleiden.
 
..een motor kopen bij een toko waarvan je zeker weet dat ze aan het zwijnen zijn..
ja da's, euh.. sportief van je?
 
~
Nou,kijk hij is verkocht door TS met 17500 op de teller, STEL...daarna is hij gekocht door iemand die er 25.000 km per jaar mee heeft gereden (2 jaar lang) en daarna is de teller terug gezet op 10.000.

Das niet heel gek dan.... maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.... O-)

Er staat in de OP niets over datums en jaartallen.... dus het stukje hierboven is puur hypotheekisch ;) _O-~


Dat klopt, er had wel wat meer informatie bij mogen staan, dit blijft giswerk.
 
het is dat je het type niet noemt, maar van RSV mille is bekend dat de teller naar 0 gaat als de accu er een tijd niet in zit. :')
Italianen en hun techniek.
 
het is dat je het type niet noemt, maar van RSV mille is bekend dat de teller naar 0 gaat als de accu er een tijd niet in zit. :')
Italianen en hun techniek.

Toch niet ook bij een Falco he? Mijn teller ligt namelijk al een tijdje naast de motor (aangezien de voorkant nog gerepareerd moet worden).
 
Bij de oudere motoren haalde men in het algemeen de tellerkabel wel eens los. Dat is geen terugdraaien, maar ook niet koosjer natuurlijk.
Aan de algehele toestand van de motor kun je wel bij benadering opmaken hoe ie onderhouden is en of er gesjoemeld is.
En of er überhaupt een waterdicht systeem is voor dit probleem is?
 
Toch niet ook bij een Falco he? Mijn teller ligt namelijk al een tijdje naast de motor (aangezien de voorkant nog gerepareerd moet worden).


Ga er maar wel van uit, heeft volgens mij dezelfde teller als een rsv.
 
Er staat in de OP niets over datums en jaartallen.... dus het stukje hierboven is puur hypotheekisch ;) _O-

Dat klopt, er had wel wat meer informatie bij mogen staan, dit blijft giswerk.

Hahaha, wou je er een hypotheek voor opnemen of bedoelde je hypothetisch?



Maar goed, neem eerst eens contact op met de zaak in kwestie en kijk wat ze zeggen. Op zijn minst zullen ze de km-stand aan moeten passen.
 
Laatst bewerkt:
Over het hypothetische gebeuren:
Het gaat om een Yamaha R6 uit 2007.
Heb hem overgekocht in begin 2012 en wederom verkocht eind 2012.
Een jonge motor dus, bij een zogenaamd erkende motorzaak.

Maar goed, ik ga de motorzaak even mailen (aannemende het geen opzettelijke kilometrage is).

Bedankt voor de vele reacties en tips.
Het idee om een MF-NMP topic op te richten lijkt me heel erg sterk.
Zo helpen we elkaar!

Voor de "zondagsrijders": vandaag lekker weer dus gassen maar!
 
O ja even nog een tip...
Als je een gebruikte motor wilt kopen, en je wilt bijna zeker zijn van de KM-stand...
ga dan naar Dld..daar worden ze regelmatig gekeurd (TUV) en de Km-stand gecontroleerd, schade, en zelfs de kleinste verandering aan de motor MOET op het kenteken staan, anders wordt die niet goedgekeurd...denk aan kleinere knippers, andere uilaat velgen polijsten enz enz
 
Dit is er mede reden van dat er (op termijn ongetwijfeld) een MOTOR-APK wordt ingevoerd...mark my words.
Niet alleen om geldklopperij of dB-vrije-uitlaatjes-klagers tegemoet te komen, ook om iets te doen aan dit soort zaken die nog steeds niet strafbaar zijn...helaas.

Motorzaken beoordelen een fiets bij inkoop louter op uiterlijke en technische staat, niet op kloppende tellerstanden.
Zoals al aangegeven kun je jonge fietsen met hoge standen aantreffen, maar ook oude(re) fietsen met hele lage...beide plausibel.
Tuurlijk is het gevaarlijk om verkopende partijen alleen op hun blauwe ogen of mooie verkoopbabbel te vertrouwen, maar je mag er toch vanuit gaan dat kopende partijen (jij of een motorzaak) verstand van zaken heeft en het durft weg te lopen/ te weigeren als hun onderbuikengevoel niet klopt..?!

We worden tegenwoordig dan wel beschermd voor 'verborgen gebreken' , maar in hoeverre kun je verhaal halen bij een goedwillende (en onwetende?) zaak als later blijkt dat de kilometerstand niet klopt en het dus niet raar is dat die koppeling ineens blijkt te slippen..?
Zaken zijn gebaat bij het beschermen van hun (goede) naam en zullen meestal wel een coulance regeling treffen; particulier is een ander verhaal...

"Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat meestal ook zo..."
 
Mijn R1 stond een paar maand terug te koop op MP met een km stand van 17000km terwijl ik hem ingeruild had met 69000km op de teller dus er is nadien heel wat mee achteruit gereden _O-

He de verkoper gemaild dat als ie hem niet verwijderd ik aangifte zou doen, volgende dag advertentie weg :r

Alsnog gemeld bij MP dat deze verkoper fraude pleegt :r

helaas doet men dit dus veel vaker |(
 
Eigenlijk wel ja, en simpele consument of niet, een kind van 6 kan dit concept al snappen(de basis toch), dus een simpele consument die de leeftijd heeft dat hij op een motor mag rijden ook.

Als je Henk heet, en je buurman heet ook Henk, dan kun je toch wel snappen dat het toch niet helemaal dezelfde meneer is. Zo niet snap je dit in elk geval wel als iemand je dit verteld lijkt me.

Waarom denk je dat al die franchises dezelfde naam gebruiken, logo en er hetzelfde uit zien?

Omdat je met zijn alleen een uitstraling naar de markt wil hebben en daarmee vertrouwen van de consument. Dat werkt positief als je het goed doet. Maar dan moet je niet ineens gaan roepen dat je eigenlijk allemaal individuen ben en eigenlijk niets met elkaar te maken hebt als het eens negatief uitpakt. Dan heb je twee opties. Of de rotte appels snel uit de mand halen of wachten tot niemand meer appels van je koopt.
 
Dit is er mede reden van dat er (op termijn ongetwijfeld) een MOTOR-APK wordt ingevoerd...mark my words.
Niet alleen om geldklopperij of dB-vrije-uitlaatjes-klagers tegemoet te komen, ook om iets te doen aan dit soort zaken die nog steeds niet strafbaar zijn...helaas.

Motorzaken beoordelen een fiets bij inkoop louter op uiterlijke en technische staat, niet op kloppende tellerstanden.
Zoals al aangegeven kun je jonge fietsen met hoge standen aantreffen, maar ook oude(re) fietsen met hele lage...beide plausibel.
Tuurlijk is het gevaarlijk om verkopende partijen alleen op hun blauwe ogen of mooie verkoopbabbel te vertrouwen, maar je mag er toch vanuit gaan dat kopende partijen (jij of een motorzaak) verstand van zaken heeft en het durft weg te lopen/ te weigeren als hun onderbuikengevoel niet klopt..?!

We worden tegenwoordig dan wel beschermd voor 'verborgen gebreken' , maar in hoeverre kun je verhaal halen bij een goedwillende (en onwetende?) zaak als later blijkt dat de kilometerstand niet klopt en het dus niet raar is dat die koppeling ineens blijkt te slippen..?
Zaken zijn gebaat bij het beschermen van hun (goede) naam en zullen meestal wel een coulance regeling treffen; particulier is een ander verhaal...

"Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat meestal ook zo..."

Gewoon de NAP invoeren voor motorfietsen. Heb je geen APK voor nodig.
 
Gewoon de NAP invoeren voor motorfietsen. Heb je geen APK voor nodig.~[/quote]


hmm, leuk

ik kom nooit bij een motorzaak voor onderhoud (slechts voor kleding en banden ;) ) en doe al het onderhoud end zelf mag ik dan ook zelf de NAP bijhouden?

:+


@TS ik zou dit meer zien als test :Y

als zij jou een goed antwoord geven/actie ondernemen weet je dat het een goede motorzaak is, word je afgewimpeld zou ik er iig geen motor kopen.
ik kan het wel waarderen dat je de moeite er voor neemt en als het een goede motorzaak is zullen ze je het melden in dank afnemen ook als kan dat voor hun nadelig zijn.

eerlijkheid en goede service vind ik altijd nog de beste reclame :Y


GR NEMO
 
Mijn R1 stond een paar maand terug te koop op MP met een km stand van 17000km terwijl ik hem ingeruild had met 69000km op de teller dus er is nadien heel wat mee achteruit gereden _O-

He de verkoper gemaild dat als ie hem niet verwijderd ik aangifte zou doen, volgende dag advertentie weg :r

Alsnog gemeld bij MP dat deze verkoper fraude pleegt :r

helaas doet men dit dus veel vaker |(

Dit is wel heel erg..
 
O ja even nog een tip...
Als je een gebruikte motor wilt kopen, en je wilt bijna zeker zijn van de KM-stand...
ga dan naar Dld..daar worden ze regelmatig gekeurd (TUV) en de Km-stand gecontroleerd, schade, en zelfs de kleinste verandering aan de motor MOET op het kenteken staan, anders wordt die niet goedgekeurd...denk aan kleinere knippers, andere uilaat velgen polijsten enz enz

Niet waar :N

Je MOET helemaal niet alle veranderingen in je papieren laten vermelden :N

Je MAG, maar je MAG ook gewoon een hele boel zaken gewoon verbouwen en dan de ABE's meenemen naar de keuring.
 
Mijn R1 stond een paar maand terug te koop op MP met een km stand van 17000km terwijl ik hem ingeruild had met 69000km op de teller dus er is nadien heel wat mee achteruit gereden _O-

He de verkoper gemaild dat als ie hem niet verwijderd ik aangifte zou doen, volgende dag advertentie weg :r

Alsnog gemeld bij MP dat deze verkoper fraude pleegt :r

helaas doet men dit dus veel vaker |(

Meld dan ook even de toko erbij die 'm nu verkocht en het kenteken. Onder het mom van 'een gewaarschuwd mens telt voor twee'.
 
Gewoon de NAP invoeren voor motorfietsen. Heb je geen APK voor nodig.\


hmm, leuk

ik kom nooit bij een motorzaak voor onderhoud (slechts voor kleding en banden ;) ) en doe al het onderhoud end zelf mag ik dan ook zelf de NAP bijhouden?

:+
[/quote]

Ja dat is een goed idee maar het zou ook kunnen bijvoorbeeld bij het overschrijven van het kenteken.

Je zou het wettelijk kunnen verplichten dat je zelf 1 keer per jaar de KM stand door geeft. D.m.v. steekproeven i.c.m. een boete kun je dan afdwingen dat mensen het eerlijk doen.

Ja, helemaal water dicht is het niet maar bij een auto dealer is het ook niet water dicht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan