Kilometerchip ??

Dreuzel

Die hard MF'er
11 sep 2002
984
0
breda
Wat te zeggen van de, "kilometerchip" ??

Kilometerheffing, met eventuele uitbreiding tot snelheidsdatacontrole etc..............

************FoCK*************


Dan ga ik wel met het blik.............


Wat vinden jullie ?

Ad.
 
moet je nog vragen wat mensen ervan denken???

lijkt me dat:
a) er vaak genoeg over gepost is
b) er niet veel inlevingsvermogen nodig is om in te zien hoe mensen erover denken
 
Ik bedoelde de overstap naar blik.........

En het word nu toch echt menens daar in Den Haag....

(je bent wel "sensitive" he, ?)

Ad.
 
FoCK!

Snelheidsdatacontrole zal m toch niet worden in verband met privacy etc..
Ook niet voor de auto...

En waarom zou je overstappen naar een auto?
 
" Geplaatst op vrijdag 01 februari 2008 02:43 "

Lig je daar 's nachts van wakker? Je kan toch altijd een schakelaartje tussen de plusdraad plakken?

Nieuwe ronde, nieuwe fraudekansen....
 
Ik bedoelde de overstap naar blik.........

En het word nu toch echt menens daar in Den Haag....

(je bent wel "sensitive" he, ?)

Ad.

Geniaal hoe jij je druk maakt om niks, of sterker nog... mensen probeert op te stoken dat de wereld vergaat.
WANT Den Haag heeft weer eens een stom ideetje naar buiten gebracht en die zouden ze nog wel eens uit kunnen voeren.

Ik zie het wel..... ;)

En waarom zou ik dan met een kilometerheffing opeens in een koekblik moeten gaan zitten ? Maak ik dan minder kilometers ? Sta ik dan niet in de file opeens ?

De file blijft gewoon hoor... je betaald alleen meer om erin te mogen staan :)
Zoals een cabaretier ooit zei: "File ? Ik weet niet wat mensen er aan vinden... maar ze staan er voor in de rij!"
 
Chip dus gewoon eraf raggen en gaaaaannnnnnn!!!!




toch? :X
 
ff serieus dat chipje komt dan toch ook in een koekblik, het verschil tussen de beide soorten vervoer blijft.

en idd vrijdag :W :W zondag lekker op de moto naar de beurs :]
 
geen chip op mijn motor, ik ben tegen electronica :+

en ook niet in mijn auto trouwens, heb niet voor niks een vooroorlogse diesel
 
Dus, 'snelheidsdatacontrole'... En jij gaat meteen over op koekblik.
Rijd je dan alleen motor omdat je hard wilt gaan? :?

Je kunt met 'snelheidsdatacontrole' (als het zo gek wordt, en het voor 2020 allemaal lukt, en het echt gaat gebeuren, en de regering opschiet enz.) toch nog steeds heel fijn motorrijden...

- tussen de file door
- over dijkjes
- over heerlijke bochtwegen
- snel optrekken

Er blijft meer dan genoeg plezier en redenen over om te blijven rijden! :Y
 
er gingen toch al voorstellen op om motorrijders te ontzien van de kilometerheffing, omdat ze geen files veroorzaken.
terwijl kilometerheffing weer niet moet worden gezien als de oplossing voor het file probleem. :?
Ik vind eigenlijk dat motorrijders ook wel ontzien mogen worden van wegenbelasting, zoveel belasten ze het wegennet toch niet.
 
Ik vind eigenlijk dat motorrijders ook wel ontzien mogen worden van wegenbelasting, zoveel belasten ze het wegennet toch niet.

Dat vind ik nou eigenlijk het enige wat al goed geregeld is ten aanzien van motorrijders, de lekkere lage belasting die wij nu betalen.
 
Dus, 'snelheidsdatacontrole'... En jij gaat meteen over op koekblik.
Rijd je dan alleen motor omdat je hard wilt gaan? :?

Je kunt met 'snelheidsdatacontrole' (als het zo gek wordt, en het voor 2020 allemaal lukt, en het echt gaat gebeuren, en de regering opschiet enz.) toch nog steeds heel fijn motorrijden...

- tussen de file door
- over dijkjes
- over heerlijke bochtwegen
- snel optrekken

Er blijft meer dan genoeg plezier en redenen over om te blijven rijden! :Y

Als ik voor iedere snelheidsovertreding die ik zou maken direct op de bon geslingerd zou worden zou rijden ik het op de openbare weg inderdaad laten voor wat het is. Dan komt er een circuitfiets voor terug. Hoewel ik mij in het dagelijkse leven en op doorgaande trips redelijk aan de snelheid houd, zitten er altijd toch wel meerdere bochten tussen waar ik het gas even openschroef en de sliders even het asfalt laat kussen. Het rijden van die mooie bochten draagt bij mij vreselijk veel bij aan het rijplezier, constant met het "big brother is watching you" gevoel op m'n teller te moeten kijken zou voor mij het ongedwongen rijplezier bederven..
 
Er worden steeds meer dingen bedacht om eventueel na te gaan waar we zijn geweest en met wie we contact hebben en hoe we denken ( internet, mobiel). Nu willen ze een kastje in onze auto (motor) plaatsen waarmee ze precies kunnen nagaan waar we zijn geweest en hoe snel we hebben gereden. Volgende stap is dat de auto (motor) in verbinding staat met de satelliet (tomtom techniek?). En dat er een soort snelheids begrenzer op de auto (motor) zit. Deze zorgt er voor dat we op een weg waar 80 mag worden gereden het voertuig niet sneller kan dan 80, en op de snel weg begrensd word op 120. Fantasie? nee er worden al proeven genomen met dit systeem. Wat de toekomst nog meer brengt, onze generatie zal er van gruwelen. Tot slot nog een beetje hoop: door mensen handen gemaakt, door mensen handen gekraakt.
 
als het zo'n chip is als de OV-chip hebben ze hem zo gekraakt en maak me nergens zorgen om :)
 
Er worden steeds meer dingen bedacht om eventueel na te gaan waar we zijn geweest en met wie we contact hebben en hoe we denken ( internet, mobiel). Nu willen ze een kastje in onze auto (motor) plaatsen waarmee ze precies kunnen nagaan waar we zijn geweest en hoe snel we hebben gereden. Volgende stap is dat de auto (motor) in verbinding staat met de satelliet (tomtom techniek?). En dat er een soort snelheids begrenzer op de auto (motor) zit. Deze zorgt er voor dat we op een weg waar 80 mag worden gereden het voertuig niet sneller kan dan 80, en op de snel weg begrensd word op 120. Fantasie? nee er worden al proeven genomen met dit systeem. Wat de toekomst nog meer brengt, onze generatie zal er van gruwelen. Tot slot nog een beetje hoop: door mensen handen gemaakt, door mensen handen gekraakt.
Zie het niet zo snel gebeuren, daarmee slachten ze hun eigen melk koe... Maar goed zou misschien kunnen maar zie het niet snel gebeuren.
 
Ik denk zelfs dat de verkeersveiligheid achteruit gaat.

Als iedereen alleen nog maar op zijn teller gefixeerd aan het kijken is wordt er al helemaal niet meer in de spiegels gekeken of uberhaupt om zich heen.

Daarna komt de wet je mag niet boven de zoveelduizend toeren met optrekken omdat dat te belastend voor het mileu is.

En het jaar daarna is alle olie op.
 
Er worden steeds meer dingen bedacht om eventueel na te gaan waar we zijn geweest en met wie we contact hebben en hoe we denken ( internet, mobiel). Nu willen ze een kastje in onze auto (motor) plaatsen waarmee ze precies kunnen nagaan waar we zijn geweest en hoe snel we hebben gereden. Volgende stap is dat de auto (motor) in verbinding staat met de satelliet (tomtom techniek?). En dat er een soort snelheids begrenzer op de auto (motor) zit. Deze zorgt er voor dat we op een weg waar 80 mag worden gereden het voertuig niet sneller kan dan 80, en op de snel weg begrensd word op 120. Fantasie? nee er worden al proeven genomen met dit systeem. Wat de toekomst nog meer brengt, onze generatie zal er van gruwelen. Tot slot nog een beetje hoop: door mensen handen gemaakt, door mensen handen gekraakt.

Gaaf toch... :+
Iedereen voorheen ouwenelen over Rusland en hun praktijken aldaar.. maar dat is gelukkig voor die mensen afgelopen, de muur in Berlijn is gesloopt en dus daar voor die mensen ook geen communisme meer en hier gaan we dat soort dingen weliswaar op een modere manier invoeren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan