Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
http://www.tayx.co.uk/gmt05-gps-gsm-jammer.html

alleen zal de politie tegen die tijd wel een gprs-blocker-detector krijgen :)


:^


maar een aluminium folie doet ook een hoop.

de vraag is hoe gaan die kastje hun data versturen ,, moet je met een chipcart zelf uploaden vanaf je pc of kunnen ze zelf per GSM netwerk versturen ....


Ik vind stop al die belasting in de brandstoffen ( moet dan wel in EU ) verband je ben overal vanaf ......
 
Als ik het me goed kan herinneren, had men het er ooit over om kilometerheffing in te voeren en dan tegelijk met de bpm of de wegenbelasting te stoppen. Als dadelijk het puntje bij het paaltje komt, dan betalen we gewoon weer beiden. En als onze regering dan nog een tekort heeft, verzint men er wel weer een andere belasting bij.

En we blijven nog steeds allemaal rijden, en accepteren het zonder in opstand te komen. Waar zijn de tijden dat de snelweg plat gelegd werd door vrachtwagenchauffeurs omdat de brandstofprijzen zo hoog waren? Van mij mogen ze alle snelwegen plat leggen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het me goed kan herinneren, had men het er ooit over om kilometerheffing in te voeren en dan tegelijk met de bpm of de wegenbelasting te stoppen. Als dadelijk het puntje bij het paaltje komt, dan betalen we gewoon weer beiden. En als onze regering dan nog een tekort heeft, verzint men er wel weer een andere belasting bij.

En we blijven nog steeds allemaal rijden, en accepteren het zonder in opstand te komen. Waar zijn de tijden dat de snelweg plat gelegd werd door vrachtwagenchauffeurs omdat de brandstofprijzen zo hoog waren? Van mij mogen ze alle snelwegen plat leggen.


tsja, probeer een kamper maar eens belasting te laten betalen :o
 
zal wel weer wat op verzonnen worden dat motorrijders nog wel MRB moeten dokken :Y

Nee daar word niks voor verzonnen;

'De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.'

De KM-heffing word simpelweg niet ingevoerd voor motoren, dus de wegenbelasting gaat er ook niet af.
 
Ik ben er ook niet gerust op.... Ik rij 99% van de tijd voor de baas binnen de gemeente dus ik zou dan de extra kosten gewoon kunnen schrijven in mijn km vergoeding (kijken ze overal of alleen bepaalde punten en hoe krijgen ze die data?) Maar toch vind ik het een serieuze aantasting van mijn privacy dat ik overal actief gevolgd ga worden. De overheid staat ook niet bekend om het goed en veilig uitvoeren van ict projecten dus waar blijven al die gegevens ? Volgens mij is NL ook kampioen telefoontaps dus dit vind men dit vast ook interessant om te bewaren voor het geval dat....
 
Kilometerhefiing is in principe zo gek nog niet.

Aanschaf van auto/motor gaat omlaag.
Rijden ga je meer voelen dan nu het geval is. Bij 7 eurocent per gereden kilometer ben je jaarlijks bij 12.000 km zo’n 900 euro kwijt. Lijkt bij nadere beschouwing toch wel redelijk te zijn. Immers, geen BPM en geen wegenbelasting. Voor ‘modaal rijder’ zal het goedkoper worden dan nu het geval is. Boven de norm wordt het navenant duurder.
Dat lijkt toch wel redelijk. :]

Maar er zijn natuurlijk wel grote problemen.

Hoe om te gaan met ‘de overgang’. B|

Indien De BPM wordt afgeschaft vindt er op het gebied van de 2e hands automarkt een zeer grote kapitaalvernietiging plaats. Het zal de economie tedelijk geen goed doen :(

En ja, Jezus, we zullen tot op de meter gevolgd MOETEN gaan worden. Privacy zal er niet meer zijn. Je auto en telefoon zullen feilloos registreren waar je bent. En niet alleen de AIVD.
Neen, iedereen zal naar mijn verwachting die data kunnen raadplegen. :Y

Ik kan zien dat mijn vrouw in de stad is. Zij kan eventueel zien dat ik ’s avonds laat op een vreemde parkeerplaats langs de snelweg sta. 8-)

Neen, kilometerheffingheffing is misschien dan wel de toekomst maar die toekomst zie ik wel als een gruwel.

.............en ik wordt al niet goed van de betutteling van Balkenende en zijn grote vriend die winkelen op zondag 'een zonde' vindt. Het zijn nog nét geen extremisten die Jan Pieter en consorten *O* *O*
 
Als ik het me goed kan herinneren, had men het er ooit over om kilometerheffing in te voeren en dan tegelijk met de bpm of de wegenbelasting te stoppen. Als dadelijk het puntje bij het paaltje komt, dan betalen we gewoon weer beiden. En als onze regering dan nog een tekort heeft, verzint men er wel weer een andere belasting bij.

En we blijven nog steeds allemaal rijden, en accepteren het zonder in opstand te komen. Waar zijn de tijden dat de snelweg plat gelegd werd door vrachtwagenchauffeurs omdat de brandstofprijzen zo hoog waren? Van mij mogen ze alle snelwegen plat leggen.
:^
 
"een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar"
RTL XL

:X :X :X

daar kan ik zo woest om worden...

je kunt beter een vrouw verkrachten en daarna vermoorden dan geld van de staat "stelen".

ik vertrouw de overheid niet meer.
van alles beloven maar niks nakomen.
zoals ook toen met meld misdaad anoniem dat niet anoniem was.

en nu weten ze dus waar je heen gaat en wanneer, etc.
schending van mijn privacy dus :r
 
Ik betwijfel of het technisch en financieel haalbaar is, maar als dat zo is ben ik wel voor.

Redenen zijn simpel:

[*] Woon/werk verkeer doe ik op de motor, dus ik betaal toch niet en ik heb meer wegdek voor mezelf en minder files.

[*] Thuiswerken wordt zo eindelijk eens gestimuleerd door de werkgevers, dus nog minder files.

[*] En ik heb drie voertuigen waar ik dan allemaal geen wegenbelasting of BPM meer voor betaal.

Ik snap dat mensen tegen zijn, maar we moeten hier eens af van dat gezeik dat iedereen 's ochtends om 8 uur massaal tegelijk de weg opgaat om vervolgens vaak naar elkaars woonplaats te rijden en dit is een oplossing :)



Onder welke steen kom jij weg :? Ik zit vaak al om 6 uur in de auto om maar niet inde files te belanden en kom er dan achter dat ik samen met al die andere automobilisten die er hetzelfde over denken in de file sta _O- _O- _O-

En ik wil best wel thuis werken, maar kom jij dan je nieuw gelegde parketvloer bij mij thuis afhalen :+ :+ _O- _O-

Kortom ik moet net als heeeeeeel veeeeeeel anderen de weg op om mijn brood te verdienen en km hefing zal dat niet veranderen. Wel zal ik meer voor mijn diensten moeten gaan rekenen, als de km heffing voor een hogere kilometerprijs gaat zorgen. En helaas leert de geschiedenis ons, dat politici de verleiding om prijzen te verhogen niet kunnen weerstaan, als de bodem van de schatkist weer eens in zicht komt. Beloftes aan de burgers zijn dan nog minder waard als het stuk papier waarop ze zijn vastgelegd.

Ikzelf ga er in ieder geval bij de volgende verkiezingen wel rekening mee houden, want met je mobiliteit verlies je ook een stuk vrijheid.
 
En ik wil best wel thuis werken, maar kom jij dan je nieuw gelegde parketvloer bij mij thuis afhalen :+ :+ _O- _O-
Kortom ik moet net als heeeeeeel veeeeeeel anderen de weg op om mijn brood te verdienen en km hefing zal dat niet veranderen. Wel zal ik meer voor mijn diensten moeten gaan rekenen, als de km heffing voor een hogere kilometerprijs gaat zorgen.

Klopt.
De burger wordt weer eens dubbel gepakt. Je betaalt zélf de kilometerheffing én je betaalt de heffing voor alle bedrijven, die de hogere kostprijs in hun producten doorberekenen.

En ik maak me sterk dat we in ieder geval niet minder gaan betalen dan met het huidige systeem van BPM en wegenbelasting. De ervaring tot nu toe leert dat we áltijd meer gaan betalen.......

Stel nu eens dat het nieuwe systeem in eerste instantie hetzelfde opbrengt als voorheen. Stel nu dat het systeem er écht toe leidt dat mensen minder kilometers gaan rijden. Dan komt er minder geld binnen. Wédden dat dan de heffing omhoog gaat?
 
Wat is het doel van de kilometerprijs?
De overheid wil met de kilometerprijs de doorstroming op de Nederlandse wegen verbeteren en het milieu ontlasten. De kilometerprijs gaat uit van het principe dat de gebruiker en vervuiler betaalt.
Oh, datgene waarvoor accijns zo bijzonder geschikt zijn....

Waar betaal ik de kilometerprijs?
De kilometerprijs geldt overal in Nederland en gaat in zodra u gaat rijden.
Dus geen tarief per regio of tijdstip. Gewoon vlakke beprijzing, net zoals accijns.



Nieuwe systemen, nieuwe fraudemogelijkheden. Magneetje, aluminiumfolie, schakelaartje, onzin bestand verzenden. verzin het maar. Omdat het gewoonweg ondoenlijk is om dit systeem te controleren, is de boete maar krankzinnig hoog gemaakt.
Maar, pakkans is nul betekent risico op boete is nul. Dus even een rol folie scoren bij Appie en dit systeem werkt in mijn voordeel. Jullie betalen, ik kan rijden....


Dit systeem biedt wel mogelijkheden. Voor de overheid zie ik mogelijkheden als traceren van "wanted persons" en controle op prive en zakelijke kilometertjes van leasebakcoureurs. Ook overtredingen kunnen er perfect mee opgespoord worden, niet alleen snelheid maar ook bumperkleven en de typische leasebmw-rijstijl van "knal hem er maar tussen" kan voortaan keurig geld opbrengen voor de staatskas.
Pleurmaartussenbelasting, linksplakkenbelasting en bumperkleefbelasting naast snelheidsbelasting en parkeerbelasting. Of het parkeren op afbetaling, dat scheelt flink in infrastructuur: geen parkeerkastjes maar gewoon dokken omdat je het blikje ergens geparkeerd hebt waar toevallig betaald moet worden. En wat denk je van controle op de "alleen bestemmingsverkeer weggetjes"? "De smoes "Ik heb toch een bestemming" zal dan wel niet meer geldig zijn.

Voor de weggebruikers zijn er andere mogelijkheden. Een kopstaartje omdat iemand zo hoognodig zijn wrakke bolide er tussen moest plempen is voortaan aantoonbaar en dus is het niet meer standaard zo dat de achterste altijd schuldig is (waarbij soms de werkelijke schuldige onbeschadigd en onverstoorbaar verder rijdt). Een "donker oranje rijder" is voortaan herkenbaar aan het tijdstip en plaats, dus ook die ongelukjes zijn aan de juiste schuldige toe te wijzen.

Toch is dit weer zo'n plannetje als de carpoolstrook. De fraudemogelijkheden schitteren je tegemoet, net zoals bij de OV-chipkaart in Rotjeknor. Die chipkaart waarbij zelfs het gewoon simpel achter iemand aan door de pooortjes lopen mogelijk is!
Alleen dat argument is imho een zeer sterk argument om heel het rekeningrijden in het bekende ronde archief te archiveren en gewoon de belasting op benzine weer wat te verhogen. Dat trucje kent de regering, dat kunstje hebben ze geoefend.

Toch, voordat we massaal gaan roepen dat dit ook een bruikbaar idee is: heeft er al eens iemand nagedacht over de economische gevolgen van dit onzalige idee? We maken het vervoer in Nederland waarschijnlijk een stuk duurder. Ons land heeft nu een enigzins stabiele economie waarin vervoer van mensen en spullen een bepaalde kostprijs hebben. Gaan we deze vervoerskosten verhogen, zou ik verwachten dat dat een vermindering van het rendement van onze economie tot gevolg heeft. Die hele gevoelige balans van onze economie?
 
Stel nu eens dat het nieuwe systeem in eerste instantie hetzelfde opbrengt als voorheen. Stel nu dat het systeem er écht toe leidt dat mensen minder kilometers gaan rijden. Dan komt er minder geld binnen. Wédden dat dan de heffing omhoog gaat?
Wie betaalt dan "de kastjes"?
Heel de infrastructuur en organisatie voor inning en vernietiging van dit geld zal toch ook door iemand betaald moeten worden......
 
Wie betaalt dan "de kastjes"?
Heel de infrastructuur en organisatie voor inning en vernietiging van dit geld zal toch ook door iemand betaald moeten worden......
:^

Het is op voorhand alweer een mislukking vanjewelste.
 
Mijn vrouw rijdt zo'n 30.000 km per jaar. Dat kost haar dus zo'n € 900,- aan km-heffing, maar de wegenbelasting is € 105,- per maand, dus dat is een forse besparing.

De BPM op onze auto is zo'n € 8.700,- daar gaat ook nog 19% BTW overheen. Dus een nieuwe auto wordt zo'n € 10.000,- goedkoper in aanschaf. Dan loont het om een nieuwe te kopen i.p.v. een auto van 2 jaar oud.

Van mij mogen ze dit morgen al invoeren.

Ik vraag me alleen af hoe ze de autobranche gaan compenseren, want niemand koopt in 2011 nog een nieuwe auto, maar even een jaartje wachten en je bespaart zo'n € 10.000,-
 
:^

Het is op voorhand alweer een mislukking vanjewelste.


ik denk dat ze dat ook weinig kan schelen , wat ze tekort komen door dat men minder gaat rijden wat de insteek zou zijn om file te bestrijden en het milieu te sparen , gaat gewoon om de knaken en verder niks.

dus tegenvallers met aanleg van de infrastructuur en de kastjes en fraude die word gewoon bij de burgers neergelegd.

Zeker weten dat men wel argumenten gaat vinden om de gegevens te gaan misbruiken voor allerlei overtredingen, probeer je maar eens daar tegen te verdedigen B|
en de privacy , welke privacy ??? je ziet het met het OV met die chipkaart,, men komt dan dingen te weten die ze niks aan gaan

en ik weet zeker als de bevolking zich meer bewust word op de manier hoe de overheid aan het binnendringen is geweest de afgelopen jaren, zodra er een politieke partij zich er tegen uitspreekt in hun programma en een beetje in het midden zit met de overige standpunten zou de boel op z'n kop komen te staan , tot we tot brussel terug gefloten worden omdat met het verdrag van Lissabon er veel macht van de nationale parlementen naar brussel over is gegaan , en NL één van de landen is waar de burgers zich hebben uit gesproken tegen en vervolgens hebben ze het naast zich neer gelegd.
en iedereen gaat gewoon verder ,, en blijft o de grote 5 partijen stemmen dus er veranderd niks en de rest stemt helemaal niet uit onvrede of desinteresse ..

mijn advies ga stemmen maar stem op kleine oppositie partijen of blanco .

hoe het systeem gaat werken
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1316010.ece/Hoe_werkt_de_kilometerheffing


met GPS word erin de box bij gehouden en hoe laat je van waar naar waar rijd, middels GSM word het automatisch verstuurd en op het bepaalde punten word middels camera's controle gehouden electronisch , als je wel geregistreerd word door de camera maar de blackbox geeft niks aan of dat je niet reed , heb je een probleem......

Hoe gaan ze regelen als een auto op een aanhanger vervoerd word ? of als je auto joyriding door een paar dure moment rijd mag je dit ook dokken ??

er zijn best middelen om dit te saboteren , je heb gps en gsm jammers en als je niet over een knooppunt rijd kan het lang goed gaan , maar daar heeft een florens niks aan
ik mis eigenlijk ook dat als iemand in no where is en daar rijd op het moment dat de A1 bij amersfoort dicht zit ook moet dokken terwijl er in no where geen file is
men zou dit gelijk met een spitsheffing zodat op andere tijden rijden als het ware beloont word
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan