Kilometerheffing ook voor motoren?

Edje kadetje

Die hard MF'er
21 dec 2004
821
0
Nieuwegein
Op tv zie ik een kastje met creditcard achtig iets.
zou de motorrijder vooralsnog vrij zijn tot deze opkomende heffing toestanden.
Zoals gewoonlijk gaan de termen op het journaal in: 'heel nederland gaat betalen' maar zoals gewoonlijk bedoelen ze natuurlijk weggebruikers en waarschijnlijk alleen auto's(?)
 
van mij mag het :+
ze moeten juist het motorrijden aanmoedigen,ik ben van mening dat we echt wel een steentje bijdragen aan het terugdringen van file leed.
Maar wel heel weinig.
Wij gaan veel creatiever met het begrip verkeer om.
Denk dat het voor motorrijders over het algemeen niet veel uitzal maken ,omdat we juist vaak de binnenwegen pakken.Maar voor woonwerk verkeer over de snelweg zal je dus wel de spreekwoordelijke L#L zijn.
Oftewel,voor mij mag het,misschien zijn we goedkoper uit,en word het voor de koekblikrijders iets duurder als ons :) .
Het belasting geld moet via rekening rijden dus binnenkomen,en aangezien dat de meeste motorrijders denk ik minder km rijden als auto,zijn we op langer termijn goedkoper uit hoop ik ,lijkt me,weet ik niet zeker.
Wij motorrijders hebben al jaren teveel betaald,omdat we met veel minder zijn dan die autorijders,en omdat we niemand in de weg rijden,ze rijden ons al jaren in de weg B|
 
Dach ut niet. Als ze zeggen allemaal, dan bedoelen ze allemaal dus ook motorrijders B| Tenzij je HA, kamper of zwaar crimineel dan mag je voor niets of gereduceerd tarief |(
 
Niet voor motoren doen, zou echt wel beter zijn *D .

- oldtimer rijden, geen wegenbelasting
- geen kilometerheffing
- goedkope verzekering

nog te doen

- diesel motor zien te regelen

Goedkoop vervoer dus :P
 
Ik zie niet in waarom motoren zouden worden uitgesloten, normaal rijdend op de weg heb je immers bijna net zo veel ruimte nodig als een auto: De ruimte naast je motor is toch niet te gebruiken (mag je hopen), en als je uitgaat van een veilige ruimtemarge voor- en achter je dan is de wat kortere lengte van de gemiddelde motor tov een auto rustig te verwaarlozen. Het is alleen als de boel vaststaat dat je beperkte breedte van de motor het mogelijk maakt ruimte te gebruiken waar auto's niet in passen, maar zolang het verkeer nog doorstroomt (en dat is wat we uiteindelijk willen) heb je daar weinig aan.
Jammer maar helaas. Behalve natuurlijk als er speciale smalle rijstroken voor motoren komen (altijd een plan) of wanneer motoren naast elkaar gaan rijden (slecht plan).
 
Ik zie niet in waarom motoren zouden worden uitgesloten, normaal rijdend op de weg heb je immers bijna net zo veel ruimte nodig als een auto: De ruimte naast je motor is toch niet te gebruiken (mag je hopen), en als je uitgaat van een veilige ruimtemarge voor- en achter je dan is de wat kortere lengte van de gemiddelde motor tov een auto rustig te verwaarlozen. Het is alleen als de boel vaststaat dat je beperkte breedte van de motor het mogelijk maakt ruimte te gebruiken waar auto's niet in passen, maar zolang het verkeer nog doorstroomt (en dat is wat we uiteindelijk willen) heb je daar weinig aan.
Jammer maar helaas. Behalve natuurlijk als er speciale smalle rijstroken voor motoren komen (altijd een plan) of wanneer motoren naast elkaar gaan rijden (slecht plan).
ja maar de kilometer heffing is toch bedoeld om files op te lossen (werkt niet maar ja |( ) en motorrijders helpen juist mee om het file leed op te lossen, dus eigenlijk zouden wij een subsidie krijgen...hoe sneller je motor hoe hoger de subsidie })
 
Tot nu toe wordt in de stukken alleen maar gesproken over een kilometerheffing voor het wegverkeer. Dus de uitwerking is nog steeds onzeker.

Oveigens past dit allemaal binnen een Europees beleid om te komen tot een Europese vorm van kilometerheffing binnen de hele EU. Daarvoor bestaat ook een EG richtlijn. Alleen loopt Nederland wel voorop voor wat betreft een algemene heffing, niet voor wat betreft vrachtauto's
 
ja maar de kilometer heffing is toch bedoeld om files op te lossen (werkt niet maar ja |( ) en motorrijders helpen juist mee om het file leed op te lossen, dus eigenlijk zouden wij een subsidie krijgen...hoe sneller je motor hoe hoger de subsidie })
Lees nog es mijn post en leg dan eens uit wat een motor kan bijdragen aan oplossen van het file-leed? OK, misschien wel het leed van de individuele rijder die tussen de files kan doorrijden, en vervolgens ook minder problemen met parkeren, maar het probleem oplossen dat het verkeer niet meer (bijna) stil komt te staan? Ik geloof er helemaal niets van, behalve misschien als iedereen gaat motorrijden (de hemel beware...) en we meer rijstroken kunnen creeren. Maar zie jij dat gebeuren?
 
Wellicht om dat er nogal wat tutmutsen op de snelweg zitten?
Auto bestuurders hebben de neiging om naast elkaar te rijden (ookwel de links rijders)
Bewustwording lijkt vooralsnog alleen met honkbalknuppel te kunnen?

PS, er is ook een uitstoot discussie, dus niet alleen file ellende.
 
We betalen toch al genoeg kilometerheffing.. in de vorm van accijns op brandstof. Rij je meer, dan betaal je meer. Achterlijke ideeen allemaal.
 
+ Hoe meer auto's hoe beter de economie..
Het is kaalplukken en voor problemen de gaatjes vullen met nog meer gepluk.
Hoewel ik wel voor ben voor andere drastische maatregelen zoals keil de auto maar weg en zo..
Elke eikel die 100m moet afleggen pakt de auto..
 
Km-heffing is pure geld trekkerrij van de kl*te regering.
Daar gaat het om, geld en regels.
Dat ze zeggen dat het om files terug te dringen is (en elk ander argument) is l*lkoek.
En het maar afwachten of ze de reguliere wegenbelasting daadwerkelijk gaan afschaffen omdat 'km-heffing' er is..

***Politiek en beloftes nakomen gaan niet samen, tenzij het een belofte treft, die de politici en alleen de politiek goed uitkomt...*** De politiek beloofde eerst ook 'het kwartje van Kok' (of was het Cock :? ) terug te geven.. Is niet gebeurd.

Als 't idd tegen files is, zouden ze de motor vrijstelling moeten geven.
Het geen niet gaat gebeuren, verwacht ik. B| Dit omdat de politiek alleen de "zogenaamd" negatieve kant van 't motorrijden "wil" zien. "Op de motor ben je zo kwetsbaar en door motorrijden te promoten werk je ongelukken in de hand."
Feit blijft dat meer dan de helft v/d ongelukken met een motor dankzij een onattente koekblikker komt...
Maar dat willen de politici niet zien, omdat dat hun km-heffing campagne tegen werkt.
Trouwens, als komt er eenkm-tarief voor de motor, zal het altijd duurder uitvallen dan de 60 euro aan wegenbelasting die je per jaar betaald.

Voorbeeld : Met een km-tarief van 5 cent per km op de motor, met 15000km/jaar ben je alleen al 750 euro kwijt...
Laat die 5 cent, 1 cent wezen.. is nog steeds 150 euro....

Waarschijnlijk hebben politie en diplomaten/politici wel vrijsteling... Anders zouden zij moeten betalen voor iets wat bedoeld is om het volk verder uit te melken...
Km-heffing zal naar mijn vermoeden de koopkracht van 't volk ook negatief beinvloeden...
Laat ze die hele km-heffing maar op een plek zetten waar het warm en donker... B|

Groetjes...
 
+ Hoe meer auto's hoe beter de economie..
Het is kaalplukken en voor problemen de gaatjes vullen met nog meer gepluk.
Hoewel ik wel voor ben voor andere drastische maatregelen zoals keil de auto maar weg en zo..
Elke eikel die 100m moet afleggen pakt de auto..
Da's idd een interessant punt: Het overgrote deel van de auto-ritten is een handvol kilometers of minder. Nu kun je zeggen dat die ritten evenredig korter zullen duren wat hun eigenlijke aandeel aan drukte als geheel weer beperkt, maar het blijft een bedenkelijk punt. Toen ik nog in Den Haag woonde in het statenkwartier (dicht bij Scheveningen dus) verbaasde me het altijd dat de meeste mensen uit de straat met de auto naar het strand gingen, ook al stond half Duitsland al rotsvast op de boulevard. Ook heel eng altijd die rijen auto's met mensen die in de auto bleven zitten om naar de zee te staren. Vrijheid-blijheid natuurlijk, maar mensen lijken langzamerhand versmolten te zijn met hun auto, het is een soort verlengstuk van de huiskamer resp werkplek geworden. Over alternatieven wordt al niet eens meer nagedacht, men stopt liever de energie in klagen over de regering (alsof die iets kunnen doen zolang wij allemaal aan dezelfde mentaliteit vasthouden) of in argumenteren waarom anderen minder auto zouden moeten rijden. Een ding is duidelijk: Autorijden is kennelijk nog steeds dusdanig betaalbaar dat de meesten niet geinspireerd worden om dingen anders te doen.
 
Je moest eens weten hoe het er op sportclubs aan toegaat hierzo..
RIJEN auto's voor het voetballen.
Ik heb het over jongeren die gebracht worden door pappie met zijn sloep.
 
Ach man het is weer pure geldklopperij als ze motorrijders ook te grazen nemen


Milieu..my ass de buurlanden stoken net zo hard door..we leven niet in een ballonnetje nederland.

Motor en plaats..my ass het verkeer heeft veel minder last van ons dan auto's..wij zullen nooit files veroorzaken.

Wegenbelasting ..ik betaal al tig jaar wegen belasting en ze worden er alleen maar slechter op

Kilometerheffing..beperking van vrijheid en total overheids controll

Als het openbaar vervoer goedkoper en beter was en de overheid de ns niet jaren lang had lopen versloffen en een beetje logisch voorruit had gedacht..waren er veel meer mensen die met openbaar vervoer gaan. Nee ze privatiseren alles en gaan dan eisen stellen..net of dat een oplossing is..

Net zoals die filestrook die muts die daarvoor verantwoordelijk was hadden ze 500 keer moeten ontslaan..nee zit ze in Brussel B|

En dan die thalys or whatever dat ding heet...laten die fransen plotseling minder treinen rijden...Ach ja er waren blanco plekjes in het contract...Yeah right maar het gaat wel onze belasting centen...was het niet iets van miljarden..


Net zoals die wegenbelasting als je 4 motoren hebt staan en altijd maar op 1 rijd B|


optieven met dat politieke gemiereneuk. Concentreet je op de belangrijke zaken ...maar bij P.R. de Vries krijg ik een vreemd onderbuik gevoel..vooral als die zich afvraagt of hij wel democratisch genoeg is...


Laat ze lekker kloten met hun eigen zakgeld. Ik ben er voor dat als een politicus een idee heeft een deel van zijn salaris moet inleveren en als het mislukt..pech gehad en als het lukt krijg je het terug...Nu lopen ze er allemaal straffeloos mee weg..ideeen dumpen laten uitvoeren van onze centen....

mislukt! jammer dan ff me eruit lullen en hoppa wat gaan ik nu eens doen..


DIT MOETEN WE NIET PIKKEN zo denk ik erover..tijd voor de MAG denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Als de wegenbelasting weg valt ,en de benzine prijzen gelijk liggen met de omringende landen ,dan is het PRIMA om kilometer heffing in te voeren.
Wie veel rijdt betaald dan veel ,en wie weinig rijdt betaalt weinig.
Wel zo eerlijk.(als het tenminste ook voor de buitenlanders geld)
Zeker als je meerdere voertuigen hebt profiteer je van deze regel ,want je kunt er maar met een tegelijk rijden ,en dan betaal je er maar voor een ,terwijl je nu voor alle moet betalen (of het moeten oldtimers zijn)
 
Als de wegenbelasting weg valt ,en de benzine prijzen gelijk liggen met de omringende landen ,dan is het PRIMA om kilometer heffing in te voeren.
Wie veel rijdt betaald dan veel ,en wie weinig rijdt betaalt weinig.
Wel zo eerlijk.(als het tenminste ook voor de buitenlanders geld)
Zeker als je meerdere voertuigen hebt profiteer je van deze regel ,want je kunt er maar met een tegelijk rijden ,en dan betaal je er maar voor een ,terwijl je nu voor alle moet betalen (of het moeten oldtimers zijn)

:^
 
Ik ben het eigenlijk wel eens met die kilometer heffing.

Kunnen de mensen die steeds roepen dat motoren geen files veroorzaken dat eens uitleggen?
Bij de TT of elk ander groot evenement staan er enorme files van motoren naar de parkeerplaatsen.
De impact van het aantal motorrijders op files is echt te verwaarlozen helemaal in een situatie waarin eht verkeers nog een goede doorstroming heeft.
Ik denk dat dit een van de beste maatregelen is om het aanbod van verkeer te spreiden over de gehele dag en zo een extreem drukke spits te verkleinen.

Ik heb nog niets gehoor dover de uitwerking van het hoe en wat voor motoren en ben zeer benieuwd. Nadeel is echter dat het wel erg prijzig kan gaan worden met woon/werk en een heffing van 1 cent.
 
HALLOOOOOWWW ... we betalen al naar gelang gebruik hoor mensen... Misschien hebben jullie er ook wel eens van gehoord... die 80% belasting op brandstof is in mijn ogen meer dan genoeg koe-melk zuigen... rij ik meer, verbruik ik meer benzine, betaal ik meer, rij ik een grotere motor (auto, whatever) dan verbruik ik meer.. betaal ik meer... Dat is toch al kilometer heffing ?

schijnbaar piepen jullie suffe Medelanders niet hard genoeg. damn, in frankrijk hadden al binnen een week alle wegen dichtgestaan... hier in nederland is blijft het bij zeiken op verjaardagsfeestjes. :r
 
HALLOOOOOWWW ... we betalen al naar gelang gebruik hoor mensen... Misschien hebben jullie er ook wel eens van gehoord... die 80% belasting op brandstof is in mijn ogen meer dan genoeg koe-melk zuigen... rij ik meer, verbruik ik meer benzine, betaal ik meer, rij ik een grotere motor (auto, whatever) dan verbruik ik meer.. betaal ik meer... Dat is toch al kilometer heffing ?

schijnbaar piepen jullie suffe Medelanders niet hard genoeg. damn, in frankrijk hadden al binnen een week alle wegen dichtgestaan... hier in nederland is blijft het bij zeiken op verjaardagsfeestjes. :r


Jullie? Wat ben jij dan?

Maar je hebt wel gelijk. Zo'n kastje komt niet in mijn auto en al helemaal niet op mijn motor. Maar doe ik dat in m'n eentje dan ben ik de lul, als we dat met z'n allen doen dan heeft de overheid een probleem. Ik vermoed dat je toch gelijk zal krijgen wij zeiken alleen niemand doet er iets.

Geniet van de beperkte vrijheid die je nu nog hebt in het verkeer, zowel met de auto als motor. Straks wordt alles begrensd voor onze eigen veiligheid |(
 
Ik ben het eigenlijk wel eens met die kilometer heffing.

Kunnen de mensen die steeds roepen dat motoren geen files veroorzaken dat eens uitleggen?
Bij de TT of elk ander groot evenement staan er enorme files van motoren naar de parkeerplaatsen.
De impact van het aantal motorrijders op files is echt te verwaarlozen helemaal in een situatie waarin eht verkeers nog een goede doorstroming heeft.
Ik denk dat dit een van de beste maatregelen is om het aanbod van verkeer te spreiden over de gehele dag en zo een extreem drukke spits te verkleinen.

Ik heb nog niets gehoor dover de uitwerking van het hoe en wat voor motoren en ben zeer benieuwd. Nadeel is echter dat het wel erg prijzig kan gaan worden met woon/werk en een heffing van 1 cent.


Je bent niet wijs zou ik vroeger zeggen.

Nu zeg ik je mag je mening hebben.. B|
 
HALLOOOOOWWW ... we betalen al naar gelang gebruik hoor mensen... Misschien hebben jullie er ook wel eens van gehoord... die 80% belasting op brandstof is in mijn ogen meer dan genoeg koe-melk zuigen... rij ik meer, verbruik ik meer benzine, betaal ik meer, rij ik een grotere motor (auto, whatever) dan verbruik ik meer.. betaal ik meer... Dat is toch al kilometer heffing ?

schijnbaar piepen jullie suffe Medelanders niet hard genoeg. damn, in frankrijk hadden al binnen een week alle wegen dichtgestaan... hier in nederland is blijft het bij zeiken op verjaardagsfeestjes. :r


Eigenlijk zouden we protestritten met de MAG moeten combineren..ben ik wel voor ;)

Ik roep bij deze iedereen op om te protesteren tegen kilometerheffing!
 
Terug
Bovenaan Onderaan