Kilometerheffing ook voor motoren?

iemand welleens stilgestaan hoe ze dit gaan heffen , dat zal wel met gps gaan gebeuren en dan kunnen ze dus ook gelijk zien hoe hard je hebt gereden dus het is geen wonder dat de regering het plan graag door wil drukken. makkelijk innen zo in dit kutland.
 
iemand welleens stilgestaan hoe ze dit gaan heffen , dat zal wel met gps gaan gebeuren en dan kunnen ze dus ook gelijk zien hoe hard je hebt gereden dus het is geen wonder dat de regering het plan graag door wil drukken. makkelijk innen zo in dit kutland.
Een GPS antenne valt zeer makkelijk af te schermen, als je al een paar bomen naast je fiets hebt staan dan ziet hij al niet genoeg sattelieten meer voor een fix. Valt dus zeer makkelijk om de tuin te lijden, zet gewoon een metalen omhulsel over je antenne heen. En zodra ze komen zeuren zeg je toch gewoon dat hij altijd in de garage staat ofzo.

Iets in me zegt dat ze het op een andere manier gaan meten maar ik zou niet weten hoe.
 
Ik ben het eigenlijk wel eens met die kilometer heffing.

Kunnen de mensen die steeds roepen dat motoren geen files veroorzaken dat eens uitleggen?
Bij de TT of elk ander groot evenement staan er enorme files van motoren naar de parkeerplaatsen.
De impact van het aantal motorrijders op files is echt te verwaarlozen helemaal in een situatie waarin eht verkeers nog een goede doorstroming heeft.
Ik denk dat dit een van de beste maatregelen is om het aanbod van verkeer te spreiden over de gehele dag en zo een extreem drukke spits te verkleinen.

Ik heb nog niets gehoor dover de uitwerking van het hoe en wat voor motoren en ben zeer benieuwd. Nadeel is echter dat het wel erg prijzig kan gaan worden met woon/werk en een heffing van 1 cent.

Het is weer appels en peren heh?
Het is met auto's elke dag een 'opstapeling'..
Ben je wel eens in utrecht geweest als er een domme huishoudbeurs of zoiets is?
Dat is dan vergelijkbaar met een assen, en geldt dus niet voor elke dag.

Zoals ik al zei, de auto's rijden naast elkaar, niet rechts en achter elkaar.
Auto rijders zijn het meest luie volk wat ik ken.
En dat zijn er dus nogal wat..
Totaal niet effectief met de weg omgaan.
 
Ach man het is weer pure geldklopperij als ze motorrijders ook te grazen nemen


Milieu..my ass de buurlanden stoken net zo hard door..we leven niet in een ballonnetje nederland.

Motor en plaats..my ass het verkeer heeft veel minder last van ons dan auto's..wij zullen nooit files veroorzaken.

Wegenbelasting ..ik betaal al tig jaar wegen belasting en ze worden er alleen maar slechter op

Kilometerheffing..beperking van vrijheid en total overheids controll

Als het openbaar vervoer goedkoper en beter was en de overheid de ns niet jaren lang had lopen versloffen en een beetje logisch voorruit had gedacht..waren er veel meer mensen die met openbaar vervoer gaan. Nee ze privatiseren alles en gaan dan eisen stellen..net of dat een oplossing is..

Net zoals die filestrook die muts die daarvoor verantwoordelijk was hadden ze 500 keer moeten ontslaan..nee zit ze in Brussel B|

En dan die thalys or whatever dat ding heet...laten die fransen plotseling minder treinen rijden...Ach ja er waren blanco plekjes in het contract...Yeah right maar het gaat wel onze belasting centen...was het niet iets van miljarden..


Net zoals die wegenbelasting als je 4 motoren hebt staan en altijd maar op 1 rijd B|


optieven met dat politieke gemiereneuk. Concentreet je op de belangrijke zaken ...maar bij P.R. de Vries krijg ik een vreemd onderbuik gevoel..vooral als die zich afvraagt of hij wel democratisch genoeg is...


Laat ze lekker kloten met hun eigen zakgeld. Ik ben er voor dat als een politicus een idee heeft een deel van zijn salaris moet inleveren en als het mislukt..pech gehad en als het lukt krijg je het terug...Nu lopen ze er allemaal straffeloos mee weg..ideeen dumpen laten uitvoeren van onze centen....

mislukt! jammer dan ff me eruit lullen en hoppa wat gaan ik nu eens doen..


DIT MOETEN WE NIET PIKKEN zo denk ik erover..tijd voor de MAG denk ik.
:^

Motor en plaats..my ass het verkeer heeft veel minder last van ons dan auto's..wij zullen nooit files veroorzaken.
Jaren geleden nog meegedaan aan de demorun van de MAG tegen de tolplannen van tineke netelenbos ... mooi dat 25.000 motoren een flinke file veroorzaken :P
 
Wel is het plan om de BPM ook af teschaffen ,scheelt toch inclusief BTW 25%
Is toch mooi al gauw 3000 E op de prijs van een motor
+ gemakkelijker importeren van motorfietsen uit bijv duitsland (geen heffingen meer)
 
laat ze eerst maar eens komen met een waterdicht systeem...

En ik kom niet meer op de snelweg als ik moet gaan betalen. Dan ga ik lekker over de lokale weg. Langzamer ja, maar wel flink goedkoper. Dan maar iets eerder van huis weg.
 
Eigenlijk zouden we protestritten met de MAG moeten combineren..ben ik wel voor ;)

Ik roep bij deze iedereen op om te protesteren tegen kilometerheffing!


Mijn zegen heb je en ik doe zeer zeker mee!

Het slaat nergens op dat je bij het tanken al bijna alles doorsluist naar de regering, dat je ook nog eens wegenbelasting moet betalen en daarnaast willen ze je ook nog per km gaan laten betalen?!

Voor het woon-werk-verkeer maakt het weinig uit denk ik zelf. De werkgever zal in de meeste gevallen een passende km-vergoeding moeten geven maar voor mensen die voor hun plezier rijden :? Wij als motorrijders.

Afgezien van de km-heffing kunnen ze dan ook nog eens je snelheid bepalen net als bij trajectcontrole. Dus betalen per km, en ook nog eens een boete (een keer of 20 ofzo per maand). Het zal lekker worden.

Waarom heffen ze niet gewoon wegenbelasting en nemen ze niet genoegen met de zakken vol geld dat ze krijgen van ons als we moeten tanken ?!?!
 
ik ben het helemaal met jou eens
geen woord meerrrrrrrrrr
Frans dicht die wegen blokkeren die hap
staken
zijn ze gek of zooooooooo
HALLOOOOOWWW ... we betalen al naar gelang gebruik hoor mensen... Misschien hebben jullie er ook wel eens van gehoord... die 80% belasting op brandstof is in mijn ogen meer dan genoeg koe-melk zuigen... rij ik meer, verbruik ik meer benzine, betaal ik meer, rij ik een grotere motor (auto, whatever) dan verbruik ik meer.. betaal ik meer... Dat is toch al kilometer heffing ?

schijnbaar piepen jullie suffe Medelanders niet hard genoeg. damn, in frankrijk hadden al binnen een week alle wegen dichtgestaan... hier in nederland is blijft het bij zeiken op verjaardagsfeestjes. :r
 
laat ze eerst maar eens komen met een waterdicht systeem...

En ik kom niet meer op de snelweg als ik moet gaan betalen. Dan ga ik lekker over de lokale weg. Langzamer ja, maar wel flink goedkoper. Dan maar iets eerder van huis weg.


En met jou zullen veel mensen de lokale wegen gaan gebruiken waardoor deze muurvast komen te staan. Ik vraag me dan ook meteen af wat de volgende maatregel zal gaan worden B|
 
Het is gewoon een middel om je weer geld uit je zak te kloppen.
Van al die MILJARDEN die in het verleden zijn betaald om autorijden te ontmoedigen hadden ze heel de Sahara en de outback van Australie kunnen irrigeren en beplanten met bomen. Of om auto's op waterstof te laten rijden en iedere NL zo'n auto kado kunnen doen.

En wat hebben ze met dat geld gedaan ? Over de balk gesmeten.

Ik begreep dat het in de spits 11 cent per kilometer gaat kosten.
Spits van 05:30 uur t/m 11:00 uur. Van 15:00 uur t/m 19:00 uur.

Woon in Capelle en werk in Den Haag, moet om 7:00 uur beginnen.
Dus openbaar vervoer rijdt niet eens om dat te halen.

Kortom heen en weer komt op 70 km x 11 cent = 7,70 euro per dag x 21 dagen = 161,70 euro per maand !!!!!!! NETTO.
vergeet niet de benzine staat nu op 1,38 euro = 3,04 GULDEN !!!!!!!!!!!
Als ze in Den Haag denken dat ik me dat kan veroorloven hebben ze het mis.
Kan ik beter aan mijn baas veragen om me te ontslaan, ben ik beter af.

En dan daarna de regering ouwehoeren dat de loonkosten zo hoog zijn in NL en dat we de concurentiestrijd verliezen met andere landen.

Goh hoe zou dat toch komen. |(

Inplaats van de autoindustrie is op hun flikker geven.10 jaar geleden reed mijn auto al 1 op 12 en wat rijden ze nu, juist ook 1 op 12.
Ze zijn nog geen flikker zuiniger geworden.

Zou gewoon zeggen, er komt geen auto NL meer op d eweg die meer verbruikt dan 1 op 25 met benzine en op diesel 1 op 35 . 8-)
Dat zijn eisen dan kom je nog is ergens.
 
Trouwens, als komt er eenkm-tarief voor de motor, zal het altijd duurder uitvallen dan de 60 euro aan wegenbelasting die je per jaar betaald.

Voorbeeld : Met een km-tarief van 5 cent per km op de motor, met 15000km/jaar ben je alleen al 750 euro kwijt...
Laat die 5 cent, 1 cent wezen.. is nog steeds 150 euro....

Hier heb je een punt!
 
Wel is het plan om de BPM ook af teschaffen ,scheelt toch inclusief BTW 25%
Is toch mooi al gauw 3000 E op de prijs van een motor
+ gemakkelijker importeren van motorfietsen uit bijv duitsland (geen heffingen meer)

Hah, europees gezien is die hele BPM illegaal.
Omdat we in nederland BPM hadden waren de prijzen die importeurs vroegen lager om op een vergelijkbare prijs te komen internationaal gezien.
Nu dat niet meer mag zijn die prijzen omhoog gegaan maar is de BPM gebleven.

Alles aan de min-kant van de balans wordt altijd eerst doorgevoerd om daarna de plus-kant maar te vergeten.
Kwartje van Kok, BPM en waarschijnlijk ook die wegenbelasting.
en ook al krijgen we ooit nog iets terug dan blijft het een sigaar uit eigen doos B|
 
BPM is inderdaad illegaal, daarom proberen zo snel mogelijk een nieuwe melkkoe te vinden. Wegenbelasting is ook illegaal, daarom noemen ze het nu houderschapsbelasting. Dezelfde belasting maar omdat het een andere naam heeft mag het 'europeesch gezien' nu wel.

Ik heb overigens MAAR VERDOMD weinig gehoord van die heren/dames importeurs toen de BVB en later de BPM ingevoerd werd. Schijnbaar zijn die importeurs goed ingeburgerd... "als ik er maar geen last van heb".... typisch Nederlandse mentaliteit. Omdat andere merken ook BPM hebben, hebben wij als merk -x- er geen last van... IPV dat ze voor ons op de proppen komen om die extra belasting eraf te halen, denken die importeurs van "ach... de meeste mensen hebben toch een nieuwe auto nodig, en de lease-markt loopt toch nog"... Waar zijn die gehaktballen van RAI enzo ? Als belangenbehartigers hadden ze op z'n minst het hele zaakje BPM aan het europeesch hof kunnen voorleggen. Nee, als blijkt dat Fiat in Nederland kopen en vervolgens exporteren naar het land van herkomst, Italie, een boterham mee te verdienen is, gaan ze DAAR op reageren... Niet de oorzaak aanpakken (BPM) maar het gevolg aanpakken (grijze re-import)... Hoezo typisch Nederlands. :r

Iedereen laat trouwens maar weinig van zich horen... Had je vroeger nog een leverancier die iets voor je deed, nu is het "ach, ik verhoog de marge wel WEER een keer"...
 
Weet je wat we droppen dit bij PR. de Vries dit is een schot voor open doel ;)

Ook al heb je alle PR tegen je.

Door tegen de km heffing zijn met je partij haal je heel Nederland binnen ;)

MUHAHAHAHA

Ik ga mijn eigen partijtje oprichten denk ik... ;)


Stem op MRHWK ;)
 
De kilometerheffing, rekening rijden, autorijden beprijzen, of hoe het ook heten mag.
Het is allemaal onzin. Al die mensen die elke dag weer in de spits rijden, of het nu in een auto is, of op een motor doen dat NIET voor hun plezier, maar om naar het werk te gaan (behalve de enkele idioot die zonodig met caravan in de ochtendspits moet gaan rijden).
Zij kunnen er dus niet onderuit.
Treiter je ze uit hun auto/ van hun motor, dan gaan ze misschien wel met het openbaar vervoer, is de gedachte. Ha, HA, HA, HA, die zooi kan het reizigersaanbod nu al nauwelijks aan!
Het komt bovendien niet waar je zijn moet en als dat al zo is duurt het nog veeeeeeeeel langer dan wanneer je in de file reist. Weinig aanlokkelijk dus, maar dat was al bekend......
Er zullen wel veel mensen zijn die het doodeenvoudig niet kunnen betalen. Die zullen dus wel in het OV moeten.

Alle onzin / leugens dat het rijden, per slot van rekening, niet duurder zal worden komen mijn neus onderhand wel uit!
Welke naiveling gelooft dat de BPM en wegenbelasting verdwijnen?
Yeah right, slaap rustig verder.........
Het is (weer) een mooie manier om nog meer geld af te trochelen en juist ja, de figuur met de kleinste portemonnee is WEER de lul.

Weer een reden om te gaan emigreren.
 
.............................
Ik begreep dat het in de spits 11 cent per kilometer gaat kosten.
Spits van 05:30 uur t/m 11:00 uur. Van 15:00 uur t/m 19:00 uur.

Woon in Capelle en werk in Den Haag, moet om 7:00 uur beginnen.
Dus openbaar vervoer rijdt niet eens om dat te halen.

Kortom heen en weer komt op 70 km x 11 cent = 7,70 euro per dag x 21 dagen = 161,70 euro per maand !!!!!!! NETTO.
vergeet niet de benzine staat nu op 1,38 euro = 3,04 GULDEN !!!!!!!!!!!
..................

Dat is inderdaad een heftig bedrag. Misschien is een raceplee dan een optie? Gezellie op de scootah naar d'haag?

Het is inderdaad enigzins krom. Duur kastje in het blik, duur speelgoed om alles te registreren. En dan naast de crimineel hoge accijns op brandstof ook nog eens een crimineel hoog bedrag per kilometer...
En waarom al dit geneuzel? Zodat er zometeen "doelgroepen" buiten de kilometerheffing kunnen blijven?

Neem nu eens een situatie zoals suzuki gsx600f:
Iedere dag twee uurtjes in de rij (met een blikje, dus) en dan als beloning ook nog eens €170,- afdragen bovenop de €160,- die een normaal koekblik zeker nodig heeft aan peut.
Dat betekent een 50-urige werkweek en een netto loonsverlaging van €170,-....
Misschien is vakkenvullen bij Appie dan een betere job.....

Het is inderdaad een goed idee om een actie richting Den Haag te organiseren. Gewoon de A13, A12, A4 en A44 ff dichtgooien met zoveel duizend motorfietsjes? Of gaan we wachten op de definitieve "motoren moeten ook meedoen met kilometerheffing" uitspraak?

Bovendien: Hoe wil de regering dit in real life aanpakken? Een stukje electronica in het doosje frommellen? En als deze torretjes het werk niet goed doen? Hoe denkt men het beveiligingsprobleem aan te kunnen pakken bij voorwerpen die een heel jaar lang uit het zicht zijn?
Of wordt het zometeen de nationale sport om de card van de kilometerheffingdoos te jatten of schermpjes te plaatsen?

Nee, dan kies ik toch maar voor nog meer accijns. Simpeler (en dus goedkoper) en nog eerlijker ook. En je pakt het probleem van de extreem hoge vervuiling bij het rondcrossen met koude motor dan ook enigzins aan doordat het hogere verbruik van die koude motor beloond wordt met een hoge tank-rekening. Want die extreme decadentie van de vette bilspier in het blik om twee hele kilometers te rijden mag ook weleens ingeperkt worden. (Ook moderne koekblikjes geven met koude motor relatief veel vervuiling)
Weleens bij een sportschool gekeken hoe druk het is met heilig blik? (En dan de warming up en cooling down op de loopband |( )
En bij een lagere school? Hebben 5-jarigen tegenwoordig een rijbewijs?
Ga dan ook eens langs bij de cardio-afdeling in het lokale ziekenhuis en vraag mensen naar het vervoersgedrag. En wat hoor je dan vaak? "Bij meer dan 500 meter ga ik met de auto..." :X
 
Ik word echt onzettend pissed als ze lekker kilometer heffing gaan invoeren. Het hele motor idee gaat zo naar de kl*te! Lekker toeren zit er voor mij dan al niet meer in. Er zijn al genoeg factoren (agenten op de weg/ het moeten tanken van benzine/ het betalen van wegenbelasting/ het moeten dragen v.e. kenteken etc.) die onze pleziertjes enigszins in de weg staan.

Ik denk idd ook dat ze snelheidscontroles uit zullen gaan voeren ermee. Mag die sateliet zoals eerder veronderstelt nu nog niet zo nauwkeurig zijn, dat worden ze binnekort dan vast wel.

Ik ben ook vooor die ideeen om de boel eens even flink te dwarsbomen.
Moeten wanneer de tijd rijp is zoiets maar eens organiseren.
 
:Z :Z

eerst zien en dan geloven

voorlopig is er nog geen waterdicht systeem en zal het dus allemaal wel los lopen......... hoop ik :+

Probleem is dat iedereen de B-wegen gaat opzoeken en het daar dus stukken drukker word, vervolgens gaan ze daar weer wat op bedenken |(

Tis pure geldklopperij :r :r :r :r
 
In UK zijn ze er achter. Ze verliezen daar jaarlijks 15 miljard aan bedrijfsinkomsten door file's. En ik kan melden dat die daar minder ernstig zijn dan hier. De enige manier om dat om te keren zijn meer, bredere en betere wegen (bron: RAC). Op dit moment gaat hun economie eronder gebukt.

Daar willen ze nu trouwens ook de overdrachtsbelasting op huizen beneden de 150.000 pond afschaffen zodat je als gemiddelde mens een huis kan kopen. Ze beginnen daar een beetje in de goede richting te denken. Nou hier nog. (Daar 1%, hier 6%!)

In de EG-top zitten toch alle geflopte politici die in hun eigen land uitgespuwd zijn ? Geen wonder dat die EG maatregelen er zo inhakken.
 
In theorie zou de kilometerheffing een reël systeem kunnen zijn. Als het dan maar wel in plaats van de huidige accijnzen komt in plaats van erboven op. De tarieven zouden dan zodanig moeten zijn dat iemand met een gemiddeld jaarkilometrage (20.000 km/jaar?) niet duurder uit is dan in het huidige systeem. Rij je meer, dan betaal je meer. Rij je minder dan heb je er voordeel bij.

Wat mij veel meer zorgen baart is de aan het systeem gekoppelde registratie van waar, wanneer en ongetwijfeld ook hard je rijdt.
 
ze moeten gewoon is kappen met dat gezwam
stelletje malloten

laat ze maar iets nuttigs met de tijd doen

ook zo met die KUT euro eindelijk zijn ze er achter
de gulden was tochhhh

en dan ook dit nog

echt gellof me
NEDERLAND KOM IN ACTIEEEE
AUTO LOZE WEEKKK
en of nog erger

GEWOON DOENN
waar is anders het einde
 
Inplaats van de autoindustrie is op hun flikker geven.10 jaar geleden reed mijn auto al 1 op 12 en wat rijden ze nu, juist ook 1 op 12.
Ze zijn nog geen flikker zuiniger geworden.

Zou gewoon zeggen, er komt geen auto NL meer op d eweg die meer verbruikt dan 1 op 25 met benzine en op diesel 1 op 35 . 8-)
Dat zijn eisen dan kom je nog is ergens.

Die auto's zijn er al, maar die koopt niemand. Dus als het puntje bij het paaltje komt, doen we niets anders dan klagen en zeuren, maar niets om minder te betalen. :Z

Dat geklaag allemaal. Ga dan lekker ergens anders wonen zeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan