Kilometerheffing van de baan

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Zouden ze dan toch verstandig worden?
http://nu.nl/document?n=57292& (nu.nl/document?n=57292&)

Invoering kilometerheffing van de baan

Uitgegeven: 29-5-2002 17:23
Laatst gewijzigd: 29-5-2002 20:32

DEN HAAG - Er komt geen kilometerheffing. De onderhandelaars Balkenende (CDA), Herben (LPF) en Zalm (VVD) hebben dat woensdag besloten, bevestigen betrouwbare bronnen.



Het tweede paarse kabinet wilde dat automobilisten de wegenbelasting in de komende regeringsperiode per gereden kilometer zouden gaan betalen. Ook de VVD steunde de heffing, omdat de vaste autolasten dan vrijwel zouden verdwijnen. Het CDA is altijd tegen de kilometerheffing geweest, evenals de LPF.

Netelenbos

Minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat wilde dat al vanaf 2004 proeven zouden worden genomen met de kilometerheffing. Daardoor kon het omstreden rekeningrijden van tafel.

De Tweede Kamer steunde indertijd in grote meerderheid de invoering van de kilometerheffing en het minimaliseren van de vaste autolasten. Ook de VVD was voor, als de hoogte van de heffing maar overal in het land hetzelfde zou zijn. Het CDA is altijd tegen de heffing geweest. "Eerst bewegen, dan pas beprijzen", herhaalde Balkenende ook woensdag.

Files

De partijen zijn van plan honderden miljoenen extra te investeren in de strijd tegen de files al is er nog geen duidelijkheid over het precieze bedrag. Met het geld kunnen wegen worden verbreed of beter benut. Zo kan de vluchtstrook in de spits worden ingezet. Ook zullen er waarschijnlijk nieuwe rijstroken worden aangelegd langs autosnelwegen als de A2 en de A4. Verder denken de partijen nog aan een uitgebreider inhaalverbod voor vrachtwagens.

De partijleiders spraken woensdag ook over de toekomst van de luchthaven Schiphol. Het CDA en de LPF willen de aandelen hiervan in staatshanden houden, de VVD wil de luchthaven privatiseren. Volgende week praten de onderhandelaars verder over de toekomst van staatsdeelnemingen in bedrijven als Schiphol.
 
Hier nog een nieuws berichtje waar een een goed idee geopperd wordt.
3VO steunt tienjaarlijks rijadvies
Gepost door Meira (Nijntjuh) - woensdag 29 mei 2002 @ 20:22 - Bron: ANP
Het idee van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) om een tienjaarlijks rijadvies in te stellen kan rekenen op de volledige steun van verkeersveiligheids organisatie 3VO. Afgelopen weekend voerde het CBR al proeven uit in Limburg en Brabant. Een woordvoerster van 3VO reageerde woensdagavond op het initiatief van het CBR, dat afgelopen weekeinde al proeven uitvoerde in Limburg en Brabant waar rijbewijsbezitters van CBR-examinatoren massaal het advies kregen dat zij beter in hun spiegels moesten kijken en langzamer op een kruising moesten afrijden.

De komende twee zaterdagen geeft het CBR nog gratis rijadviezen in de overige tien provincies. Als blijkt dat het weggebruik daar even bedroevend is als in de zuidelijke provincies, dan wil het bureau bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat pleiten voor een snelle invoering van een tienjaarlijks rijadvies.

Volgens een woordvoerster van 3VO strijdt deze organisatie al jaren voor een periodieke 'verversing' van het rijbewijs omdat er veel verandert in het verkeer en mensen in de praktijk vaak nonchalanter gaan rijden in de loop der jaren. Volgens 3VO is het ,,net als bij EHBO'ers of als je een taal leert, dan moet je je kennis ook bijhouden''.
 
Gaat de goede kant op ... geen km heffing.

Ben alleen tegen versmallen van de rijstroken (van 2 naar 3)... kan ik moeilijker door de file heen.
 
Gaat de goede kant op ... geen km heffing.

Ben alleen tegen versmallen van de rijstroken (van 2 naar 3)... kan ik moeilijker door de file heen.

We betalen toch al jaren KM-heffing :?
Of is het heffen van accijns op benzine iets anders?

Kwartje van Kok lijkt me ook kilometerheffing
 
Ben alleen tegen versmallen van de rijstroken (van 2 naar 3)... kan ik moeilijker door de file heen.

Ze leggen toch extra banen aan ipv de huidige banen opnieuw in te delen? Gelukkig zitten er geen linkse partijen in de regering anders moest je het doen met 1 baan en wel km-heffing :)
 
het komt helemaal goed met nl!

dit nieuwe kabinet doet goede zaken, geen km heffing, kwartje terug? bpm afschaffen? agenten anders laten werken? asielbeleid scherper?

als dit eens allemaal beter word, wow wat een land hebben we dan!
 
het komt helemaal goed met nl!

dit nieuwe kabinet doet goede zaken, geen km heffing, kwartje terug? bpm afschaffen? agenten anders laten werken? asielbeleid scherper?

als dit eens allemaal beter word, wow wat een land hebben we dan!

Eerst zien dan geloven. Beloven van alles, maar zodra puntje bij paaltje komt is of het geld op, of ze hebben net een stem te weinig. :j
 
Tweede idee van de nieuwe regering: de basisverzekering!! Allemaal dezelfde (ziekenfonds)premie, en bijbetalen voor tandarts, bril etc. Lekker als je een minimum inkomen hebt! :j
 
HOEZO?
ga je toch alleen op vooruit.
Nu betaal je warschijnlijk voor dingen die je niet nodig hebt.
Word totaal echt niet meer als je nu betaalt hoor!
Dat kunnen ze niet maken.
 
Tweede idee van de nieuwe regering: de basisverzekering!! Allemaal dezelfde (ziekenfonds)premie, en bijbetalen voor tandarts, bril etc. Lekker als je een minimum inkomen hebt! :j

is trouwens niet nieuw, stond al in het boek van pim, dus wel logisch dat dat besproken word.

Dacht ook dat vvd hier iets mee wou.
 
Op donderdag 30 mei 2002 10:17 schreef Jasper Grootveld het volgende:
is trouwens niet nieuw, stond al in het boek van pim, dus wel logisch dat dat besproken word.

Dacht ook dat vvd hier iets mee wou.
Alsof dat de bijbel is. Gaat weer de goeie kant op met onze regering. Zo ken ik ze weer.
 
Ja natuurlijk wil de VVD dat ook!!!

Stel: je hebt een minimum inkomen: ongeveer 1400 gulden per maand (ik reken even in guldens omdat ik de bedragen dan wat beter ken). Ja, een bijstandsuitkering is zo weinig ja.
Daar gaat dan NU ongeveer 50 a 60 gulden af voor het ziekenfonds. Komt straks nog een paar tientjes bij. Ben je ongeveer 7% van je inkomen kwijt, alleen aan verzekering.
Of je gaat je lekker niet bijverzekeren. Dan ga je ook niet meer naar de huisarts of naar het ziekenhuis, omdat je het dan zelf moet betalen, en geld teveel had je toch al niet.
Resultaat: tweedeling in de gezondheidszorg. Alleen rijken kunnen het betalen. Zo krijg ik de wachtlijsten ook wel weg ja...
 
HOEZO?
ga je toch alleen op vooruit.
Nu betaal je warschijnlijk voor dingen die je niet nodig hebt.
Word totaal echt niet meer als je nu betaalt hoor!
Dat kunnen ze niet maken.

Dat bijbetalen is een risico wat je als consument neemt.

Ik heb met alle verzekeringen de basisverzekeringen, waarop ik zelf aanvullingen heb gekozen.
Dat doe je naar eer en geweten zeg maar.

Punt is alleen dat je bv met ZF een aanvullende verzekering kan nemen op tandheelkunde.
1000+ of 2000+ in mijn geval.

Nu komt het ---> Ik neem 1000+ omdat ik een goed gebit heb. Tot de dag dat me gebit naar de filisteine gaat. Mooi dat ik heel wat extra mag gaan betalen omdat ik onderverzekerd ben.

Of ik heb een 2000+ omdat ik een slecht gebit heb en plotseling gaat het goed met mijn gebit en ben ik in die zin oververzekerd.

Je betaalt je helemaal scheel aan premies en weet ik veel wat allemaal. Puntje bij paaltje schiet je er altijd bij in naar mijn idee.

Owee als je een keer wat nodig heb en een beroep doet op de instantie waar je premie aan afdraagt. Na veel telefoontjes, uren in de wacht hangen en papierwerk kan je eens wat voor elkaar krijgen.
 
Dan moet je eens (harder) gaan werken!
Sommige mensen doen natuurlijk een studie (om daarna -veel- te gaan verdienen). Dus die moeten even een paar jaar met wat minder en dan is het wel handig als je wat geld van de regering krijgt.

Anyway ik werk en studeer en daarbij rij ik motor, dus ik ben gelukkig en ik klaag niet.

Maar bijstandsmoeders bijv KUNNEN meestal niet gaan werken omdat je kinderen niet altijd alleen kunt laten. En het is niet altijd hun eigen schuld dat ze met een kind en zonder werk zitten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan