Kilometerheffing..

@DJ.Verhulst


Ik heb nog gebruik mogen maken van deze regeling. Volgens deze (belastindienst-)site is deze regeling er nog steeds.

je kon eerst een duurdere fiets krijgen, en geen soort bijtelling van € 68 ......
en de werkgever kon meer zelf terug krijgen ,, nu hebben ze er geen zin meer in , zo weggeven doen ze niet (meer) ......
Was een leuk gebaar dacht ik
 
Iemand die economie gestudeerd heeft hoef je niet te vertellen dat we met onze open economie erg afhankelijk zijn van het buitenland. Als we door dat rekeningrijden een hogere prijsstijging pakken dan andere landen verslechterd onze concurrentiepositie en dat komt de groei van de economie niet ten goede. Dat is het effect waar ik bang voor ben.



In Duitsland moeten vrachtwagens betalen, Belgie zit er aan te komen met haar vignet, Zwitserland heeft al jaar en dag een vignet, Frankrijk heft tol... denk dat dat wel goed gaat komen met die concurrentiepositie.
Als onze wegen zo dicht zitten dat vrachtwagens niet meer kunnen rijden, dat kost ons onze concurrentiepostie!



@ Verhulst: Ik deel de angst: als die wegenbelasting maar komt te vervallen en daar heb ik geen vertrouwen in.

@ Nocer: als je het beter kunt, ga het dan doen. Dit is te makelijk, stuurman aan wal.


Vraag: heeft iemand al een idee wat het gaat kosten en wanneer en waar? Benk wel nieuwsgierig naar.
 
Grote verschil is dat in het buitenland de buitenlander óók meebetaalt...... Dat geldt bv. ook voor de wegenbelasting, die in veel landen in de brandstof zit. Goed systeem, hoe meer je rijdt/verbruikt, hoe meer je betaalt.

In Nederland betaalt alleen de Nederlander...... en betaal je net zo veel vaste lasten om de auto te laten staan als om 'm te laten rijden.
Ja, da's pas een goeie zet om de automobilist de auto uit te krijgen..... je laat hem zo'n beetje de hoogste belastingen binnen Europa betalen om een vervoermiddel aan te schaffen, dan hef je allerlei andere belastingen die hij moet betalen zelfs als hij z'n vervoermiddel laat staan. Je zorgt er voor dat ie zelfs de verzekering moet betalen en de APK voor een stilstaand voertuig. Het geld dat je binnenkrijgt besteed je uiteraard NIET aan het wegennet. Mocht daar geld voor nodig zijn dan klop je uiteraard wél weer aan bij de automobilist.....
En vervolgens ga je als overheid verbaasd staan kijken dat de gemiddelde Nederlander liever nog enig rendement uit z'n dure investering haalt....... en er dus files ontstaan.
Dát probleem los je dan weer op door het staan in de file te belasten..... :X :X

In Amsterdam heb je de ringweg. Voorheen werd er niet of nauwelijks gebouwd rond de ring, om logische redenen (lawaai, vervuiling). Maar ja..... dat duurde niet lang. In de afgelopen jaren is er zelfs over de ringweg heen gebouwd. Wat doet onze overheid dan? Ze gaan vervolgens de snelheid beperken vanwege het milieu......
 
Als onze wegen zo dicht zitten dat vrachtwagens niet meer kunnen rijden, dat kost ons onze concurrentiepostie!
Veel vrachtwagens rijden nu al zoveel mogelijk buiten de spits. Als deze spits langer gaat duren, is er voor vrachtwagens steeds minder goed te rijden. Dat is goed voor onze concurrentiepositie......

@ Nocer: als je het beter kunt, ga het dan doen. Dit is te makelijk, stuurman aan wal.
Ik denk dat accijnsverhoging op de benzine tegenover het gefaseerd afschaffen van de BPM de oplossing is. Het effect van over de grens tanken zal je daarmee weer aktueel maken, maar de grensstreken kennen deze problematiek al jarenlang. Vroeger (ik weet niet hoe het nu is.) had je daarom ook alleen benzinestations aan de Belgische en Duitse kant van de grens. Bovendien zullen juist de Randstadters niet de zin en mogelijkheid hebben om even over de grens te tanken en daarmee beperk je het verkeer juist daar waar het pijn doet.

Anderzijds, als je naar de toename van het aantal voertuigen lkijkt en naar de toename van het gemiddeld aantal kilometers per hoofd van de bevolking en je zet dat tegenover de toename van het asfalt in Nederland, dan is het wonderlijk dat we niet gewoon 24 uur per dag in de fiel staan. Tegenwoordig is twee auto's per gezin eerder regel dan uitzondering en drie, vier of vijf auto's is ook geen zeldzaamheid meer. Maar, dat blik moet weleens uitgelaten worden....

En het OV.... Bij sneeuw laten we minder treinen rijden en bij storm komt niemand meer thuis. Maar, als tegenprestatie mag je lang wachten op een overvolle trein die met wat geluk slechts 15 minuten vertraging heeft en je "geniet" nog veel langer van de reis.


Het OV brengt je daar waar je niet moet wezen op een tijdstip dat je er niet wil zijn.



Maar, men gaat er (hier gelukkig erg weinig) vaak wel van uit dat we het over lastenverzwaring voor de automobilist gaan hebben. Waarom doen we niet eens een keer een stukje lastenverlichting voor de automobilist en zorgen we op een andere manier voor mobiliteits-beprijzing. Berperking van het autogebruik door bijvoorbeeld een maximum vergoeding op de zakelijke verstookte brandstof te zetten?
Meer verstoken dan 5 cent per zakelijke kilometer aan brandstof? De rest zelf betalen aub....
 
Grote verschil is dat in het buitenland de buitenlander óók meebetaalt...... Dat geldt bv. ook voor de wegenbelasting, die in veel landen in de brandstof zit. Goed systeem, hoe meer je rijdt/verbruikt, hoe meer je betaalt.

In Nederland betaalt alleen de Nederlander...... en betaal je net zo veel vaste lasten om de auto te laten staan als om 'm te laten rijden.
Ja, da's pas een goeie zet om de automobilist de auto uit te krijgen..... je laat hem zo'n beetje de hoogste belastingen binnen Europa betalen om een vervoermiddel aan te schaffen, dan hef je allerlei andere belastingen die hij moet betalen zelfs als hij z'n vervoermiddel laat staan. Je zorgt er voor dat ie zelfs de verzekering moet betalen en de APK voor een stilstaand voertuig. Het geld dat je binnenkrijgt besteed je uiteraard NIET aan het wegennet. Mocht daar geld voor nodig zijn dan klop je uiteraard wél weer aan bij de automobilist.....
En vervolgens ga je als overheid verbaasd staan kijken dat de gemiddelde Nederlander liever nog enig rendement uit z'n dure investering haalt....... en er dus files ontstaan.
Dát probleem los je dan weer op door het staan in de file te belasten..... :X :X

In Amsterdam heb je de ringweg. Voorheen werd er niet of nauwelijks gebouwd rond de ring, om logische redenen (lawaai, vervuiling). Maar ja..... dat duurde niet lang. In de afgelopen jaren is er zelfs over de ringweg heen gebouwd. Wat doet onze overheid dan? Ze gaan vervolgens de snelheid beperken vanwege het milieu......

dus mensen uit het buitenland die hier op vakantie of voor werk hier zijn , word hun kenteken geautomatisseerd opgeslagen en gefractureerd ?? ( zou wel eerlijker zijn )
We zijn geen België of Oosterijk/Zwitserland dat echt een hoop verkeer krijgt......

Wat je zegt met dat bouwen dat flikken ze ook op andere lokaties ,, en met bedrijven die vanwege de overlast buitenaf gaan zitten en na jaren ingehaald worden door nieuwbouw...... en het werken onmogelijk gemaakt ,, ik vind dat zulke wanbestuur strafbaar zou moeten zijn ,, aanpakken ,, moet jij eens je vuilensbak te vroeg op straat zetten en zelf doen ze dit ..... kan gewoon niet ......
En als de overheid te veel last hebben van processen veranderen ze de regels.......
 
Veel vrachtwagens rijden nu al zoveel mogelijk buiten de spits. Als deze spits langer gaat duren, is er voor vrachtwagens steeds minder goed te rijden. Dat is goed voor onze concurrentiepositie......

Ja, daar heb je gelijk in. Blijft lastig om het effect op de concurrentiepostitie te bepalen, vooral door dit soort effecten.

Gaat die Betuwelijn dan toch haar geld opleveren?
 
_O- net zoals het tijdelijke kwartje van kok... _O-... ondertussen geen geld uitgeven aan filebestrijding. Kop in het zand steken en hopen dat het vanzelf weggaat :Y *O* leve ons land *O*

Klopt... Die file verdwijnt echt wel weer. Alleen moet je een paar uurtjes per dag geduld hebben! |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens naar ....

Het laatste autonieuws op Autovisie.nl

ook de autobladen melden weinig goeds .........
en voor dat men gaat blaten dat als er pvda in een kabinet zit autorijden duurder word
de a.s minister is een vent ( altans dat staat in zijn paspoort ) is van het cDA


mogen we extra betalen om in de file naar en van je werk te staan ,, is toch Gods geklaagd ...... '(
 
Laatst bewerkt:
We zijn geen België of Oosterijk/Zwitserland dat echt een hoop verkeer krijgt

Zeker nog nooit goed gekeken
Nederland heeft nog steeds een hele hoop export
Een vakantieland zijn we misschien niet (behalve voor duitsers dan), maar een grote haven
in combinatie met tonnen bloemen, melk en kaas die echt niet over die betuwelijn vervoerd
word veroorzaakt een hoop verkeer
 
Zeker nog nooit goed gekeken
Nederland heeft nog steeds een hele hoop export
Een vakantieland zijn we misschien niet (behalve voor duitsers dan), maar een grote haven
in combinatie met tonnen bloemen, melk en kaas die echt niet over die betuwelijn vervoerd
word veroorzaakt een hoop verkeer

in hoofdzaak vervoerde we de spullen zelf ,, nu de polen zijn gekomen veranderd dat.....
nederland exportland ,, logistiek zijn we sterk .....
ik denk als we het slim hadden aangepakt hadden we dat wel kunnen doen.......
en je heb gelijk dat het giantisch zou schelen in het verkeer ...... en de vervuiling......
maar het is weer duidelijk we hebben een onbetrouwbare overheid
 
Terug
Bovenaan Onderaan