Kilometerstand nieuwe motor bij dealer

Moepkid

MF'er
28 dec 2020
69
17
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af hoe het kan dat sommige nieuwe motoren bij de dealer al een paar kilometer erop hebben staan. Ik zag laatst een rebel 500 die 50 kilometer erop had staan terwijl hij volgens de dealer nieuw was. Kan dit zomaar?
 
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af hoe het kan dat sommige nieuwe motoren bij de dealer al een paar kilometer erop hebben staan. Ik zag laatst een rebel 500 die 50 kilometer erop had staan terwijl hij volgens de dealer nieuw was. Kan dit zomaar?
Dan is er al mee gereden, en is hij niet nieuw meer. Maar hoe kon je zien dat er 50 km op stond?
 
Koop eens een nieuwe motor bij die dealer en rij na 50km gereden te hebben weer bij 'm naar binnen om in te ruilen op een andere motor.

Wedden dat hij dan niet meer nieuw is? Ben je zo 1000 euro armer als het niet meer is.
 
De stand zal nooit helemaal 0 zijn. Ik dacht ooit gelezen te hebben, dat volgens rechtspraak bijvoorbeeld een auto tot 1000 km (Ja idd duizend) nog als nieuw verkocht kan worden 🤔

Ik kocht in 2019 een nieuwe motorfiets, als zijnde, nog niet tenaamgesteld, met 100km op de teller.
Deze is mij verkocht als demo motorfiets, dus niet als nieuw.
 
Vast 1 of meerdere testritten mee gedaan.
Maar zolang die niet op kenteken gezet is dan is die feitelijk nieuw.
Voor personen auto`s is het trouwens normaal.
Een AMG komt zelfs met vaak over de 50km weg bij de fabrikant aangezien de auto getest wordt
Motoren wordt geloof ik nooit op gereden als die uit de krat komt want heb vandaag mijn 3e nieuwe motor opgehaald en 3x stond er gewoon 0km op
Voor mij zou die 50km bij een "nieuwe"motor toch wel moeten samen hangen met een dikke korting zou ik die willen kopen
 
Vast 1 of meerdere testritten mee gedaan.
Maar zolang die niet op kenteken gezet is dan is die feitelijk nieuw.
Voor personen auto`s is het trouwens normaal.
Een AMG komt zelfs met vaak over de 50km weg bij de fabrikant aangezien de auto getest wordt
Mijn oude buurman deed nieuwe auto's starten - lossen van de boot of vrachtwagen en ging lekker los. :X
Soms viel de auto halverwege uit, net te weinig benzine af fabriek.. of gewoon te lang / te hard gereden. Een lol dat die gasten hadden..
 
Vast 1 of meerdere testritten mee gedaan.
Maar zolang die niet op kenteken gezet is dan is die feitelijk nieuw.
Voor personen auto`s is het trouwens normaal.
Een AMG komt zelfs met vaak over de 50km weg bij de fabrikant aangezien de auto getest wordt
Motoren wordt geloof ik nooit op gereden als die uit de krat komt want heb vandaag mijn 3e nieuwe motor opgehaald en 3x stond er gewoon 0km op
Voor mij zou die 50km bij een "nieuwe"motor toch wel moeten samen hangen met een dikke korting zou ik die willen kopen

Over het algemeen kan de km teller tot een bepaalde stand eenmalig terug naar 0 worden gezet.

Op die manier heeft de klant een voertuig vanaf 0 km, terwijl de motor of auto wel gewoon aflever klaar gemaakt kan worden. Inclusief het aftanken, proefrit en indien nodig oplossen van problemen.
 
Yep, de enigste nieuwe motor die ik kocht stond op 25 KM. De dealer vertelde dat ie een nieuwe uit het krat altijd ff een ritje mee ging maken om te checken of het goed aanvoelde......en af te tanken.
 
Mijn oude buurman deed nieuwe auto's starten - lossen van de boot of vrachtwagen en ging lekker los. :X
Soms viel de auto halverwege uit, net te weinig benzine af fabriek.. of gewoon te lang / te hard gereden. Een lol dat die gasten hadden..

haha ja dat gebeurd hier bij koopman in de haven bij Born ook natuurlijk gewoon :P en de eigenaren maar zuinig doen om dat auto in te rijden _O-
Slecht en onbetrouwbaar personeel vind je dan ook werkelijk overal.
 
Ga in Vlissingen maar eens kijken wat ze met de nieuwe auto's en busjes doen die op de trein / van de trein en van de boot komen.

De meerwaarde van een "nieuwe" auto kopen word in 1x erg relatief :)

Staan ook wekelijks van die mobile schadereparatie bedrijven de deuken uit die auto's te -zuignappen-

Heb je een nieuwe auto, heeft ie al schade gehad voor de folie van de wieldoppen is getrokken


Als je vervolgens ziet welke arme donders die al maanden zonder douche zo lijkt het die auto's op de auto transporters
verder vervoeren , zou je die auto eerst uitspoelen met accuzuur voor je d'r zelf instapt.
 
Ik heb zelf op RoRo schepen gewerkt. Een nieuwe auto is inderdaad al "ingereden". O-) Laden en lossen is haastwerk. Duurdere modellen zijn beschermd met folie en schuimrubber, goedkope niet.
Maar het gaat hier over motoren, en die worden pas bij de dealer uitgekrat. Daarna maakt een medewerker een korte proefrit, dat zijn maar een paar kilometer.
 
Mijn oude buurman deed nieuwe auto's starten - lossen van de boot of vrachtwagen en ging lekker los. :X
Soms viel de auto halverwege uit, net te weinig benzine af fabriek.. of gewoon te lang / te hard gereden. Een lol dat die gasten hadden..
Een van mijn eerste buitenlandse havens, begin jaren '80 was Southampton. Daar stonden honderden Range Rovers en Jaguars op de kade, waarschijnlijk klaar om geexporteerd te worden naar het vaste land van Europa. Op een gegeven moment kwam Jan Maat er achter dat de sleutels in de contacten zaten. Dat was natuurlijk een heel leuk tijdverdrijf om een avondje met tal van die auto's op het haven terrein er een leuke avond van te maken. _O- Onze commandant kon het minder waarderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan