kilometerstand oplichterij@!! hoe te herkennen???

horizonrider

Rookie
12 mrt 2007
20
0
hoorn
hey hallo,

je hoort de laatste tijd steeds vaker dat er gekloot word aan de kilometerstand van een motor door particulieren en zelfs door dealers, maar nu is mijn vraag is er een trucje voor om dit te herkennen?? en tuurlijk weet ik als de motor half veroest is en er staat 2000 km op dat ik wel eventjes achter mijn oren moet krabben

alvast bedankt *O*
 
Let op: Ik ben absoluut tegen kilometerstanden terug draaien en staat bij mij ook gelijk aan oplichterij.

Maar als een motor goed uitziet, alle verslijtdelen (remmen, ketting, banden, etc) in orde zijn, geen schade heeft, maakt het dan nog wat uit of de motor 30000 of 70000 km gelopen heeft?

Het knoeien met kmstanden kun je herkennen aan de schijven ed dergelijke. Deze zijn meestal nog niet versleten met een kmstand van 20000 en te duur om te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Let op: Ik ben absoluut tegen kilometerstanden terug draaien en staat bij mij ook gelijk aan oplichterij.

Maar als een motor goed uitziet, alle verslijtdelen (remmen, ketting, banden, etc) in orde zijn, geen schade heeft, maakt het dan nog wat uit of de motor 30000 of 70000 km gelopen heeft?

Het knoeien met kmstanden kun je herkennen aan de schijven ed dergelijke. Deze zijn meestal nog niet versleten met een kmstand van 20000 en te duur om te vervangen.

:^, de algehele staat van de motor is toch veel belangrijker dan de kilometerstand.

Je kunt ook nog altijd naar de onderhoudsgeschiedenis vragen die op papier staat.
 
En een motorfiets kent geen NAP, toch ?

Velen schrikken als die m- stand in de buurt van 100.000 km komt.

Heb zelf ooit een ZZR 1100 gekocht met 70.000 km op de teller.
Niks mee aan de hand.

mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan