Kilometerstand

Gerhard007

MF'er
19 apr 2005
189
0
Coevorden
Als ik ga toeren met mijn Yamaha R1 uit 2001, samen met een aantal vrienden (Tl1000, GSX750, R6) dan staat mijn kilometerstand altijd veel hoger dan de rest. Op 200 km scheelt dat al gauw 15 km. Ik heb het dan over de afstand, niet de snelheid. Waar kan dit aan liggen? Of is dit normaal. Heb gewoon de orginele maat banden (Michelin Pilot Power)
 
normaal zou ik zeggen banden , maare nu weet ik het niet
 
heb je niet een andere tandwielverhouding, als je een groter (of kleiner) voortandwiel hebt draait de kilometer ook sneller :Y
 
Misschien moet je net als je vrienden de binnenkant van de bochten pakken :Y
 
Respect voor TS! :} :} :}

Dat komt namelijk omdat je de zijkanten van je banden meer gebruikt. Hier is de omtrek kleiner en heb je dus meer km's op de teller aan het eind.
 
een wat?? mijn teller klopt ook niet meer. motor hoort op 110-80-17 en ik rij op 110-70-17. wat doet dat en wat kkost dat??
't ding kost niet zo héél veel, dacht iets van een 75 euro ofzo, met montage en afstellen op de dyno bank ( = geijkte waarde) ben je bij mij pakweg zo'n 160 euro kwijt.
De healer werkt overigens alleen voor type's met electronische km teller.
Motopro sport is de importeur hiervan, misschien is er op z'n site wel een toepassingslijst te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan