Kilometerstand

Dixx

kloon
24 jul 2008
1
0
Beste motormuizen,

Ik heb een klein vraagje:
ik ben van plan om binnenkort een motor te kopen alleen hoe zit dat precies met de kilometerstand? Wat is weinig en wat is veel?
Met betrekking tot een auto is 300.000 veel, 150.000 niet zo veel, 100.000 weinig en 10.000 helemaal nix.

Hoe zit dat bij motoren?

Groet :]
 
denk dat kilometers weinig zeggen bij motoren.

onderhoud en rijstijl doen volgens mij meer goed of kwaad.
 
Afhankelijk van het onderhoud.

Mijne is tekoop. km stand 32.000 en altijd goed onderhouden. Facturen aanwezig. Betreft een honda cbr400rr ;) Die kan dus nog zeer veel km's maken.

Ik hoor het wel en zo niet succes ;)
 
Die van mij heeft nu bijna 110k gelopen 8-)
Maar als je fietsen tegenkomt waar ze 's morgens vanuit de stalling met een wheely wegtrekken en bij elk verkeerslicht een stoppie maken mag je blij zijn als die de 30k halen :+
 
Heb een Goldwing 1100 (staat toch bekend als km-vreter) gehad die bij 30.000 km aan een revisie toe was. M'n eerste CBR100F had ruim 70.000 zonder problemen gelopen :} en m'n BMW die ik nu heb heeft al 107.000 gelopen. Loopt nog als een zonnetje.

Kortom, je kan er weinig over zeggen. Ligt er idd, aan hoe de motor door de vorige eigenaar behandeld en onderhouden is. Al zou ik eerder geneigd zijn om te gaan kijken voor een motor met niet zo heel veel km's.

Je kan niet in het blok kijken dus moet je op je eigen oordeel afgaan. En als je garantie hebt, dan in de garantie even wat km's maken om te kijken of de fiets niets mankeert.
Bij een betrouwbare dealer kopen wil soms ook wel eens helpen. Al kan die ook niet in het blok kijken.

Suc6 :)
 
wat voor een motor is het? een beemer kan zo'n 200000 op de teller hebben, loopt nog steeds als nieuw. nog beter, trouwens, omdat ie al ingereden is :D! een budget fiets zal wat minder kilometers maken MAAR er zijn ook motorblokken die zich al hebben bewezen als onverwoestbaar.
 
Het eerste antwoord was meteen de goeie:

denk dat kilometers weinig zeggen bij motoren.

onderhoud en rijstijl doen volgens mij meer goed of kwaad.


Bochtenkoning, na 30dkm een revisie, wat is dáármee gebeurd??

Groeten, Karl
 
Het eerste antwoord was meteen de goeie:Bochtenkoning, na 30dkm een revisie, wat is dáármee gebeurd??

Groeten, Karl

Ik had eerlijk gezegd ook geen idee. Heb een bevriende monteur gevraagd of hij ernaar wilde kijken en hij heeft de revisie uitgevoerd. Hij had in ieder geval gezien dat de lagerschalen niet goed gemonteerd waren zodat de oliekanalen (?) geen olie kregen.
Beetje vreemd omdat de motor slechts 30.000 km gelopen zou hebben. Zou betekenen dat het een montagefout af fabriek zou moeten zijn, of dat het blok eerder al eens open is geweest. Heb nog gedacht aan reklameren bij de dealer (Huybers in Schijndel) maar ja, bewijs zoiets maar eens. En Mark Huybers zal misschien het ook niet hebben geweten.
Heb toen de revisie maar voor lief genomen en een jaar later de Honda ingeruild.
 
Terug
Bovenaan Onderaan