kilometerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het geen tiepvaut in de advertentie of heb je zelf op de teller gezien dat hij is terug gedraaid?

Indien he laatste mag je een linkje naar de ad geven.:9~
 
Vreemd inderdaad. Toevallig aantoonbaar met foto’s die je zelf gemaakt hebt? Van je dash bijv.
 
nee, de foto staat luid en duidelijk op internet, het is mijn motor geweest die ik heb ingeruild maar nu met een hele andere kilometerstand...geen twijfel over mogelijk.....vandaar dat ik hier aan de bel trek maar ik hoop dat degenen die dit lezen begrijpen dat ik in dit stadium geen namen ga noemen.....
 
Aangifte
Sinds 1 januari 2014 is kilometerfraude strafbaar. In artikel 70m van de Wegenverkeerswet staat: "Het is eenieder verboden om de tellerstand van bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde categorieën motorrijtuigen die dienen te zijn ingeschreven en tenaamgesteld zodanig te wijzigen of te doen wijzigen of de werking van de kilometerteller zodanig te beïnvloeden of te doen beïnvloeden dat de op de teller aangegeven afstand niet overeenkomt met de door dat motorrijtuig werkelijk afgelegde afstand."

Je kunt op grond van dit verbod bij kilometerfraude aangifte doen bij de politie.
Bron:
 
nee, de foto staat luid en duidelijk op internet, het is mijn motor geweest die ik heb ingeruild maar nu met een hele andere kilometerstand...geen twijfel over mogelijk.....vandaar dat ik hier aan de bel trek maar ik hoop dat degenen die dit lezen begrijpen dat ik in dit stadium geen namen ga noemen.....
Wat is de reden dat je geen naam noemt?
Een "teruggedraaide" Kmstand is toch een objectief waargenomen feit?
 
Je hoeft geen namen te noemen hoor.
Alleen een linkje naar de advertentie is genoeg.

Heb je een aankoopbon waar de ingeruilde motor omschreven is met een km-stand?
 
Zelf ben je niet benadeelt want je ben er zelf bij geweest en ben akkoord gegaan met de inruilprijs op
basis van de juiste km stand.
Wel is er fraude gepleegd als je verhaal klopt,en dan word een potentiele koper benadeelt en dat is een zaak voor de politie.
Al zal de aangifte wel ergens onder op de stapel verdwijnen en er niks meer van horen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dit toch wel keihard de kop ingedrukt willen zien, als je het echt zeker weet. Ik zou kijken of je iets hebt met de km-stand van toen jij 'm had en even een screenshot maken van hun advertentie met de km-stand van nu (voor je onderbouwing) en dan of aangifte doen (de stille manier) of negatieve reviews schrijven. Zoals je zelf al zegt is het ook heel lullig voor de toekomstige koper.
 
Ik zou ze ,geloof ik, eerst maar eens "gewoon"confronteren met de merkwaardige actie.
Misschien is er een andere reden dan jij denkt. Als ze daar niet zinvol of zelfs schuldbewust op reageren
kun je altijd nog dreigen met openbaarmaking of aangifte oid.
 
ja ik ga ze een dezer dagen bellen, lijkt mij het beste...en natuurlijk voel ik mij ook benadeeld want de motor waarvoor ik heb hem ingeruild kan ook wel zijn teruggedraaid....dit zal vast niet de eerste zijn en ook niet de laatste....voor de inruil heb ik foto's gemaakt met de toenmalige kilometerstand, en nu staat deze motor op de website met een teruggedraaide kilometerstand, en ook te koop dus met minder kilometers....uiteindelijk kan ik wel aangifte doen maar ben verder geen partij meer in deze, ik constateer het alleen maar....dank in ieder geval voor jullie reacties.
 
Volgens mij waarschuwt Erik van Lent in zijn columns wel eens voor dit soort praktijken. Hem een mail sturen kan altijd.
 
Alles wat de halve ton gepasseerd is verkoopt niet meer. Die winkel zal gewoon zeggen dat de teller stuk ging en is vervangen, en er na een excuus "afgelezen" kilometerstand van maken. Het beste wat je kunt doen is de factor kilometerstand helemaal uit je aankoopcriteria proberen te snoeien.

Weet nog heel goed de reactie van de verkoper waar ik mijn fiets Inc. Bonnen en historie inruilde. De helft van de multomap ging nog net niet de container in waar ik bij stond. Bah.
 
ja ik ga ze een dezer dagen bellen, lijkt mij het beste...en natuurlijk voel ik mij ook benadeeld want de motor waarvoor ik heb hem ingeruild kan ook wel zijn teruggedraaid....dit zal vast niet de eerste zijn en ook niet de laatste....voor de inruil heb ik foto's gemaakt met de toenmalige kilometerstand, en nu staat deze motor op de website met een teruggedraaide kilometerstand, en ook te koop dus met minder kilometers....uiteindelijk kan ik wel aangifte doen maar ben verder geen partij meer in deze, ik constateer het alleen maar....dank in ieder geval voor jullie reacties.
Ja allemaal leuk en aardig maar ik denk dat de meesten nu ook wel willen weten welke, naar je zelf zegt goed aangeschreven dealer, Kmstanden terugdraait eer hij ze te koop aanbiedt. Als het een particulier of een schimmig handelaartje was, dan was het allemaal wat minder interessant in dat opzicht maar als het een grotere zaak is willen we dat toch wel weten. Kijk, het is niet dat je enkel ontevreden bent over zijn service of zo, want dat is nogal subjectief en in die zin minder interessant als waarschuwing naar medemotorklanten maar dit is erger en niet voor discussie vatbaar...
 
ja ik ga ze een dezer dagen bellen, lijkt mij het beste...en natuurlijk voel ik mij ook benadeeld want de motor waarvoor ik heb hem ingeruild kan ook wel zijn teruggedraaid....dit zal vast niet de eerste zijn en ook niet de laatste....voor de inruil heb ik foto's gemaakt met de toenmalige kilometerstand, en nu staat deze motor op de website met een teruggedraaide kilometerstand, en ook te koop dus met minder kilometers....uiteindelijk kan ik wel aangifte doen maar ben verder geen partij meer in deze, ik constateer het alleen maar....dank in ieder geval voor jullie reacties.

Ik snap dit echt niet. Waarom bel je niet direct? En waarom geef je de link niet gewoon? Wie weet is er vandaag wel een MF'er die die motor van plan is om te kopen. Dan ben jij weer net te laat.. Dit is nou exact de reden waarom dit nog gebeurd, ze worden er niet op aangesproken. Jij bent nu dus zeker wel een partij is deze situatie, de bal ligt zelfs bij jou.
 
dank allen voor de reactie, ik onderneem zelf actie en zal de handelaar/dealer hier op aanspreken....en laten we eerlijk zijn, schademotoren/teruggedraaide kilometerstanden/ achterstallig onderhoud , het komt volgens mij bij een heleboel handelaren/dealers voor, je weet eigenlijk bij niemand zeker wat je koopt volgens mij tenzij je een nieuwe motor aanschaft....hoe spijtig ook....maar deze lag er dik bovenop....en ik wil ze eerst de kans geven om recht te zetten wat niet klopt, voordat ik ze aan de schandpaal nagel.....namen kan altijd nog mocht het nodig zijn....
 
dank allen voor de reactie, ik onderneem zelf actie en zal de handelaar/dealer hier op aanspreken....en laten we eerlijk zijn, schademotoren/teruggedraaide kilometerstanden/ achterstallig onderhoud , het komt volgens mij bij een heleboel handelaren/dealers voor, je weet eigenlijk bij niemand zeker wat je koopt volgens mij tenzij je een nieuwe motor aanschaft....hoe spijtig ook....maar deze lag er dik bovenop....en ik wil ze eerst de kans geven om recht te zetten wat niet klopt, voordat ik ze aan de schandpaal nagel.....namen kan altijd nog mocht het nodig zijn....
Dat is niet handig.

Zo zal je garantie niet serieus behandeld worden en is de goede verstandhouding verdwenen.
Beter neem je geen contact met ze op maar waarschuw je de volgende koper door hier de advertentie te linken en met het kenteken zodat een aspirant koper het kenteken kan googlen en zo gewaarschuwd is.
 
Ik vind dat je in zo'n geval (zeker als je zulke harde bewijzen hebt) toch wel min of meer de morele plicht hebt om aangifte te doen. Het zou wel erg toevallig zijn als dit de eerste keer was voor dit bedrijf, en andere mensen worden hier flink gedupeerd.
 
Laatst bewerkt:
Aanpakken dit soort gasten. Vandaag ben je mss niet 't slachtoffer, maar morgen mss wel weer bij een ander.
Aangifte bij de politie gaat zoals genoemd helemaal onder op de stapel.

Je kan ons ook het type motor aanduiden die op MP te koop staat met de (verkeerd) aangegeven km-stand.
Dan heb je de dealer niet genoemd, en toch weten wij wie de verkoper is. Negatieve berichten vanuit MF zullen dan wel volgen.
Ook veel quasi-MF-kopers zullen geïnteresseerd gaan zijn voor die motor, die op 't laatste moment UITERAAARD afhaken!
Meneer, ik heb nog een vraag over de km-stand. Hoe ga ik zeker weten dat deze stand klopt. Heeft u papieren, want ik wil 't wel zeker weten!

Paar jaar terug ook een akkefietje gehad met K****r-parts in Garderen.
Nee, hij wilde mij niks tegemoet komen. Belde die sufferd me later toch nog op of ik het bericht niet zou willen verwijderen. Mooi niet dus!
Ook in de toekomst zal ik daar nog niet 1 schroefje meer gaan kopen.
 
maak deze selectie op motoroccasion.nl en dan blijven er een aantal over. Dit was het laatste wat ik hier over deel, bedankt voor de vele reacties.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan