kilometerteller afstellen mogelijk ??

Bacaryu

MF'er
17 mrt 2003
196
0
Sint-Genesius-Rode
Ik heb een tijdje geleden nieuwe tandwielen en ketting gezet op men motor, 1 tandje gezakt op voorste tandwiel (hell yeah :p).

Maar nu zit ik met het probleem dat men teller niemeer de juiste snelheid aangeeft. Wanneer ik 140 km/h rijdt is het in het echt maar 125 km/h. Ik rijdt met een kawasaki zx636r van 2004. Digitale teller dus, kan die teller aangepast worden ? of is dit niet mogelijk ?
 
Teller meet het toerental van de uitgaande as van de versnellingsbak. Je km-teller is makkelijk te corrigeren met een yellowbox of speedohealer. Dit is een apparaatje wat je tussen je sensor en teller monteerd. Hier kan je de correctiefactor instellen zodat je teller weer de goede waarde aangeeft.
 
Boeit toch niet..
Doet de mijne ook, en de vorige ook (Honda).

Gewoon rekening mee houden dat hij alles dan 10% overdrijft.
Klaar.

Dat zal je dealer heus niet erg vinden, dat die beurten dan een paar honderd kilometer tevroeg komen...





En jij maar denken dat die topsnelheid ineens hoger is...
 
Ik heb zins kort een kleiner voorwiel en nu heeft mijn analoge snelheid's meter een afwijking.

Hij meet dat aan de hand van het voorwiel met een kabeltje, is dat ook af testellen? Ik heb een GSX 600F uit 1990. Nu heb ik ook een fietscomputer en een gps die mijn snelheid weergeeft. Maar als het mogelijk is wil ook mijn analoge teller werkend hebben!
 
Boeit toch niet..
Doet de mijne ook, en de vorige ook (Honda).

Gewoon rekening mee houden dat hij alles dan 10% overdrijft.
Klaar.

Dat zal je dealer heus niet erg vinden, dat die beurten dan een paar honderd kilometer tevroeg komen...

En dat je minder voor je motor terug krijgt met 10% te veel kms op de teller ;)

Mijne (uit 2003) meet de snelheid ook nog op 't voorwiel. En volgens mij doen de SV's van 2008 dat ook nog :P
'If it ain't broken, don't fix it" blijft een mooi principe :)
 
Ik heb zins kort een kleiner voorwiel en nu heeft mijn analoge snelheid's meter een afwijking.

Hij meet dat aan de hand van het voorwiel met een kabeltje, is dat ook af testellen? Ik heb een GSX 600F uit 1990. Nu heb ik ook een fietscomputer en een gps die mijn snelheid weergeeft. Maar als het mogelijk is wil ook mijn analoge teller werkend hebben!

Nee kan niet. (punt)
Trouwens top voor het kicken van een 4 jaar oud topic :}
 
Ik heb zins kort een kleiner voorwiel en nu heeft mijn analoge snelheid's meter een afwijking.

Hij meet dat aan de hand van het voorwiel met een kabeltje, is dat ook af testellen? Ik heb een GSX 600F uit 1990. Nu heb ik ook een fietscomputer en een gps die mijn snelheid weergeeft. Maar als het mogelijk is wil ook mijn analoge teller werkend hebben!

Heb je je originele opnemer op je nieuwe kleinere wiel gezet of heb je de opnemer die bij het wiel hoort gebruikt?
Zou zomaar een verschil in kunnen zitten.
 
Afwijking zit er nou eenmaal in.

Je kunt een andere bandenmaat doen, maar dan veranderd ook de rijbeleving.


~[edit]
Of zou een kleiner wiel ook een kleinere opnemer hebben :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan