Kilometerteller ontkoppelen

Zino

Rookie
16 sep 2004
10
0
België
Hallo allen,

'k zou voor mijn Honda 600F4 een aparte kilometerteller/snelheidsmeter willen installeren.
De originele teller zou dan tijdelijk uitgeschakeld moeten worden.

'k Heb al gehoord dat er van die digitale 'fietscomputers' zijn die gaan tot 300km/u, dus daar kom ik al mee toe ;-)

Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
 
je wil niet dat je km's door tellen omdat je em dan volgend jaar beter kan verkopen ofzo :? :?

Hmm, nee hoor. Daarvoor kun je je kilometerteller gewoon laten herprogrammeren als je dat zou willen.

De bedoeling is belastings-gerelateerd.
Ik gebruik mijn moto voor woon-werk-verkeer en breng die dan ook in in mijn belastingsaangifte.
In België kun je je moto 100% inbrengen als je die voor woon-werk-verkeer gebruikt.

Nu, die 100% is wel relatief.
Als je je moto enkel en alleen gebruikt om van en naar je werk te rijden, is er geen probleem.
Als je, uiteraard, je moto ook in je vrije tijd gebruikt, dan gebruik je die niet 100% meer voor het woon-werk-verkeer en kan je die dan ook maar gedeeltelijk inbrengen.
Rijd je bv 8000 km voor je werk en 2000 km privé, dan mag je je moto (en kledij, onderhoud, herstellingen, verzekering, wegentaks, ...) maar voor 80% aftrekken.

Een goede Belg zijnde kunnen we dit natuurlijk niet laten gebeuren, daarom dus de bedoeling om tijdens privé-ritten de originele kilometerteller uit te schakelen en te rijden op een alternatieve.

Niet dus om een hogere prijs te halen bij verkoop (kilometertellers herprogrammeren is blijkbaar een business in Nederland, blijkt uit de resultaten die Google mij geeft op een zoekopdracht ....)
 
Da's gewoon fraude. Beetje sneu.
Daarbij dupeer je de volgende eigenaar van je motor natuurlijk wel, want ik geloof nooit dat je erbij gaat zeggen dat hij/zij bij de kmstand nog 2000 km moet bijtellen.
 
Da's gewoon fraude. Beetje sneu.

So?

Daarbij dupeer je de volgende eigenaar van je motor natuurlijk wel, want ik geloof nooit dat je erbij gaat zeggen dat hij/zij bij de kmstand nog 2000 km moet bijtellen.

Zoals voorheen gezegd: als je 2de-hands verkoopt heb je dat probleem altijd.
Kilometertellers kunnen geherprogrammeerd worden voor €50 in Nederland.
Dus of je kilometerstand correct is of niet, zal je nooit met zekerheid weten.
Daarom ga ik nooit af op de kilometerstand (koop ook 2de hands hoor), maar op de slijtage van diverse onderdelen. Daar kun je veel meer aan zien dan aan die teller.

Als niemand het weet/wil zeggen, vraag ik het gewoon aan mijn motodealer/mechanicien hoor. Die zal dat wel weten en willen zeggen, misschien zelfs doen!
 
Als niemand het weet/wil zeggen, vraag ik het gewoon aan mijn motodealer/mechanicien hoor. Die zal dat wel weten en willen zeggen, misschien zelfs doen!

Misschien is dat wel verstandig. want om nou mee te gaan werken aan fraude en het belazeren van de volgende eigenaar van jou motor lijkt me niets.

P.S. Ik heb ooit wel eens een motor gekocht, waarbij de eigenaar ongevraagd netjes aangaf dat de teller ooit vervangen was door een andere (tweedehandse teller) waardoor de kilometerstand niet meer klopte. moesten wat kilometers bij.. dus er zijn nog wel eerlijke mensen :}
 
Laatst bewerkt:
als de belasting je ene motor al betaalt, wat is het probleem van een andere motor erbij dan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan