kilometerteller stuk. Wat nu?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Mijn kilometerteller is er tijdens mijn avondritje deze avond mee op gehouden :(. Ik heb nu geen indicatie meer van de snelheid en geen telling meer van de kilometers. Nu heb ik zitten denken om hem te vervangen door een andere kilometerteller. Ik vind namelijk origneel vervangen erg duur, ik rij omdat ik het leuk vind en mijn motor is gewoon een lief brikje. Ik dacht aan een oude kilometerteller bij de sloop te halen o.i.d., maar welke passen er allemaal op? Moet ik dan gelijk het hele dashboard vervangen? (lijkt me het handigste?) Het gaat op dit moment om mijn cb400 uit 1992. Of kan er ook nog een zekeringetje stuk zijn? Zal morgen ook nog even de kabeltjes nalopen.

Heeft iemand advies/tips?

alvast heel erg bedankt.
 
is gewoon te koop,.
misschien nog wel bij de dealer.
schroef de wartel bij de teller maar eens los en draai aan het voorwiel.
je moet dan de binnenkabel zien draaien.
zoniet is meestal de kabel gebroken en soms de aandrijving in het wiel.
de teller zelf gaat zelden stuk.
 
Dit is niet elektrisch. Er loopt een vrij dikke kabel uit je dashboard richting je voorwiel (naaf) toe. Hier zit hij ergens in vast.

Nou, deze kabel is stuk of de pickup in je naaf. En als derde mogelijkheid is er iets stuk in je dashboard zelf. Maar eerste 2 zijn de meest voor de hand liggende.

Misschien zitten de moertjes gewoon niet goed vast!

Het is gewoon een kabel met een hard pikkie eraan die in een gaatje gaat waar aan de ene kant een wartel zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan