Kilometerteller vooruit

T.A.R.

MF'er
5 jun 2003
64
0
Waalwijk
Weet er iemand hoe je een digitale teller vooruit moet zetten?
Ik heb nl. een motor gekocht met minder dan 6000 km. op de teller. Die 6000 km. zijn een soort vereiste voor de douane. Anders moet je dus 20 % extra betalen aan BTW. Het gaat om een Honda CBR 600 f.
 
Laatst gemeten aan de snelheidssensor van SV650. Daar komt een 0-6V blokgolf vanaf (50% duty cycle) met 4 perioden per wielomwenteling. Als je met een stukje electronica zo'n signaal kunt genereren dan zou je die er een nacht aan kunnen laten staan.
 
of even deurbroezn! ook leuk, anders moet je deze later weer terugzetten met alle gedonder van dien

PS welke douane en waar dan? nooit eerder gehoord.

Bovendien zou ik liever 20% extra betalen en dan mijn fiets origineel houden. hou niet zo van dat gesjoemel
 
Hoeveel km kom je nog tekort?

Bij enigszins redelijk weer maak je anders toch gewoon eerst binnen het gindse land een flinke proefrit, pakweg 1000 kilometertjes duren zelfs met een brommer niet zo erg lang, 3-5 dagen kampeertocht.
 
Het probleem is ik heb de motor geimporteerd uit duitsland en in nederland is de regel als je een motor invoerd met minder dan 6000 op de teller of jonger dan een half jaar moet je bij je bpm dus 20 % over de nieuw waarde betalen. En wat het gesjoemel betreft ik laat de teller daarna weer gewoon op zijn oude stand terugzetten. Je kunt dan wel ff een paar duizend kilometer gaan rijden maar je hebt helaas geen kentekenplaat en dus geen verzekering.
 
Hmmmmm Waalwijk is wat ver, anders kon je de "mijn" wel ff lenen, is van een fs, maar wel hetzelfde geloof ik.
Maar ben je zeker dat het 6 maand OF 6000km is? Dacht dat het 6 maand EN min 6000km was zodat hij niet als een nieuw voertuig wordt beschouwd.
 
Ik kon zo gauw niemand vinden die het kon ( die van het linkje deed alleen maar blades). Ik heb het maar op gegokt dat ze niet op mijn tellertje keken. Ik had denk ik geluk dat het een beetje koud was buiten en dus kwam die zijn stoel niet uit. Ik had ook in Duitsland al 6800 km. op de bon laten zetten. Toch bedankt voor de snelle en spontane reacties. :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan