Kinder motorkleding

sorry maar ik kan de website om overreden te worden niet voelen
sinds mijn eerste motor(1981) heb ik bijna altijd ondervonder dat motorrijders sociaal waren onder elkaar, door de reactie op ons aanbod op dit forum begin ik te twijfelen.
 
sorry maar ik kan de website om overreden te worden niet voelen
sinds mijn eerste motor(1981) heb ik bijna altijd ondervonder dat motorrijders sociaal waren onder elkaar, door de reactie op ons aanbod op dit forum begin ik te twijfelen.


Those_who_ride_decide is een complete klapmongool en moet je niet eens zien als motorrijder.

volgensmij heeft die met moeite zijn staatsexamen gehaald na 20 keer en rijdt nu op mislukte fiets en geeft af op de mensen die het wel voor elkaar hebben!
 
@ TS hoe groot zijn je kinderen dan?

misschien dat ze in een XS damespak passen?
(heb zoiets ook liggen en das mini maar ik woon helaas voor je in twente ;) )
 
sorry maar ik kan de website om overreden te worden niet voelen
sinds mijn eerste motor(1981) heb ik bijna altijd ondervonder dat motorrijders sociaal waren onder elkaar, door de reactie op ons aanbod op dit forum begin ik te twijfelen.

Je kan natuurlijk ook wel weer een bééétje overdrijven, zeg nou zelf.

Tot zover deze offtopic post.
 
motorplanet in dronten compleet pak 99,- helm nieuw 50,-
handschoenen 30,- laarzen 2dehands......
en de vraag of ze het wel of niet leuk vinden....... hmmm uit eigen ervaring dochter 1x achterop is resultaat wil altijd mee........

zoontje 3jr ziet dat als papa motor uit schuur haalt staat ie al klaar in zin leren jasje met laarzen aan.......helaas moet ie nog paar jaar wachten.......

ik denk gewoon aanschaffen die zooi ze vinden het toch wel leuk !!!

ik gebruikte ook nog een kinderzitje erbij....
full
 
motorplanet in dronten compleet pak 99,- helm nieuw 50,-
handschoenen 30,- laarzen 2dehands......
en de vraag of ze het wel of niet leuk vinden....... hmmm uit eigen ervaring dochter 1x achterop is resultaat wil altijd mee........

zoontje 3jr ziet dat als papa motor uit schuur haalt staat ie al klaar in zin leren jasje met laarzen aan.......helaas moet ie nog paar jaar wachten.......

ik denk gewoon aanschaffen die zooi ze vinden het toch wel leuk !!!

ik gebruikte ook nog een kinderzitje erbij....
[afbeelding]

Ziet er goed uit! :] :]
 
Mijn dochter is op dit moment 5 jaar. De afspraak is dat ze achterop mag als ze met haar voeten normaal bij de steps kan. Dat is zo langzamerhand het geval.

Ik kijk naar lenen of 2e hands omdat ik niet een paar honderd euro wil uitgeven om er na 3 keer rijden achter te komen dat ze het niets vind. Met lenen kan ik in ieder geval zien of het de eerste keer al niets is, dan hoef ik niet eens naar 2e hands te gaan kijken.

Als ze het leuk vind dan komt er een zitje en de bevestiging voor de topkoffer zit er al. De koffer gaat er alleen op bij reizen of andere omstandigheden. Ik schaf ook een riem aan die 2 handvaten heeft. Daardoor hoeft de kleine niet de hele tijd te proberen met haar armen om mij heen te zitten en kan ze de handvatten beethouden van de riem.

uiteraard is de veiligheid van mijn dochter het belangrijkst. Dat betekent niet dat ik geld over balk moet gooien om er dan achter te komen dat ik het voor niets gedaan heb. Zij zonder goede bescherming en ik vol in het leer zal je nooit zien.

Ik zag er laatst bij de speelgoedrit ook weer 1. Papa in vol leer, kleine in een spijkerbroek, spijkerjas, gympjes, potje en veel te grote handschoenen. Hou je dan maar zo weinig van je kinderen ???

Ik zal eens vragen bij wat motorzaken in de buurt of ik daar iets kan lenen/huren
Ze zit wat maat betreft aan 128/140
Op voorhand kopen ..... mijn zoon is 14 en vind er geen &*^@ aan. Gelukkig is hij groot en kan mama's kleren aan dus heb ik niet iets voor niets aangeschaft.

@marten79 ... hoe groot/oud is/was jou kleine op die foto ?

@fubaar ..... ik denk dat xs nog veel te groot is voor haar maar ik moet wel zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb.
 
Het ritje naar huis is als ik toevallig op de tijd naar huis kan en ik haal haar op dan mag ze voor op de tank zitten. Dan gaan we in zijn 1 op de koppeling, zonder gas richting huis en over de stoep. In een tempo dat ik mee step met mijn voeten en de draaiende motor gebruik om niet lam van het steppen te worden. Je kan je dan wel voorstellen in welk tempo dat gaat. Wandelen is sneller zeg maar ;)
Zij helemaal blij, wouten ook mochten ze het zien maar tot nu toe mazzel.

Ik was dezelfde mening toegedaan.
Op zondagochtend om 9.30 600 meter naar huis gereden met mijn zoon voorop.
Heeft me 75 euro boete gekost.

Nu gaat ie zo achterop:

full
 
Mijn dochter is op dit moment 5 jaar. De afspraak is dat ze achterop mag als ze met haar voeten normaal bij de steps kan. Dat is zo langzamerhand het geval.
Hmmm, ik vind 5 jaar toch nog wel wat te jong om achterop te zitten.
Het is niet alleen het feit dat ze bij de stepjes kan maar je moet er ook van op aan kunnen dat ze geen onverwachte dingen gaat doen.
Wat oudere kinderen maken al deel uit van het verkeer, zijn zich meer bewust van de gevaren.
Ik zou nog een paar jaar wachten.
Ik schaf ook een riem aan die 2 handvaten heeft. Daardoor hoeft de kleine niet de hele tijd te proberen met haar armen om mij heen te zitten en kan ze de handvatten beethouden van de riem.
Gebruik ik ook en inderdaad heel handig. :Y
 
Mijn jongste dochter is ook 5, maar ik moet eerlijk zeggen dat ze van mij nog niet achterop mag. uiteraard zijn alle kinderen verschillend, maar als ik zie hoe ze is als ze achterop de fiets zit vind ik achterop de motor nog niet verantwoord. Mijn twee andere dochters heb ik pas achterop genomen toen ze een jaar of 8 waren.
 
Dit ziet er super stoer uit. Maar je beseft toch wel dat maxi-cosies ontworpen zijn met het idee dat het kindje met de rug in de rijrichting vervoerd wordt.

Ik ben ook nog eens vergeten om de draagbeugel van de Maxi-cosi overeind te klappen zie ik nu...
 
@TS: ik kan je helaas niet helpen.

Echter als ik zo vrij mag zijn om je topic te misbruiken. Mijn dochter van 8 jaar is gister voor het eerst mee achterop geweest. Ze durfde voorheen nooit mee, maar gisteravond wilde ze wel eens een klein rondje rijden. Mama's helm paste perfect tot mijn grote verbazing, maar haar leren outfit was veel te groot. Dus uiteindelijk achterop gegaan met haar eigen leren jasje (geen motorjas) en een spijkerbroek. Ik dacht dat ze het totaal niet leuk zo vinden, ze is namelijk niet zo'n held. Maar tijdens het kleine blokje in de woonwijk hoorde ik al de hele tijd vreugdekreten.

Het blokje is uiteindelijk verlengd na mama verteld te hebben hoe cool motorrijden wel niet was. We hebben zo'n 20 minuten rondgetourd voornamelijk met wat lagere snelheden en even een piek naar 110 (ik heb nog nooit zoveel joehoe's van haar gehoord). Eenmaal thuisgekomen was ze helemaal enthousiast ze wilde wel vaker mee. En ze wilde ook graag een keer bij opa achterop.

Maar dit was wat mij betreft de eerste en laatste keer met de eerder beschreven outfit. Nu ik weet dat ze het leuk vind, wordt het tijd om haar in een goede outfit te steken.

Maar nu mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat zijn aanraders qua motorpakken voor kinderen? Mijn dochter is nogal een miep, dus ik kan me voorstellen dat sommige beschermers niet 'lekker' zitten. Ik wil natuurlijk boven alles dat ze veilig achterop kan zitten, dus eventueel maar iets minder comfortabel. Kan iemand hier zijn of haar ervaring over roepen? Ik heb na wat zoekwerk ook de verstelbare pakken gezien, heeft iemand daar ervaring mee?

Uiteindelijk zal het toch neerkomen op passen, maar in dit geval ga ik het liefst wel goed geinformeerd op pad.
 
Maar nu mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat zijn aanraders qua motorpakken voor kinderen? Mijn dochter is nogal een miep, dus ik kan me voorstellen dat sommige beschermers niet 'lekker' zitten. Ik wil natuurlijk boven alles dat ze veilig achterop kan zitten, dus eventueel maar iets minder comfortabel. Kan iemand hier zijn of haar ervaring over roepen? Ik heb na wat zoekwerk ook de verstelbare pakken gezien, heeft iemand daar ervaring mee?

Uiteindelijk zal het toch neerkomen op passen, maar in dit geval ga ik het liefst wel goed geinformeerd op pad.
Ik heb een textiel jas en dito broek gekocht, was nog ietsje te groot maar de apart gekochte bescherming voor schouders/ellebogen/heupen en knieën zaten wel op de goede plaats.
Dat de mouwen en de broekspijpen dan iets te lang zijn is dan niet zo erg.
Het zou een allweather pak moeten zijn maar s'zomers is het toch wel wat warm.
Als je met haar hoofdzakelijk in de zomer gaat rijden kun je daar dus beter rekening mee houden. Een zomerpak zou dan beter zijn, kun je altijd een extra truitje onder aan trekken.
 
Mijn dochters hebben deels eigen, en deels gedeelde motorkleding. Niet allemaal in 1x aangeschaft!! De oudste is nu bijna 17 en kon gewoon mijn spullen aan. De twee jongsten, 12 en 11, hebben een tijdje samen met een kinderpak gedaan. Daar zitten ritsen in waarmee mouwen en broekspijpen verlengd kunnen worden- heel handig met meiden met van die groeispurten. Inmiddels is nr.2 net zo lang als ik, en doet nu samen met een jas en broek met nr.1. Nummertje 3 heeft nog niet zo'n last van groeistuipen en past nog in het kinderpak.
Overigens zijn het allemaal textiel pakken met uitneembare wintervoering.

Ik kreeg ooit een tip:
kinderen kunnen je lastig vast houden, armpjes nog niet lang genoeg en zo. ik doe mijn jaszakken open, en daar stoppen ze hun handen in- werkt prima! (in de winter niet zo'n aanrader...)
 
curlybrunet, @nne bedankt voor de feedback!

@nne, ik heb geen zakken aan de buitenkant van mijn pak en ook zijn mijn lovehandles onder het leer niet zo 'grijpbaar', maar mijn dochter kon zich prima vasthouden. Maar goede tip! Wellicht is zo'n tankgrip ook wat (aergrimm in "duo tank grip")
 
Terug
Bovenaan Onderaan