kinderbeschermkleding

susanne

Die hard MF'er
1 mei 2004
806
6
zwaag(gemeente Hoorn)
hey maatjes;]

heb gisteren een nwe helm gekocht voor mijn dochtertje van 7.
nu wil ik ook beschermende kleding etc kopen, maar het liefst 2de hands kan ik een maatje groter aanschaffen, zodat ik niet elk jaar nwe moet hebben, kinderen groeien als kool, en ze zit niet dagelijks achterop.?

misschien hebben jullie nog een beter advies, adres ?????
 
Tip: gebruik eens de zoekfunctie, zijn al meerdere topics over geweest.

Het is in ieder geval niet makkelijk om iets te vinden.
 
Kijk eens op martkplaats- daar heb ik een prachtige kinderhelm gevonden, voor een heel nette prijs!
 
Suzanne, hoe lang rijdt jouw dochter al mee?

Las pas dat 8 jaar een goede leeftijd was om mee te beginnen. Jongere kinderen willen nog wel eens in slaap vallen achterop. Ritten langer dan een half uur kunnen gevaarlijk worden.

Voorts las ik ook dat helmen niet meer mogen wegen al ca 900 tot 1000 gram ivm nekklachten.

Is het niet zo dat motorkleding vanaf maat 128 te krijgen is?

Mijn dochter is nu 5 maar al redelijk lang (120 cm) maar toch wil ik wachten.

Ben benieuwd hoe jij dit doet.

groeten
Viragoman
 
Suzanne, hoe lang rijdt jouw dochter al mee?

Las pas dat 8 jaar een goede leeftijd was om mee te beginnen. Jongere kinderen willen nog wel eens in slaap vallen achterop. Ritten langer dan een half uur kunnen gevaarlijk worden.

Voorts las ik ook dat helmen niet meer mogen wegen al ca 900 tot 1000 gram ivm nekklachten.

Is het niet zo dat motorkleding vanaf maat 128 te krijgen is?

Mijn dochter is nu 5 maar al redelijk lang (120 cm) maar toch wil ik wachten.

Ben benieuwd hoe jij dit doet.

groeten
Viragoman
Waar heb je deze wijsheden alleaal vandaan,graag meer info / bronnen etc.
Mijn zoontje zeurt mijn kop gek, en hij is pas drieeneenhalluf jaar oud, 105cm, 18 kg, maar wil wel te pas en onpas mee (alleen nog binnen de bebouwde kom voorlopig)
full
 
Het is moeilijk om 2dehands kinderpakken te vinden. Voor mijn zoon heb ik een pak gekocht bij motoport en ook zijn helm en een speciaal stoeltje voor achterop zodat ie niet zijwaarts van de motor kon vallen of gaan hangen. Er is geen leeftijdgrens voor kids achterop de motor dus je neemt dat risico zelf naar eigen inzicht. Ook of je ze een pak aangeeft is jou verantwoording. Je ziet soms kids achterop in een dun broekie en jasje en de ouders hebben wél hun pak aan |( Ieder kind is ook anders, de een zal er eerder aan toe/of rijp voor zijn dan de ander. Maar het is een genot om je kind ook te zien genieten van jou hobby ;)

full
 
dat is een mooi stoeltje! waar verkrijgbaar en wat kost zoiets? De oudste mag wel bij achterop, maar is dan ook twaalf. De twee kleintjes, zeven en zes, willen ook erg graag, maar dat hou ik beperkt tot een rondje om het speeltuintje. Ze oefenen wel alvast met de helmen:

full


:)
 
dat is een mooi stoeltje! waar verkrijgbaar en wat kost zoiets?

motoport en 159 pleuro's.....duur dus
volgens gebruiksaanwijzing van 3-9 jaar maar zonemans is nu 7 1/2 ;) en kmoet zeggen dat met beschermende kleding je dat klein kontje van hem erin moet proppen dus ik vind het stoeltje niet meer geschikt voor kids van een jaar of 6/7. Voor de rest is het een ideaal ding en geeft jezelf ook wat meer vertrouwen dat je kind onderweg niet ineens zijwaarts van je motor knikkert. Helaas maar voor korte tijd te gebruiken dus.
 
Kinderkleding is best moeilijk idd.
Zeker vanaf jonge leeftijd en kleine maatjes.
Daphne is nu 7 en heeft mt 128/134.
Toch heb ik voor haar een complete outfit.
Op ebay.de en louis.de heb ik alles gevonden.
In Nederland is dat veel schaarser.
Dus kijk daar eens en dan gaat het zeker goedkomen.
Kijk maar naar ons;

album_pic.php
 
Inderdaad staat er in de promotor van deze maand een heel artikel over.
Gaat erover dat de kids goed bij de steps kunnen. Ook komt op er op het nekje druk te staan als de helm te zwaar is.

Dat stoeltje: staat dat niet te scheef op zo'n chopperzadel ?

Zat zelf te denken om leuningtjes te maken op m'n sissy. Zag laatst een Harley die dat had.

Iemand een zelfbouw stoeltje gemaakt?
 
viragoman en andere reakties alle bedankt :)

Mijn dochter van 7 heeft plm. mt. 128/134(maar denk dat ze de kleding één maat groter moet) ze heeft van die lange stelten, ik rij haar van huis naar school een 2 min. verderop en ga dan meteen door naar mijn werk anders red ik het niet qua tijd.(is wel niet best voor de koude motor maar het kan niet anders)
Ze vindt het prachtig achterop, maar omdat ik geen goede kleding voor haar heb wil ik wachten met de langere ritjes in de stad bijv. van hooguit een uur.
Heb ook een hoge sissybar waar ze veel steun heeft en ze komt goed by de stepjes.
Om meer houvast aan mijn jas te geven doen ik een op maat gemaakte brede sjorband om met kliksysteem zodat zij haar eigen stand van grip kan hebben(ook een tip uit een ander forum)
De helm is een (goedgekeurde)intergraal- kinderhelm en niet zo zwaar in gewicht.

Ben ook overal aan het kijken op sites voor 2e hands.

nou ik hou jullie op de hoogte en tips are welcome :)
 
hey allemaal

nou ik ben geslaagt hoor
broek mt. 140 by http://www.motorkleding.tk (www.motorkleding.tk) kan ik ieder aanraden, goede service
jas via marktplaats en komt binnenkort per post
bergschoenen met dik leer.
nu nog handschoenen en ze kan achterop.

gr. susanne
 
Terug
Bovenaan Onderaan