Kindercrosser en eigendombewijs

milant

MF'er
12 nov 2006
214
0
Ik heb nu een chinees minibike (gekocht op MP jaren geleden) en overweeg nu om een Yamaha PW50 oid te kopen voor mijn zoontje.
We gaan binnenkort op vakantie (buiten EU) en ik neem mijn moto op aanhanger mee, dus waarom niet de zijne ook...

De vragen zijn:
Moet ik voor de minibike (of eventueel een PW50) bepaalde eigendomsbewijs bij me hebben en indien ja, hoe kom ik eraan?

Als ik een PW50 koop (tweedehands) moet ik dan zo'n bewijs meekrijgen (van de eigenaar) of wordt dat als een koelkast e.d. verkocht (zonder papieren)?

Hoe zit dat eigenlijk met die kleine kinderbrommers/crossers en eigendomsbewijzen? Welke instantie gaat daar over? Of kan ik het gewoon aangeven bij de grens en klaar is kees?
 
aankoopbon meenemen als je die hebt.
dingen worden verder niet geregistreerd volgens mij.
tip: koop gelijk een ktmmetje en sla die pw over.
voor je het weet zijn ze zo'n ding ontgroeid en op zo'n ktmmetje kunnen ze wat langer "doorgroeien".

oh ja, vergeet geen laarsjes te kopen voor die kleine ;)
 
KTM-tje dan maar (met laarsjes :) ).
Alleen blijf ik een beetje bezorgd over de Kroatische douane.
Want als zij zeggen draai maar om, dan heb ik een probleem.
 
http://link.marktplaats.nl/448113048

Ook een leuk ding ziet er nog goed uit en zit meteen een hoop bescherming enzo bij voor die kleine :P

Met papiertjes/boekjes erbij ook nog.
Beetje pw50 formaat alleen..

:W
 
Laatst bewerkt:
hmmmm

heb ik nog iets voor je om over na te denken ;)
moet je z'n ding niet verzekeren? en hoe gaat dat in het buitenland met je verzekering?

alvast een goede vakanitie!


GR NEMO!
 
ik heb nog een kawa 65 cc automaat te koop
wel ff verzekeren en hij mag zo mee evt aanloopbon (niet verplicht)
 
Ik heb bij de dealer afgelopen jaar een crf50 gekocht (ideaal ding, want er zit bijna geen onderhoud aan en wat er wel aan zit kan je zelf goed doen). Ik heb daarbij verder geen papieren bij gekregen.
 
KTM-tje dan maar (met laarsjes :) ).
Alleen blijf ik een beetje bezorgd over de Kroatische douane.
Want als zij zeggen draai maar om, dan heb ik een probleem.
Noem eens 1 reden waarom ze dat zouden zeggen?
Dan kan je wel van al je eigendommen zoals fietsen, niet-geregistreerde aanhangers, skippyballen en lippenstift de bon meenemen.
 
ah die oma... iedere keer weer een schokje. :)

Ik was 4 weken weg. Het is een KTM-tje geworden (sx50 LC pro junior). We kochten het onderweg (ergens bij Eindhoven).
Ik heb het aangegeven op de SLO-KRO grens en verder vroeg niemand wat.
Ging geweldig.
1 keer op zijn plaat gegaan in een weiland en ondanks helm, mond vol grond. :)
Dat ding heeft een behoorlijk power output. We zijn nu bezig met de rest van de gear en MCC lidmaatschap. De kleine vindt het leuk. :)


Noem eens 1 reden waarom ze dat zouden zeggen?
Dan kan je wel van al je eigendommen zoals fietsen, niet-geregistreerde aanhangers, skippyballen en lippenstift de bon meenemen.

Well, weet ik veel. Het is een motorvoertuig, met een nummer.. Ik wist het niet zeker. Ik moest een keer (bijna) keren door een barst in mijn voorruit. Dat was een horizontale lijn onder de ruitenwissers die geen probleem vormde voor de apk. Ik kon uiteindelijk wel doorrijden, maar ze deden moeilijk. Als je een keer dat "keer om" hoort, dan raak je getraumatiseerd voor de rest van je leven. :)
 
Als je een keer dat "keer om" hoort, dan raak je getraumatiseerd voor de rest van je leven. :)


Of je gaat 10 km verder de grens over waar eventueel géén grenspost staat :?

Of dacht je dat ze via de porto omroepen "jongens, die man met die barst in z'n voorruit, die komt er niet in!"


Bolletjebas is vroeger op de brommer ( oldtimer eigenbouw caferacer ) naar Rusland geweest, en heeft vaak genoeg gehoort "je komt er niet in/door" :W
 
Laatst bewerkt:
ah die oma... iedere keer weer een schokje. :)

Ik was 4 weken weg. Het is een KTM-tje geworden (sx50 LC pro junior). We kochten het onderweg (ergens bij Eindhoven).
Ik heb het aangegeven op de SLO-KRO grens en verder vroeg niemand wat.
Ging geweldig.
1 keer op zijn plaat gegaan in een weiland en ondanks helm, mond vol grond. :)
Dat ding heeft een behoorlijk power output. We zijn nu bezig met de rest van de gear en MCC lidmaatschap. De kleine vindt het leuk. :)Well, weet ik veel. Het is een motorvoertuig, met een nummer.. Ik wist het niet zeker. Ik moest een keer (bijna) keren door een barst in mijn voorruit. Dat was een horizontale lijn onder de ruitenwissers die geen probleem vormde voor de apk. Ik kon uiteindelijk wel doorrijden, maar ze deden moeilijk. Als je een keer dat "keer om" hoort, dan raak je getraumatiseerd voor de rest van je leven. :)

"Als ik moet omdraaien, komen jullie niet in de EU".

Werkt iedere keer weer :Y

:+
 
Gelukkig ben ik in de tijd dat ik nog internationale wedstrijden reed hierop nooit gecontroleerd. Want buiten het feit om dat de motoren en niet verzekerd, en er niet een eigendomsbewijs van was, waren ze ook nog eens opgevoerd.
Pffff, ik besef mij nu ineens hoeveel geluk ik altijd heb gehad :X :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan