Kinderen achterop / Kinder kleding

ik ging rond me 8ste ofzo bij me pa achterop , zonder beschermende kleding enkel een helm. maar alleen door het dorp...en over het grasveld naar het schoolplein. wat een entee, de hele school stond ons aan te kijken totdat ik me helm afdeed :Y
en no way dat ik in slaap viel, veels te spannend!


ik denk dat een soort van sissybar wel handig is als je kinderen mee neemt. optrekken gaat nog best rap soms
 
mijn bijde dochters gan regelmatig achterop mee. Voor het eerst ik dacht toen ze een jaar of 10 waren. En wel met goede motorkledeing gewoon een motorpak natuurlijk.Het eerste pak was een 2de hand pak maar wel goed. Veel kinderpaken gaan gewoon over naar een colega motorrijder zijn zoon of dochter. Zo heb ik hier nog een kinderpak hangen wat weg kan.
 
Mijn beide zonen 8 en 12 gaan regelmatig mee, de een bij papa achter op en de jongste bij mij. Ze beschikken allebei over degelijke kleding en een fatsoenlijke helm, ook schoeisel hebben ze dat geschikt is en natuurlijk handschoenen.
De jongens vinden het geweldig, weten heel goed hoe ze zich vast moeten houden en doen dat ook ten alle tijden. De ritjes die wij maken dan zijn aangepast aan hun, niet te lang en met tussenstops. (mc D en ijssalon ed)
Kinderen aan je vastbinden is het stomste wat je kan doen, en die kinderzitjes ( kind zit hier los in hoor ) zijn voor jongere kinderen bestemd.
Rijden met kids kan wel, maar remember dat wij willen rijden, zij worden door de passie van de ouders meegesleurd!!!
 
Wij hebben drie zonen. Eén (4) zit bij pappa in het zijspan, één (10) bij pappa achterop de Goldwing en één (14) bij mamma achterop de Deauville. Uiteraard hebben we niet bezuinigd op de vereiste kleding en dergelijke.
Van de zomer gaan we voor het eerst zo op vakantie; ik heb er zin in!
 
mijn dochter zit al vanaf haar 8e jaar bij mij achterop in uiteraard goede beschermende motorkleding en alles wat erbij hoort.
ik ga alleen geen snelweg op (ze is inmiddels 9 jaar), maar doe leuke korte ritjes en ga geregeld stoppen om beentjes te strekken en dan alleen als het lekker weer is en heb een intercom om met haar te praten.

en genieten dat ze doet, ja dat wordt later ook wel een motormuisje(wil ook altijd met mama mee naar motorbeurs)

full
 
Kwam vanavond terug uit Friesland met middelste zoon van 10 achterop. Geen snelweg, lekker binnendoor, blikje Fristi en een paar snoepjes in Zwartsluis, genieten!

Junior heeft het bijzonder naar zijn zin tijdens het rijden. We hebben geen intercom, maar er wordt luidkeels gezongen achterop... en meegedaan met het motorgeluid... en af en toe een sirene...en met twee handen gezwaaid naar andere motorrijders :Y Gelukkig zit hij tussen mij en de topkoffer in.
 
Ben net terug uit de Eiffel, van het jaarlijkse YZF1000R thunderace-treffen.
Zondag heeft mijn dochter van 8 heerlijk genoten van de toerrit door de heuvels daar (200 km)

Uiteraard heeft ze passende beschermende kleding en helm.
Ze weet zich goed te gedragen achterop.
't is uiteraard niet haar eerste rit, eerst vanaf haar 5de/6de kleine ritjes, later uitgebouwd.

Dat er toch risico's aanzitten wil ik niet ontkennen, twee van de mede-tourrijders gingen onderuit (YZF1000R en een R6) eentje door drek op de weg, de ander door het verkeerd aansnijden van een scherpe bocht (te vroeg in, te wijd eruit)
 
Ik heb nog een zgan shoei helm liggen kl.zwart met pinlock in vizier,kleine maat xxs of zo,m,n zoon heeft hem maar 3mnd gebruikt,prijsje afgehaald €35,= :]
 
Er is geen minimumleeftijd voor kids achter op de motor. Net zomin als er regels zijn wat ze dan moeten dragen, behoudens de helm dan.
Je zou wel gek zijn om het bij een helmpje te laten. Net bij safemotors in de koopjes hoek, mooi jack, 59 euri. Broekkie, 60 euri.
Dus daar hoef je het niet voor te laten.
 
Op mijn lichte motortje door de bebouwde kom, mogen de broertjes/zusjes/neefjes wel eens achterop. Met helm en iig lange mouwen en pijpen. Voor de langere ritjes neem heb ik eigenlijk het principe om geen kinderen achterop te nemen, hoewel ik ook zo eerlijk moet zijn om toe te geven dat ik er wel eens vanaf geweken ben.
 
hoi !!

Wij hebben onze kids pas mee achterop genomen toen ze een jaar of 10 11 waren en wel met motorkleding aan.
Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is om aan tweedehands kinder motorkleding te komen vandaar dat we alles maar nieuw gekocht hebben met het risico dat dingen te klein worden !!
Ik heb wel een paar kinderlaarzen voor je maat 36 voor 50 euri mag je ze halen!
Zien er nog erg netjes uit en over een jaar of twee heb ik nog wel een mooi pak.
Mijn zoon is nu twaalf dus die is er op een gegeven moment wel uitgegroeid
kijk maar in mijn profiel voor mijn emailadres

Groetjes Yvonne
 
Een klein kind loopt ook een groter risico omdat het nekje nog niet zo ver is ontwikkeld voor een zware helm. Bij een val kan het gewicht van de helm voor beschadiging van de nek zorgen (ergste geval een breuk).
Ik ga straks met mijn zoontje van 9 naar de TT, vanaf Rotterdam. Ik wil onderweg wel ergens overnachten.
 
Een van de grootste problemen is het extra gewicht van de helm op de nek van het kindje.

Kinderen hebben bij wijze van spreke al moeite hun hoofd recht boven de schouders te houden, zet daar een helm nog bijop en procentueel stijgt het dusdanig dat de nekspieren het echt heel zwaar krijgen. Zlefs al bij gewoon zomaar een stukje rijden waarbij de luchtwervelingen soms eventjes aan de helm trekken en duwen.

Bij een aanrijding of iets dergelijks is een helm belangrijk, maar kan juist bij kids ook veel veel elende zorgen.

Dit is een "bijkomend probleempje" waar bijna niemand over nadenkt, maar wat zeer belangrijk is!!
 
maaruh:

laat je je kind wel op de fiets? zonder beschermende kleding. en naar het station, waar een sneltrein op hoge snelheid langskomt zonder hekje ertussen.
heb zelf nog geen kinderen, maar af en toe een ritje moet mijns inziens toch wel kunnen.
Zou het zelf wel bij af en toe houden, denk ik nu.
ik denk dat een motorritje minder gevaar met zich mee brengt dan je kinderen waarschijnlijk nu al af en toe nemen, (op dakjes klimmen, niet uitkijken op straat, spelen bij het spoor, skateboarden, vuurwerkbommejtes). gewoon wat verantwoordelijkheid bijbrengen en de kennis om gevaar op tijd te zien.
:]
 
In Duitsland bij de keten Polo zijn kinderkleren heel goedkoop, een zomerbroek was daar te koop vanaf 20 euro. Volgens mij zijn daar voor de meeste kledingstukken ook losse protectoren verkrijgbaar voor weinig geld.
 
Iedereen moet zelf die moeilijke afweging maken. Ik zal er geen oordeel over hebben.

Men moet echter niet doen alsof motorrijden levensgevaarlijk is. Al weet ik dat het meer risico's heeft dan met de auto. Het verbaast me dat ik veel reacties lees van motorrijders die het te gevaarlijk vinden maar wel ZELF regelmatig op zo'n ding stappen?!?!?!! (Dat zou dus net zo min in het belang van het kind zijn) Kinderen zonder gordels in auto's vindt ik persoonlijk nog veel gevaarlijker.

Er is geen wettelijke minimum leeftijd. Wel is de eis dat het kind goed moet kunnen zitten en goed bij de voetsteuntjes moet kunnen. (Ik vindt dit persoonlijk beter dan een minimum leeftijd)

Je zal het ook een beetje moeten opbouwen. Eerst korte ritjes en pas veel later langere ritten en snelweg.

Die van mij is 7 jaar en kan overal heel goed bij. Hij gaat nu al een tijdje mee op korte stadritjes en vindt het helemaal geweldig! (Hoofdzakelijk naar opa 3km en naar school 300m) Na twee of drie keer kon ik al merken dat hij ontspannen achterop zat en zich toch goed vast hield. Uiteraard beschikt hij over kleding en een goede helm. Ook het type motor speelt een rol. Op tourmotoren is het makkelijker achterop zitten en een topkoffer geeft steun en biedt wat veiligheid.

Dat kinderen zo maar in slaap vallen is alleen op hele jonge leeftijd. Bij een zekere leeftijd is dit over. (Dan begint de elende pas goed.) Bij korte ritten speelt dit sowieso niet.

Uiteraard pas ik ook mijn rijgedrag en snelheid aan. Al met al is het risico zeker wat hoger, maar het zal niet heel erg veel schelen met het achter op de fiets zitten. Op deze manier is het voor ons acceptabel en wil ik daarom het plezier wat we er beide aan beleven hem niet onthouden.

Leuk verhaal 8-)

Het belangrijkste word ook altijd weer vergeten he |(
Dat we geen van alle feiloos zijn en dus fouten kunnen maken.

Als volwassene kunnen wij makkelijker reageren/corrigeren maar.....
Hoe werkt bij een kind de functie tussen hersenen en spieren ?
Hoe reageerd een kind op onverwachte zaken ?
Los van de anathomische ( vaak slungelige) werking en het gemis aan kracht.

Ik moet er niet aan denken dat even uitschiet en je kind er achter af lazerd omdat ze lekker zaten te genieten en niet de kracht hadden om zichzelf te corrigeren.
Idem zo als je achterwiel nét even wegslaat, niet omdat je te hard reed maar omdat je net op een kiezel wegschiet.

Daarnaast vraag ik me af hoe je jezelf tegenover je kind gaat verantwoorden als blijkt dat je kind voor de rest van het leven getekend is door de keuzes die JIJ gemaakt hebt, en waar zij mee ingestemd hebben omdat ze alleen de leuke kant op dat moment ervan zagen?
Kinderen beseffen de gevaren niet ook al vertel je het ze nog zo duidelijk.

Hou me ten goede het is ieders eigen verantwoording, maar zolang hun belevingswereld zooo anders is en er geen volledige spierbeheersing is, lijkt het in mijn ogen altijd vragen om moeilijkheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan