Kinderen achterop / Kinder kleding

Ben aan t wachten tot ie in de zijspan verstandig kan blijven zitten.
Maar vind t toch wat link dat zo'n knulletje op de motor wordt gezet. Een dronken l*l tegenkomen en het kistje kan gemaakt worden. Zelf heb je de hersens om dat gevaar te kunnen zien maar zo'n jochie niet. Die denkt alleen maar leuk. Dus ik zou wel willen maar ik doe t niet.
 
Ik neem ze sinds een maandje sporadisch mee voor korte ritjes. Ze zijn nu 9 en 11. Veel eerder zou ik het niet doen : te link ! Ik denk ook dat lengte en gewicht belangrijker zijn dan leeftijd (ivm zithouding, voetsteunen etc.).

Ik rijdt wel altijd 10 keer zo voorzichtig met zo'n koter achterop en alleen op goed bekend terrein in de omgeving.
 
Ikzelf zou niet zo snel kinderen mee achterop nemen...als ze wat zouden overkomen zou ik het mezelf nooit vergeven. En een ongeluk zit in een klein hoekje. Zelf kun je vaak net iets meer lije dan zo'n kindje. Nee moet er niet aan denken zeg! '(

Maargoed, als jij daar toch voor kiest zou ik het idd zeker niet te jong doen (idd 10 jaar ofzow ivm vastouden en goed zitten enz.)

Kinderkleding kun je iig bij Safe-zaken kopen. Bij Safe Eindhoven hangt wel wat voor de kleintjes :)

BEN VOORZICHTIG HE! :)
 
Als ie oud genoeg is om te snappen dat het wat
anders is dan bij mama achter op de fiets naar
de kleuterschool ben je denk ik al een heel eind.

:)
 
Zelf geen voorstander van kk meenemen tenzij ze ongeveer 10 plus zijn op ze minst.

Ik zou voor kinderkleding op Marktplaats kijken...
ze groeien er zo uit en das zonde met nieuw.
Maar dat is mijn mening en misschien maakt het jou niet uit wat het kost.

Was gisteren een kind met heuse knee-sliders op de TT (achterop bij pa ;) al zaten de sliders op ze schenen.
Was wel geinig gezicht })
 
Idd..een enge gedachte. Als je 10x zo voorzichtig gaat rijden, klinkt dan ook niet als 10x veiliger.
Mijn vrouw rijdt pas sinds 2 weken bij mij achterop en dat is al behoorlijk wennen en soms eng. Als zij de handgrepen gebruikt dan zit ik constant te kijken of zij er nog op zit :?
 
Net geleerd (theorie). Kinderen mag je vanaf 12 jaar achterop de motor meenemen. Je bent voor ze verantwoordelijk totdat ze volwassen zijn.
 
IXS heeft als 1 van de weinige merken goede kinderkleding (incl protectie) en helmen. Andere merken weet ik zo niet.

Voor de rest geen ervaring met kinderen ;)
 
Net geleerd (theorie). Kinderen mag je vanaf 12 jaar achterop de motor meenemen. Je bent voor ze verantwoordelijk totdat ze volwassen zijn.

Is dit wettelijk?

Want volgens mij is hier geen minimum leeftijd voor.

Zelf ben ik ook geen voorstander ervan. Om me heen hoor ik ouders over kinderzitjes voor op de motor. Ja die zijn te koop, maar ik vind het geen goed idee om een kind aan de motor of mezelf vast te binden. De meesten van jullie begrijpen volgens mij wel waarom.

Mijn oudste is nu drie en gaat af en toe een blokje mee. Stapvoets, tussen mij en de tank, over de stoep. Dit om hem alvast een beetje te laten wennen aan de motor.
Maar echt mee de weg op dat komt denk ik pas als hij een jaar of 10 is.
 
Afgelopen zomer heb ik mijn zoontje voor de eerste keer meegenomen de weg op. Hiervoor heb ik toen van een kennis een Goldwing geleend en ben daarop een stukje gaan toeren. Groot was dan ook de verbazing toen ik iets tegen mijn rug voelde stoten en bleek dat de kleine gewoon lag te slapen achterop. Het eentonige geluid en het stilzitten hadden hem blijkbaar in slaap gezoemd. Gelukkig werd hij na korte tijd weer wakker zodat hij toch nog ontzettend kon genieten achterop de motor. Moeders vond het achteraf een minder geslaagd idee toen ze gehoord had dat er wat onderdelen van de goldwing de grond hadden geraakt }) en ze was dan ook niet echt vatbaar voor de uitleg dat de treeplanken de grond al heeeel snel raken op een Goldwing.

Op een andere motor dan een goldwing (of iets soortgelijks) zou ik er nog wel twee keer over moeten nadenken voordat ik de kleine mee zou nemen. Zodra ze op dat slagschip gaan zitten , zitten ze echt stevig vast.
 
Vooral pas doen als je zeker weet dat het kind zelf verantwoordelijk genoeg is om te weten wat motorrijden is. Ik heb een neefje van 12 die ik echt niet achterop zal nemen, nog veel te speels.
 
Geen kinderen bij mij achterop, naja vanaf een jaartje of 16 wel als ze zeker weten dat ze mee willen. Zelf durf ik niet achterop bij iemand, doe het wel eens, maar wel met tegenzin. Als ik dood ga, doe ik het liever zelf ;)
 
Ik heb een Dragstar 1100, dus geen type "plat door de bocht" en "maak eens een wheelie". Vanaf day one zit mijn zoon, toen 11 en nu 12, graag achterop. Ja, ik lette al erg goed op, maar nu extra en nee, je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Hij vind het gaaf en zeker met de VSCN op toerritjes, die per definitie niet over de grote weg gaan. Natuurljk, motorrijden is gevaarlijk, maar de rijder op zich maakt het ook zo gevaarlijk als die het zelf wil!

Drive safely!

Ton ;)
 
Laatst nog een vraagje in een motorblad over geweest (Promotor?).
Geen wettelijke minimumleeftijd.
 
Ik dacht altijd dat de kinderen met de voeten bij de stepjes moesten kunnen. Dan mag het.

Of het verstandig is. Vooral dat in slaap vallen!! Ik heb 1x op een brommertje in Indonesië met z'n 4-en gezeten (dus dat zit behoorlijk vol) met een klein kind wat in slaap viel. Ik had echt heel veel moeite om d'r een beetje recht op te houden.
Goldwing zal dat ietsje anders zijn. Maar ja....Goldwing.....

Er is best kinderkleding en ook helmen te krijgen. Als je trouwens een beetje een kind hebt met een bol hoofd, dan kan hij vanaf 10 jr ws ook wel een kleine volwassenen helm op.
 
Ik dacht altijd dat de kinderen met de voeten bij de stepjes moesten kunnen. Dan mag het.

Of het verstandig is. Vooral dat in slaap vallen!! Ik heb 1x op een brommertje in Indonesië met z'n 4-en gezeten (dus dat zit behoorlijk vol) met een klein kind wat in slaap viel. Ik had echt heel veel moeite om d'r een beetje recht op te houden.
Goldwing zal dat ietsje anders zijn. Maar ja....Goldwing.....

Er is best kinderkleding en ook helmen te krijgen. Als je trouwens een beetje een kind hebt met een bol hoofd, dan kan hij vanaf 10 jr ws ook wel een kleine volwassenen helm op.

Dan heb ik dus toch een kinderhoofd })
Al heb ik dan weer geen bol hoofd.
 
Voor helmen kun je bij louis terecht (om te kijken, ik koop echt geen helm zonder te passen). Vanaf maat 48. Mijn zoontje van 11 maanden heeft nu die maat, dus ze beginnen wel heeel klein als je het mij vraagt.
Ik denk dat hij volgende zomer wel eens in de zijspan meemag maar achterop nog laaaang niet.

Tom
 
Ik ben van mening dat hetgezond verstand van de volwassen bikers voor op staat en dat ook niet ieder kind het zelfde is, mijn zoon is 14 maar met zijn 189 M is hij groter dan ik.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik ongelimiteerd
op de snelweg kan boenderen.
En ik vind het ook zeer gevaarlijk om een kind met riem vastbind aan de bestuurder.
 
waar ligt dat louis of zo ik wil een helm voor mijn dochter van 3 kopen .

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/332717/1667226a6f9243c6a0448b6c49c73b08 (2.JPG)​
 
Mijn oudste (13) gaat wel achterop maar heel voorzichtig.
Ze laat nog weleens los als ze zich relaxed voelt.

de jongste (10) nog niet, van de zomer maar eens proberen.
 
de jongens van ons gaan ook mee achter op (12,8 jaar)maar de jongste gaat nu voor eerst mee met lange ritten, want die vindt het nu ook prachtig vorig jaar vondt die het nog wat eng om mee te gaan :]
 
kijk eens overall heeft ie al ;) touwtje erom en klaar

full


ik heb geen kinderen maar vond het plaatje wel leuk :+
 
Iedereen moet zelf die moeilijke afweging maken. Ik zal er geen oordeel over hebben.

Men moet echter niet doen alsof motorrijden levensgevaarlijk is. Al weet ik dat het meer risico's heeft dan met de auto. Het verbaast me dat ik veel reacties lees van motorrijders die het te gevaarlijk vinden maar wel ZELF regelmatig op zo'n ding stappen?!?!?!! (Dat zou dus net zo min in het belang van het kind zijn) Kinderen zonder gordels in auto's vindt ik persoonlijk nog veel gevaarlijker.

Er is geen wettelijke minimum leeftijd. Wel is de eis dat het kind goed moet kunnen zitten en goed bij de voetsteuntjes moet kunnen. (Ik vindt dit persoonlijk beter dan een minimum leeftijd)

Je zal het ook een beetje moeten opbouwen. Eerst korte ritjes en pas veel later langere ritten en snelweg.

Die van mij is 7 jaar en kan overal heel goed bij. Hij gaat nu al een tijdje mee op korte stadritjes en vindt het helemaal geweldig! (Hoofdzakelijk naar opa 3km en naar school 300m) Na twee of drie keer kon ik al merken dat hij ontspannen achterop zat en zich toch goed vast hield. Uiteraard beschikt hij over kleding en een goede helm. Ook het type motor speelt een rol. Op tourmotoren is het makkelijker achterop zitten en een topkoffer geeft steun en biedt wat veiligheid.

Dat kinderen zo maar in slaap vallen is alleen op hele jonge leeftijd. Bij een zekere leeftijd is dit over. (Dan begint de elende pas goed.) Bij korte ritten speelt dit sowieso niet.

Uiteraard pas ik ook mijn rijgedrag en snelheid aan. Al met al is het risico zeker wat hoger, maar het zal niet heel erg veel schelen met het achter op de fiets zitten. Op deze manier is het voor ons acceptabel en wil ik daarom het plezier wat we er beide aan beleven hem niet onthouden.
 
Deze vind het allemaal prachtig.. ik moet het alleen niet in m'n harses halen om hem te starten want dan zijn de rapen goed gaar _O-

motobeep


Let vooral op dat skilled voetje waar ze die 180 paardjes mee in bedwang houd })
 
Terug
Bovenaan Onderaan